Sabrientje

Geen zelfvertrouwen rond mannen!

Hoi,
Dankzij een vriendin ben ik hier, ze zei me dat dit wel een goed idee zou zijn om erover te praten, misschien dat er hier nog mensen zijn met hetzelfde probleem.

Al mijn vrienden zien me namelijk als een heel zelfverzekerd persoon, ik ben positief in het leven, werk veel, zeer sociaal enzovoort maar als het op mannen aankomt ben ik erg onzeker. Ik ben nu al even single (een jaar ongeveer) en heb veel meegemaakt in één van me vorige relaties (hij heeft me mentaal gekraakt dus daar zal het probleem wel deels van komen en ook door andere zaken van vroeger)

Nu heb ik al 5 mannen ontmoet, na mijn vorige relatie, die ik leuk vond. Je kent het wel, zeggen dat ze voor je willen gaan, volop interesse tonen in je, constante smsjes of FB berichten. Kortom alle aandacht ging naar mij toe, wat leuk is op die momenten maar ik hecht me dan aan hen en word zo onzeker als ze eens niet sturen omdat het een gewoonte is geworden. Ik word paniekerig en begin te denken dat hun interesse weggevallen is.

Nuja, in het begin stuurde ik dan veel smsjes omdat zij het nietmeer deden (onzekerheid dus) maar dat jaagt hen weg. Dan leer ik er wel uit en hou me wat sterker en denk van, niet weer deze keer. Dan komt de volgende, alle interesse enzovoort, alleen hij wilt dan meer en kom ik half bedrogen uit omdat hij alle 'lieve' woordjes niet meende, het was enkel om me in bed te krijgen, wat niet lukte en dan negeerde hij me maar, maar ik kon hem dan weer niet loslaten al had ik dat meteen moeten doen, ik kon het niet. Dit was verkeerd, hij was zowiezo verkeerd maar je kent dat wel, ze negeren je en je zoekt alle problemen bij jezelf.. ja, jij bent de schuldige.. niet mooi genoeg, niet lief genoeg, TE bezitterig geweest, te veel smsjes zitten te sturen kortom alles wat je kunt bedenken geef je jezelf de schuld voor, ook al was hij het.

Uiteindelijk kon ik hem loslaten maar had dan weer naar een vriendin geluisterd nl: een fakeprofiel aanmaken op FB zodat ik hem kan kloten, ach dat zag ik niet ziten en wou het niet doen dus deed zij het achter mijn rug. Als ik het ontdekte, vraag ik om het passwoord en beslis het te verwijderen, net dan komt hij praten, bon, ik zeg het tegen hem en hij verwijderd en blokkeerd me maar van in het begin was mijn vriendin ook met een andere gast aan het praten en net op dat moment kwam hij ook praten, meteen vertelde hij wat over zijn privéleven, ik voelde me slecht dat ik dit deed, zo slecht. Ik had het op dat moment moeten zeggen tegen hem maar deed het niet. 3 weken hebben we zo gepraat, ondertussen had ik alle 'fake' foto's verwijderd en besliste ik alles op te biechten. Alles wat ik tegen hem vertelde van mij was namelijk wel waar, enkel het profiel klopte niet. Ik biechte alles op en hij vond het spijtig dat ik het ging verwijderen, hij vond me een toffe. Bon, we praten verder via mijn echte profiel (nog altijd praten we) maar met het fakeprofiel hadden we veel meer met elkaar zitten te praten.

Nu vind ik hem leuk en heb hem nog niet gezien in het echt, al komt hij me bekend voor van vroeger en gaat hij volgend jaar kortbij wonen, nu moet ik soms lang wachten tot hij weer antwoord en jep, hier komt mijn onzekerheid weer. Ik denk nu constant dat ik niet mooi genoeg ben als de foto's op dat 'fake'profiel en dat hij eerder geinteresseerd was in haar dan in mij, ook al was alles wat ik zei van mij. Hij had me (dat meisje dan) wel es gevraagd om samen iets te doen en dat had ik natuurlijk geweigerd maar nu vraagt hij het mij niet. In mijn ogen wilt hij me niet leren kennen of zo lijkt het voor mij althans.

De laatste tijd als ik niet stuur via Facebook berichten dan hoor ik hem niet en ik durf dan ook weer niks te sturen zodat hij me zou 'missen' en zelf zal sturen. De gedachte dat ik totaal niks meer van hem hoor vind ik vreselijk. Ik heb er al met vriendinnen over gepraat en ze zeggen van niks te sturen maar ik kan het niet, ze zeggen van hard to get te spelen maar ik kan het niet, ze zeggen dat hij de jager moet zijn en niet andersom maar ik kan het niet laten om totaal niks te sturen. Pffff ik word er gewoon gek van. Kan er iemand me mee helpen? Heeft er iemand hetzelfde aan de hand gehad en wat had jij dan gedaan? Ik weet echt niet wat te doen!! :(

en ook als mannen me complimentjes geven, denk ik dan weer dat ze liegen! Ik ben erg onzeker op dit vlak!

Groetjes Sabrina
Laatst gewijzigd door Minerva op 17 apr 2012 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: alinea's toegevoegd ivm leesbaarheid
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Geen zelfvertrouwen rond mannen!

Hoe komt 't dat je geen zelfvertrouwen voelt rondom mannen ? Hoe was de relatie met je vader ? Eerste vriendje ? Waar komt het door dat je telkens denkt dat het aan jou ligt, als een man niet snel genoeg reageert ?
Inzicht als Uitweg..
Sabrientje

Re: Geen zelfvertrouwen rond mannen!

Ik heb een zeer sterke band met mijn vader maar ik heb dingen meegemaakt. nja ik ben aangerand geweest door een oudere man op mijn 8j en verkracht door eerste vriendje. Tot mijn 17j moest ik niks van jongens weten, ik walgde er echt van. Dan rond mijn 20ste heb ik een ex gehad die me gekraakt heeft, door hem was al mijn zelfvertrouwen, die ik verzameld had, kwijt. Ik was nooit goed genoeg, nooit mooi genoeg, ik was TE dik en weet ik veel. Ik moet daar vanaf zien te geraken, van die gedachte maar het lukt mij niet. Vrienden van me zeggen en ook een kaartenlegster, dat ik die bagage kwijt moet geraken vooraleer ik te goei verder kan maar het lukt me niet. Ik probeer het maar waarschijnlijk niet goed genoeg. En nu heb ik dan vooral dat grote onzekerheidsgevoel als Dimitri (de jgast die ik leuk vind) me niet terugstuurt. Ik heb ook liever dat ze meteen eerlijk zijn maar ik wil niet blijven denken dat ik neit goed genoeg ben, ik wil er vooral vanaf geraken van dat gevoel
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Geen zelfvertrouwen rond mannen!

Door het seksueel misbruik en het afkraken en afbreken van je vriendje ben je dus eigenlijk gaan geloven dat je niets waard bent ? Als je seksueel misbruikt werd dan geeft dat het gevoel niet veel waard te zijn. Het geeft een gevoel van een voorwerp te zijn, gebruikt te worden, niets waard te zijn omdat iemand zo met je om gaat. Dan komt er nog een vriendje wat je psychisch hetzelfde gevoel geeft door je zo af te kraken, constant het gevoel te geven dat je niet voldoet.

Het is dan moeilijk om anders te gaan geloven over jezelf. Om die nare ervaringen los te laten als iets wat nooit had mogen gebeuren. Het gedrag van die ander was destructief maar het maakt jou niet minder mens.
Inzicht als Uitweg..
Sabrientje

Re: Geen zelfvertrouwen rond mannen!

Ja, awel daar heb je gelijk in. Ik ben even mens als iedereen en wil nu echt van die nare gedachtes afgeraken maar het lukt me niet. Ik heb al redelijk wat zitten te proberen. Gestart met lopen omdat ik op dat moment er niet aan denk en erna heel goed voel maar dat duurt niet zo lang en dan voel ik me weer slecht. Praten, ja, met vrienden, mijn vader, de huisdokter maar het helpt nog altijd niet. Ik moet het kunnen loslaten maar ik zou niet weten wat het tegenhoudt. Ik kan wel na lange tijd terug zegge da ik 'ok' ben en dat is al heel veel maar van die onzekerheid en paniekerig gedrag wil ik ook af zijn. Wat andere doen, kan ik niet. Ik hecht me te snel van zodra iemand me leuk vind, die persoon zelf weet het niet of mss merkt hij het wel maar van zodra ze niks meer laten horen, voel ik me wel weer slecht, nergens goed voor buiten voor één ding ofzo. Ik ben het beu om me zo te voelen en ja, vind dat het echt wel hoog tijd word om er iets aan te doen maar wat :S
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Geen zelfvertrouwen rond mannen!

Je zou er psychologische hulp en begeleiding voor kunnen vragen via de huisarts als het je telkens zo belemmert in je normale manier van doen. Je kan dan bij een psycholoog of counselor terecht.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”