djeckson

ontmaagding mislukt

Hallo

Ik ben 18 en eigenlijk nog maagd(1ste keer was geflopt condoom) en dit maakt me soms zwaar depressief
Vooral omdat mijn vrienden het allang niet meer zijn.
Ik word hier zeer depressief door en ik denk dat dit de kern van mijn problemen is; onzekerheid en twijfelen aan mijzelf.

Groet
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: ontmaagding mislukt

Welkom op het forum! :)

Wat maakt het uit of iemand nog maagd is of niet? Tal van mensen beleven hun eerste keer omdat ze vinden dat het moet. Ze kijken naar hun omgeving, ze laten zich beïnvloeden door "vrienden" en door wat mensen op internet forums schrijven, enz... Dat is gewoon het domste wat je kunt doen. Jij moet je er prettig bij voelen, als je het gevoel hebt dat het moet om het gedaan te hebben, dan kan ik je maar een advies geven: wachten tot je de juiste tegenkomt.

Veel mensen praten wel groot en ruig over hun eerste keer, maar heel veel mensen hebben er spijt van. Het was niet met de juiste persoon, het was te vroeg, ze voelden zich gedwongen, ze wilden niet meer maagd zijn, enz... Bepaald het maagd zijn wie jij als persoon bent? Natuurlijk zal het je aan een kant een onzeker gevoel geven maar aan de andere kant kun je ook tegen jezelf zeggen van: "ik doe het wanneer ik eraan toe ben en ik laat me niet beïnvloeden door anderen". Dat is op vandaag al een hele kunst. En het praatje van: "je hoort er anders niet bij", dan is gewoon te onnozel voor woorden.

Ik denk ook niet dat je onzekerheid volledig daaraan te wijten is, er zal vast nog iets anders zijn. De leeftijd en je omgeving spelen er ook vaak in mee.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Thundersheep*

Re: ontmaagding mislukt

Lost Soul heeft gelijk, wat maakt het uit?

Ik was negentien toen ik werd ontmaagd en ik ben echt onwijs blij dat ik zolang heb gewacht.
Destijds was ik ervan overtuigd dat ik vree met de liefde van mijn leven en dat is heel wat waard.
Het is mijn opzicht meer waard dan zomaar vrijen met iemand..

Wacht gewoon geduldig af, het zal vanzelf gebeuren!
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: ontmaagding mislukt

Het is je toch al bijna ene keer gelukt dan zal er ook wel een 2e keer volgen. Maak je toch niet zo druk, er zijn zoveel mensen zowel mannen als vrouwen die niet op hun 14e 15e 16e of 17e zijn ontmaagd. Je bent echt niet de enige, sterker nog er zijn er zelfs op hun 25e of later nog maagd.
Als ik trouwens eerlijk ben was mijn eerste keer een zware tegenvaller, dus het hoeft niet altijd een geweldig feest te zijn. :)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Leeuwtjuh

Re: ontmaagding mislukt

De mijne was in 1999 ook niet zo'n groot succes, als ik eerlijk ben!

Ik zeg dit wel vaker: als je na je 35ste nog steeds maagd bent, dan wordt het tijd om je zorgen te maken.
Deborah

Re: ontmaagding mislukt

Maak je niet druk joh, de eerste keer is over het algemeen een flop, alleen je hoort er nooit iemand over. Mijn eerste keer met een vriendje sloeg ook nergens op, hij floepte er steeds uit. Daarna ging de verkering uit en duurde het meer dan een jaar voor ik het weer deed. Toen wist ik wat ik kon verwachten en ging het een stuk beter. Ik vind 18 ook niet echt laat hoor, ik was 20 of zo. Als je het een keer op een prettige manier hebt gedaan telt die hele eerste keer niet meer. (Tenzij het echt traumatisch is geweest en je bent verkracht of zo, maar daar wou ik maar niet vanuit gaan.)

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”