Annemiek

Nog nooit een relatie gehad...

Hai allemaal,

Ik heb al een tijdje niet gepost, maar omdat ik niet goed weet wat ik ermee aan moet, schrijf ik hier toch maar een berichtje. Ik ben begin 30 en heb eigenlijk nooit echt een vriend gehad. Tenzij je 2 keer een maand een relatie wil noemen.... :roll:

Nu heb ik via internetdating een man leren kennen die ik tot nu toe 2x in het echt heb ontmoet. Beide keren praatten we onophoudelijk en we lijken als 2 druppels water op elkaar. De 2e keer dat ik hem zag, merkte ik dat ik erg gespannen was. Niet gespannen in de zin datik hem leuk vind en dát eng vind, maar wel gespannen in de zin dat ik met een man ben en misschien wil hij wel meer terwijl ik dat nog niet wil. Ik weet heus wel dat ik daar zelf bij ben, maar toch. Zo'n date brengt voor mij toch een bepaalde geladenheid met zich mee, ook omdat ik helemaal geen ervaring heb.

Omdat het me erna zo enorm aanvloog, heb ik hem dat gemaild en gezegd dat ik wat afstand wil nemen en dat hij gerust verder kan kijken op die datingsite. Ik heb een hele lange mail teruggehad dat hij mij een leuk meisje vindt (tsja, ben blijkbaar nog jong in zijn ogen, hihi) en dat hij hoopt dat ik er uiteindelijk toch ook voor wil gaan. Hij denkt dat het bij mij puur de angst is voor een relatie en dat ik dat altijd zal hebben en die drempel over zal moeten. Maar ja, is dat wel zo? Het feit dat het me enorm benauwd bij het idee om weer met hem af te (moeten) spreken, is misschien juist een teken dat hij het niet is voor me? Maar als ik het verstandelijk bekijk, denk ik: leuke man, klikt goed, zelfde interesses, voelt ook vertrouwd aan. Maar ik heb er nog geen (goed) gevoel bij, geen verliefdheid of zo. Maar misschien moet ik dat de tijd gunnen? Ik ben immers geen tiener meer die zonder al te veel bagage in het leven staat...

Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet.... ik ben ook zo'n leek op dit vlak :confused: Ik denk wel dat ik nog een keer met hem ga afspreken, maar het blijft moeilijk omdat ik weet dat hij uiteindelijk wel meer wil (ik heb die intentie natuurlijk ook, anders had ik mij niet ingeschreven op zo'n datingste)...

Miek
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Hallo Annemiek,

Als je er zelf nog geen goed gevoel bij hebt en geen verliefdheid voelt, zou ik altijd op dat gevoel vertrouwen.
Het rustig de tijd geven zou een optie kunnen zijn, maar naar je eigen gevoel luisteren is het belangrijkste.

Zo’n lange mail waar in een man omstandig het advies geeft dat je geen angst voor een relatie moet hebben en een drempel over moet is misschien goed bedoeld, maar het moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
En mannen willen vaak al sneller ‘iets meer’ en denken al snel een relatie.

Niet dat ik overigens zelf veel ervaring met deze materie heb hoor, verre van zou ik zeggen. [027] Dat gevoel van ‘eerst de kat uit de boom kijken’ ken ik heel goed.
* Liebe Macht Frei *
Annemiek

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Hoi hoi

Het lastige vind ik dat ik hem pas 2 keer heb gezien en als ik mijn omgeving mg geloven, duurt het vaaklanger voordat je verliefdheid voelt. En nu zeker, nu de angst erg overheerst.
Deze man is gelukkig wel iemand die mij de ruimte geeft om het rustig aan te doen en lijkt helemaal niet uit op de sex, maar meer op een maatje, een soulmate. En dat het klikt, dat blijkt wel omdat we 5 uur aan 1 stuk door hebben gekletst. Maar het benauwd mij ook enorm enhet heeft me nog geen moment echte ontspanning opgeleverd. Nu is het ook al wel 1,5 maand geleden dat ik hem voor het laatst heb gezien en spelen er sindsdien heel veel scenario's door mijn hoofd....

Nu mailde hij mij gisteren of ik binnenkort weer wat wil afspreken, pfff. Meteen vliegt dat me naar de keel. Ik kan er niet goed bij wat het is.

A.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Als je verliefd bent wil je alles doen voor die persoon, alles doen om bij hem te zijn. Dat lijkt bij jou te ontbreken, kan nog wel groeien hoor, maar een vriendschap als maatjes of broer en zus kan ook heel leuk zijn hoor.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Annemiek

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Een vriendschap lijkt mij toch wel lastig, want ik heb hem via een datingsite leren kennen omdat we allebei op zoek zijn naar een relatie, dus het contact heeft al een bepaalde lading....

Nu speelt het ook een grote rol dat ik veel stress heb op het werk, waardoor ik emotioneel ook wat labieler ben en dat maakt de keuze niet makkelijker :question:
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Je kan toch ook verder zoeken? Misschien ben wel 15 kandidaten verder voordat je denkt yes dat is hem.

En je kan bovendien ook zeggen van joh ik ben gewoon niet verliefd op je, sorry maar de vonken springen niet over. Maar ik vind je wel gezellig om af en toe eens wat mee te doen. Filmpje, eten, whatever zou je dat leuk vinden? Kan wel zijn dat hij verder kijkt en alsnog iemand tegen het lijf loopt waardoor jullie contact verwatert, veel dames vinden dat niet fijn als hun man date met een andere vrouw. :lol:

Heb ik ook wel eens gehad hoor, juist de eerlijkheid vond ik wel prettig dan weet je meteen wat je aan elkaar hebt. En met eentje heb ik nog regelmatig contact.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Annemiek

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Daar heb je wel gelijk in, maar ik ben bang dat als ik het nu afkap, ik iets heel moois verspeel. Volgens die man is het puur de drempel waar ik over heen moet en hij zou het kunnen weten zegt hij, omdat hij 3 jaar terug voor hetzelfde stond met zijn 1e vriendinnetje. Maar mijn beeld van verliefdheid is dat het weliswaar kan groeien, maar je wel meteen al enige aantrekkingskracht moet hebben. Nu is het voor mij al heel wat dat ik eigenlijk geen minpunten bij hem heb ontdekt (de criticus in mij heeft hem natuurlijk al 100 x gescreend dft001 ) en volgens mijn moeder zou het wel een jaar kunnen duren voordat je merkt dat iemand het echt voor je is. Nu lijkt mij dat wat aan de lange kant....

Maar het is een idee om hem 'gewoon' als vriend te zien en zo nu en dan wat af te spreken en uiteindelijk toch te zeggen dat de vonk er voo mij niet is (of dan misschien juist wel)....
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Ik weet dat het wel eens kan groeien, dat zie je met gedwongen huwelijken wel eens. Of omdat de een constant blijft proberen net zolang tot het lukt, het gevaar is wel dat je als stalker wordt gezien en opgepakt als je het verkeerd doet :lol:

Maar als ik naar mezelf kijk dan was het pats boem je zag een dame en dacht die is echt super de super, je krijgt de spreekwoordelijke vlinders in je buik. Je wil zoveel mogelijk bij haar in de buurt zijn of juist niet omdat je verlegen bent en dichtklapt. Maar de andreline en tintelingen gieren door je lichaam zodra je haar ziet of spreekt. Als ze er niet is droom je van haar, als ze naar je glimlacht voel je in de 7e hemel en ben je nog 3 dagen gelukkig ook al is net je huis afgefikt, dat soort werk zeg maar.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Annemiek

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Hihi, mooie omschrijving van hoe verliefdheid aanvoelt :lol: Eigenlijk zoals ik het me voorstel... Maar had jij al relaties gehad voordat je die mooie dame tegenkwam?
drijvend_schaapV2.0

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Is het angst en ontwijking. Gewoon aangaan, werkt het niet voor deze keer, dan is de spanning voor een volgende keer kleiner.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nog nooit een relatie gehad...

drijvend_schaapV2.0 schreef:Is het angst en ontwijking. Gewoon aangaan, werkt het niet voor deze keer, dan is de spanning voor een volgende keer kleiner.
Ik vind dat een totaal onzinnig advies. Twijfels heb je altijd om een bepaalde reden.
Bekijk eerst wat de oorzaak van die twijfels of aarzelingen zijn, dat is veel belangrijker dan ‘gewoon aangaan’ en kijken waar het schip strandt.
* Liebe Macht Frei *
Annemiek

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Precies, ik weet dus niet wat nu precies de oorzaak is van die spanning, ik herken het ook niet in de mate v heftigheid die ik het nu ervaar. Nu heb ik ook veel spanningen door een reorganisatie op het werk wat ook wel mee zal spelen, maar elke keer als ik een email van hem krijg of als ik eraan denk om weer af te spreken, knijpt mijn keel dicht. Of het nu angst is om de drempel over te stapen, angst om mijn vrijheid los te laten of gewoonweg dat hij het niet is.... dat weet ik niet.

Ik heb hem nu voorgesteld om dit weekend af te spreken en dan probeer ik het 'gewoon' als een afspraakje met een goede vriend te zien (maar lastig vind ik dat wel :confused: )
upbeat

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Waarom probeer je iets te forceren? Daar lijkt het mijn inziens op. Terwijl het er is of niet.
Het is toch ook ok als het geen prettig contact is?

Een contact zou je iig blij moeten maken en er energie van moeten krijgen. Laat dit gewoon voor wat het is. Een date waar je wat van mag leren. En dan op naar de volgende.
1 ding is zeker, er bestaat niet 1 ware. Er zijn er meerdere. Dus wees vooral niet bang dat je iets mist. En als ik het zo lees, ga je niets missen aan deze man.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Als er iets van een vonk is weet je dat na twee keer wel.Dat duurt geen jaar.

Dus... :tongue:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Annemiek

Re: Nog nooit een relatie gehad...

Dus..... ik heb het nog een 3e kans gegeven ;)

Ik ben emotioneel nogal wisselend, dus ik wilde hem het voordeel vd twijfel geven en heb vandaag een 3e afspraakje gehad. Maar in 1 oogopslag wist ik al: neejj, met hem wil ik gewoon niet verder... Ik baal wel van mezelf dat ik het niet al eerder zag. Vanbinnen schreeuw ik 'neeee', waarom ga ik dan toch nog rationeel nadenken en piekeren: misschien is hij de enige die mij 'wil hebben', met wie het een beetje klikt? Alles paste perfect, maar het voelt gewoon niet goed...

Voelt wel als een opluchting nu. Dank voor jullie adviezen! En ik hoop dat ik op de een of andere manier toch een leuke vent tegenkom....
Langhaar

Re: Nog nooit een relatie gehad...

ik hoop dat je gevoel volgt en wens je veel sterkte maar leef wel je eigen leven deed ik niet en weet nu wel beter liefde kan ook pijn doen x langhaar

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”