Anoniem26

Relatie loos

Hallo,

Ik ben 26 jaar, heb een fantastische familie, ben hoog opgeleid, heb werk, doe vrijwilligers werk, woon leuk, ben gezond, zie er gewoon uit en kan financieel aardig uit de voeten. Je zou zeggen dat ik dus alles mee heb. Toch heb ik nog nooit in mijn leven een serieuze relatie gehad, gedate, of iets soortgelijks. Op een verkering na op de lage school en op de middelbare school. Ik ben ook nog nooit intiem geweest met iemand (dus zelfs ook niet gezoend). Nu is het zo dat ik tot een paar jaar geleden daar nooit zo mee bezig was. Ik was iemand op zichzelf, en vond dat prima. Had een paar vrienden, maar was vaak gewoon alleen. Thuis of op school, mijn eigen ding aan het doen. Toen ik na 3 jaar studeren met nieuwe vrienden in aanraking kwam op de Universiteit, ben ik mij meer bewust gaan worden (onder andere door hen) van het feit dat ik enorm veel gemist heb in mijn leven. Sindsdien is dat aan mij gaan knagen. Nu merk ik dat ik mij steeds eenzamer ga voelen en dat ik mij ook steeds onzekerder ga voelen in dit opzicht. De paar vrienden om mij heen zeggen dat ik gewoon "even" naar een datingssite moet gaan, of even moet uitgaan o.i.d. Mensen in mijn familie zeggen, "komt vanzelf wel een keer". Feit is dat ik een soort schaamte gevoel heb dat ik de ervaringen romdom relaties en alles wat daarbij komt kijken, compleet mis. Wie zit nu te wachten op iemand die daar 0,0 ervaring mee heeft, met mijn leeftijd? Mensen om mij heen doen alsof het makkelijk op te lossen is, terwijl het probleem bij mij heel diep zit. En ik ben ook nog eens iemand die alle emoties voor zich houdt en wegdrukt, in plaats van er met mensen over te praten. Iedereen om mij heen is gelukkig in relaties, en overal waar je komt zie en/of hoor je mensen over dat geluk. En dat is slopend voor iemand die dat nooit heeft meegemaakt.

Zijn er mensen in gelijke situaties? Of mensen met tips?
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Relatie loos

Welkom! :)
Anoniem26 schreef:Wie zit nu te wachten op iemand die daar 0,0 ervaring mee heeft, met mijn leeftijd?
Vrouwen die niet staan te wachten op de zoveelste macho man die al een heel dozijn vrouwen heeft verslonden.
Anoniem26 schreef:Mensen om mij heen doen alsof het makkelijk op te lossen is, terwijl het probleem bij mij heel diep zit.
De een is de ander niet. Jij vind het moeilijk, anderen vinden het makkelijk. Jij vind andere dingen in het leven weer makkelijk welke anderen moeilijk vinden.
Anoniem26 schreef:Iedereen om mij heen is gelukkig in relaties, en overal waar je komt zie en/of hoor je mensen over dat geluk.
Wie zegt dat hun gelukkig zijn? Zoveel mensen zeggen dat ze gelukkig zijn in hun relatie maar zijn het totaal niet. Het gaat erom wat jij van relaties vind en de waarde die jij er aan hecht. De ene relatie is de andere niet.

Een keertje rondneuzen op een datingsite kan geen kwaad, wellicht vind je iemand die er exact hetzelfde over denkt als jou en zich ook net zo voelt. Of je loopt haar morgen tegen het lijf in het dagelijks leven.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
johan799

Re: Relatie loos

Ik begrijp je helemaal.. Het voelt heeel erg rot en schaamtevol ja.

alleen je opmerking dat iedereen zo gelukkig is in relaties is niet helemaal juist. Dat klopt vaak niet, is een schijnwereld.. Daar ben ik inmiddels wel achter.

als ik tips voor je heb, zal ik die geven.. De enige tip nu is lees je in, en zet kleine stapjes in de richting die je heen wil (hoe klein dat stapje ook is; bijv. regelmatig gedag zeggen dat mensen)
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Relatie loos

Hey Anoniem26 (je houdt echt wel van incognito, hé? :) ),
Laten we niet rond de hete brij draaien: je zegt dat je je steeds eenzamer gaat voelen, dus ben je iemand die graag met iemand oud wil worden, om het zo te zeggen.
En wat je familie daar zegt "komt vanzelf wel een keer", sorry jongen, maar daar klopt niets van: als je constant in dezelfde soep blijft roeren, zal je steeds hetzelfde blijven proeven :). Je zal toch érgens initiatief moeten nemen.
Wat kan je dan doen? Voor alle duidelijkheid: zuiver op zoek gaan naar een relatie, ik zie dat niet zo gauw gebeuren: je komt veel te gedreven over en je zal meisjes en vrouwen eerder wegjagen dan aantrekken (dat was bij mij toch zo). Wat je wel kan doen, zijn activiteiten waarbij je mensen kan leren kennen, en je ziet wel wat er gebeurt. Zelf heb ik deze dingen gedaan:
- muziekschool en een andere culturele activiteit
- sport in een verschillende sportclubs
- meisjes aanspreken op café (dat, geef ik toe, is niet altijd evident)
- avontuurlijke jongerenreizen (een kleine tiental tothiertoe)
- wandeltochten in de natuur met groepen van ±50 jongeren
- datingsites, een speeddate, activiteiten voor vrijgezellen, ...

Weet je hoeveel relaties ik aan al die dingen heb overgehouden? Geen één: ik ben ondertussen 40 en voel me ronduit rot omdat ik er niet in geslaagd ben om iemand te leren kennen.
Wil dat zeggen dat ik spijt heb van al die dingen die gedaan heb? Natuurlijk niet! Ik heb al die dingen met veel plezier gedaan, en ik kan tenminste naar mezelf kijken zonder mezelf te verwijten dat ik helemaal niets heb gedaan. Dat wil ik je dan ook meegeven: ga niet op zoek naar een relatie, maar creëer opportuniteiten.

Veel geluk ermee

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”