Confused123

Radeloos

Omdat ik het toch ergens kwijt moet kunnen schrijf ik het hier van me af. Ik hoop dat er iemand is die me wat raad kan geven of ervaringen kan delen want ik weet het niet meer... Misschien eerst een kleine situatieschets.

Ik heb een hele drukke job. Ik vertrek 's ochtends om 6u en het is niet uitzonderlijk dat ik pas om 19.30u of 20.30u thuis ben. Ik hou van m'n werk en ik kan me er volledig voor geven.

Mijn partner heeft geen werk. Hij is sinds juni gestopt met een pracht van een job als leerkracht maar is hiermee gestopt. Sindsdien is hij op werkzoekend. Het was zijn eerste werkervaring maar hij vond het toch uiteindelijk niets voor hem. Hij heeft wel een hele resem aan diploma's, maar wil echt iets hebben dat hem 'boeit'. Financieel zitten we door een goed gevuld spaarboekje niet echt in de knoei dus dat is (nog) geen probleem. Onlangs kregen we het slechte nieuws dat zijn grootmoeder kanker heeft.

Dus tot zover de kleine situatieschets. Nu waar ik écht mee zit...

Ik heb geen vat meer op mijn vriend... Als ik moe na m'n werk thuis kom wil hij nog vanalle activiteiten gaan doen. Ik heb daar geen zin in, ik moet 's ochtends weer om 6u uit m'n bed.

Dit weekend hadden we een enorme ruzie. Een gezamelijke vriendin had het over een wereldreis. M'n vriend zegt heel enthousiast: "Ik ga mee!". Ik voelde me toen (en nu nog) zeer overbodig. Ik sprak hem er dan op aan dat hij niet aan mij dacht. En hij zei: "Ik weet niet wat ik wil binnen vijf jaar, maar ik wil wel de wereld zien."

Tijdens die ruzie kwam er nog vanalles uit. Dat ik hem niet genoeg zou ondersteunen bij het verwerken van de klap over zijn grootmoeder, dat ik altijd moe ben. Dat hij heel de dag alleen thuis zit en dat ik als ik thuis ben niets met hem wil gaan doen.

Hij slaat elk jobaanbod af met het excuus "Dit is niet wat ik wil". Voorlopig zitten we financieel ok maar hij verwacht dat ik alle kosten op mij ga dragen als het geld op is en hij geen job heeft.

Voor mij is de maat nu ergens vol... En ik weet niet wat te doen...
elgebak

Re: Radeloos

allereerst welkom op het forum :)
Zo te horen zitten jullie beide vol met frustraties. Hebben jullie na die ruzie ook nog een rustig gesprek gehad over de situatie? Vaak is het zo dat mensen niet praten, alles opkroppen en het er vervolgens heel ontactisch in een ruzie uitgooien. Rustig over jullie gevoelens praten en naar elkaar luisteren kan een hoop ellende voorkomen en er kunnen op deze manier dingen bijgelegd worden. Hebben jullie er ooit echt over gesproken wat die lange dagen met jou doen en dat je dat beetje rust gewoon echt nodig hebt? Weet je vriend niet dat je dan echt moe bent, wil hij het niet zien? Hebben jullie ook wel eens over zijn gevoelens gesproken wat betreft zijn oma? Zo te lezen zoekt hij steun van jou, misschien eens bespreken op wat voor manier hij graag steun van jou zou willen krijgen? Dan weet jij wat er van je verwacht wordt en weet hij of jij aan die verwachting kunt voldoen. Echt, praten kan zoveel goed doen in een relatie. Vooral in de vervelendste tijden.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Radeloos

Poeh dat zijn lange dagen die je maakt, kan me voorstellen (weet niet of dat het geval is) dat jullie uit elkaar zijn gegroeid. As je nog van hem houdt daar ga ik maar vanuit anders opende je dit topic niet. Dan zou ik toch eens proberen wat kwaliteitstijd aan elkaar te besteden om te kijken of de vonk weer terugkomt. Verder heeft Elgebak wel een punt met het alles er uit gooien als de laatste druppel net valt.

In ieder geval iets wat er niet (meer) is kun je ook niet afdwingen. Verder kan het geen tijd ok ook eens jouw verwachtingen uit te spreken over dat je niet nog 5 jaar voor hem wil zorgen terwijl hij alles afwijst. Hij heeft ook een verantwoording en 50% of 60% van de bevolking (hebben ze ooit uitgezocht) doet werk wat hij niet leuk vind dus misschien moet hij wat volwassener worden.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Confused123

Re: Radeloos

@Elgebak: Dankjewel :) Frustraties... Dat is het juiste woord ja :) Gisterenavond heb ik m'n vermoeidheid opzij gezet en er met hem rustig over gepraat.

Het was wel een goed gesprek. We zijn twee verschillende karakters Ik wil me settlen, een mooi succesvol leven opbouwen hier en hij zegt dat hij avontuur nodig heeft en de wereld wil zien. Maar ondanks de verschillen dat we elkaar doodgraag zien.

We hebben over verschillende dingen compromissen gesteld waar we ons beiden goed bij voelen. Belangrijkste: Als er iets is niet meer opkroppen, anders zitten we binnen een paar maanden weer in dezelfde situatie... Ik ben benieuwd, want ik wil hem echt niet kwijt... Ik ga iig mijn best doen :)

@Somspijn: We zijn niet echt uit elkaar gegroeid. Doordat ik zo'n lange dagen werk heb ik geregeld wel eens een sprokkeldagje dat we samen kunnen spenderen. En onze weekends zijn ook echt heilig.

En wel grappig dat je zegt dat hij wat volwassener moet worden :) Heb ik ook gisterenavond gezegd. (Mss iets subtieler verwoord :lol: ) Hij beseft nu écht wel dat hij werk nodig heeft en niet zo kieskeurig mag zijn. Als starter heb je nu eenmaal niet direct de job van je leven he... Dus het was wel een goed gesprek.

En dat van dat we meer "quality time" nodig hebben klopt inderdaad ook. Daarom hebben we afgesproken dat minstens 1 keer in de werkweek de tv uit gaat en dat we samen iets gezelligs gaan doen.
elgebak

Re: Radeloos

Dat klinkt goed zoals jullie het gesprek hebben gevoerd. Volgens mij willen jullie beide vechten voor de relatie, ook in moeilijke tijden, en dat is al heel positief! :)

Goed dat jullie nu elkaars wensen weten. Jij wil je settelen en hij avontuur... Daarin lijkt het me onmogelijk om elkaar volledig tegemoet te komen, maar compromissen kunnen jullie beide hopelijk tevreden stellen. Heel goed aangepakt. En het lijkt me heel goed dat jullie hebben afgesproken om niet meer op te kroppen.

De afspraak om 1 keer in de week quality time te hebben lijkt me ook goed voor de relatie. Hopelijk kunnen jullie er wel samen uitkomen hoe die tijd dan wordt opgevuld, anders helpt het nog steeds niet :P

Nu is het dus nog belangrijk dat jullie je ook gaan houden aan de gemaakte afspraken. Maar het klinkt in elk geval allemaal heel positief!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”