Daniel23

Ik maak mezelf eenzaam..

Op de een of andere manier heb ik het geluk dat ik ''leuk'' overkom op mensen. Zowel toen ik naar de brugklas ging, toen ik ging reizen in Australië, toen ik begon aan mijn eerste opleiding 3 jaar geleden die ik maar een jaar heb gedaan, altijd krijg ik meteen mensen op me af die het leuk vinden om contact met mij te hebben.

Het ''probleem'' ligt bij mij : Ik voel me gewoon het meeste op mijn gemak als ik alleen ben. Ik kan doen wat ik wil, kan lekker mijn muziek luisteren. Ik vind het heerlijk om te kunnen doen wat ik wil, en als er de hele dag mensen mij opbellen of dingen van me moeten, dan raak ik gestrest.

Ook op mijn reis in Australië heb ik dit gedaan. Toen ik daar aankwam, kwam ik terecht in een leuke groep mensen. Elke avond uiteten, uitgaan, leuke dingen doen, maar ook tijd voor jezelf. Na 5 maanden begon ik me echter overal aan te irriteren, en op een dag ben ik gewoon in mijn eentje naar het vliegveld gegaan, heb ik een ticket naar Nieuw Zeeland geboekt, en ben ik daar 3 weken, volledig in mijn eentje, gaan reizen. Heerlijk vond ik het. Lekker naar een stad, beetje rondlopen, op een terrasje koffie drinken, en 's avonds bij zonsondergang op een bankje zitten, uitkijkend over de zee. Gewoon een beetje nadenken over het leven, over zware maar ook leuke dingen.

Ik ben dan ook echt niet iemand die na 4 dagen reizen denkt :Ik ga eens in de bar van het hostel zitten, misschien zijn er nog backpackers om mee te praten ; Nee hoor, laat mij maar lekker alleen. Ik vermaak me de hele dag prima.

Ergens is dit natuurlijk goed. Als je jezelf er goed bij voelt, waarom maak ik er dan een probleem van? Nou, op sommige punten werkt het me ook wel tegen. Ik ben nu 24 jaar, maar een relatie zal ik op deze manier niet gauw krijgen. En ondanks het feit dat ik wel degelijk vrienden heb, ben ik toch ook best vaak alleen voor iemand van mijn leeftijd. Ik vind het fijn, maar is het ook gezond is dan de vraag?
elgebak

Re: Ik maak mezelf eenzaam..

Ik zie niet in wat er niet gezond aan zou zijn. Als jij je goed voelt bij deze levensstijl dan is dat toch prima? Het is niet zo dat je pas gezond bent als je een bepaalde hoeveelheid tijd met vrienden doorbrengt, of dat je pas gezond bent als je een relatie hebt. Het is pas ongezond als jij zelf problemen hebt met je eigen manier van leven, als je zelf het gevoel hebt dat je belemmerd wordt in je dagelijks functioneren.
crypt0read

Re: Ik maak mezelf eenzaam..

Ik heb hetzelfde, en het idee van trouwen en kinderen krijgen heb ik laten varen. Een relatie en een diploma heeft voor mij geen haast. Richt je leven gewoon in op de manier waarop jij dat het prettigst vindt.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”