Nibblescox

Achter gekomen wat het probleem was Vreemdgaan

Ik heb eerder een topic geschreven, hoe ik de ruimte aan me vriendin kon geven en dat ze heel afstandelijk was, en dit allemaal opeens toen ik naar Nederland was om haar de ruimte te geven.

Na een tijdje weer in Duitsland weer thuis te zijn, ging het eigenlijk allemaal rustig bezig en begon het weer leuk te vinden. We deden langzaam meer dingen samen, tot opeens ik eergisteren in haar email accound ingelogd heb.

en ben dus haar email gaan checken en uiteindelijk achter gekomen dat ze vreemd was gegaan.

Ik ben dus meteen naar haar werk gegaan en het email gekopieerd op papier. en het uitgemaakt. ze heeft het toegegeven, dat ze seks met een collega had, en dat ze dronken, verdrietig en ik in Nederland.
Het was maar 1 maal, en ze heeft het gestopt omdat ze het niet meer kon.
omdat ze zich te schuldig voelde. Dat was de dag dat ze zei dat ik uit huis moest, best logisch. en in deze email stond dat ze graag met hem wilde slapen en al 3 glazen wijn op had en dat het GEHEIM moest blijven.

Ik heb gezecht dat ze gewoon achter me rug nog een keer het wilde doen, maar zegt dat het gewoon flirten was en niet meer zal gebeuren, omdat ze wist dat het een fout was.
Dus toen ik thuis was heeft ze zich totaal emotionaal uitgelaten en gezecht dat ze niet zonder me wilt zijn, dat ik bij haar moet blijven en dat het een ontzettend fout was geweest.

ene kant ben ik opgelicht dat ik weet dat het niet aan mij lag, dat ze zo koud was omdat ze een grote fout gedaan had. de andere kant, ze heeft me bedrogen, en in contact gebleven via email dat het geheim moest blijven en graag weer met hem sex wilde.

Ik weet dat natuurlijk de reactie van jullie zullen zijn dat ik gewoon echt met deze relatie moet gaan stoppen. Maar ik houd van haar, en ik heb ontzettend veel pijn hierdoor, ik kan haar niet vertrouwen en heb angst dat ze me nog een keer pijn zal gaan doen.

Ze zegt, dat dit de reden was dat ze zo afstandelijk was en niet seks wilde hebben. logisch ook.

Ze zegt dat ze voor me wilt vechten en dat het echt NOOIT meer zal gebeuren. Dus nu is ze bij haar vader gegaan en heb alles was ik ooit aan haar gegeven heb in een grote tas gedaan en gezecht dat ik het weg ga gooien als het hier blijft, ze heeft het mee genomen en heb zowat als al mijn spullen hier ingepakt. Ik heb 1 week vrij en niks te doen, ik heb tijd om mijzelf de tijd te geven en kijken of het waard is om nog met dit relatie door te gaan.

Ik ben tevens ook bang dat als ik uit ga , en de kans heb om hetzelfde te doen. Misschien doet het zo minder pijn, en misschien ook makelijker om met haar dan door te gaan.

Ik wil het proberen met haar, maar heb gezegt het minste wat ze kan doen is bij haar bijbaantje stoppen en nooit meer contact met deze collega waarmee ze vreemd gegaan is.

Dus ik wil graag geen advies dat ik het gewoon los moet laten en een nieuwe zoeken, ik ben op zoek naar raad, advies over hoe ik haar kan vergeven en mijzelf te overtuigen.

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: Achter gekomen wat het probleem was Vreemdgaan

Het is jouw beslissing om hiermee door te gaan of om te stoppen met deze relatie. Het is jouw keuze. Wij kunnen daar van alles van vinden, over roepen of wat dan ook maar uiteindelijk ben jij het die wel of niet door wilt op deze manier. Er is geen garantie voor de toekomst.
Inzicht als Uitweg..

JN83

Ik weet dat natuurlijk de reactie van jullie zullen zijn dat ik gewoon echt met deze relatie moet gaan stoppen. Maar ik houd van haar, en ik heb ontzettend veel pijn hierdoor, ik kan haar niet vertrouwen en heb angst dat ze me nog een keer pijn zal gaan doen.
Is het dan nog leuk om een relatie te hebben? Kun je haar ooit nog opnieuw vertrouwen? Is jouw houden van groter dan jouw angst en pijn?
Ze zegt, dat dit de reden was dat ze zo afstandelijk was en niet seks wilde hebben. logisch ook.
De reden om vreemd te gaan was de afstandelijkheid? Of de afstandelijkheid was de reden van het vreemd gaan? Wat was de reden van het vreemd gaan en wat waarborgt dan dat er geen herhaling plaats vind als je bij haar blijft? Vind jij dit logisch of wil je het logisch vinden omdat je bij haar wilt blijven?
Ze zegt dat ze voor me wilt vechten en dat het echt NOOIT meer zal gebeuren. Dus nu is ze bij haar vader gegaan en heb alles was ik ooit aan haar gegeven heb in een grote tas gedaan en gezecht dat ik het weg ga gooien als het hier blijft, ze heeft het mee genomen en heb zowat als al mijn spullen hier ingepakt. Ik heb 1 week vrij en niks te doen, ik heb tijd om mijzelf de tijd te geven en kijken of het waard is om nog met dit relatie door te gaan.
Moet je in echte liefde vechten of is echte liefde juist niet vechten om toch met alle plezier bij elkaar te kunnen blijven?
Ik ben tevens ook bang dat als ik uit ga , en de kans heb om hetzelfde te doen. Misschien doet het zo minder pijn, en misschien ook makelijker om met haar dan door te gaan.
Ja, en misschien kwets jij op jouw beurt ook weer iemand anders die jij dan hoop geeft en stop jij jouw gevoel weg door met een ander hetzelfde te doen. Ik denk dat het een oplossing voor de korte termijn is. Als ik het goed begrijp wil je even iemand anders gebruiken om jezelf goed te voelen en dan door te gaan met de vrouw die jou bedrogen heeft? Zo lees ik het toch goed? Is dat ware liefde? Is dat de liefde die je wilt terug geven aan de vrouw die vreemd is gegaan? Wil jij je naar het zelfde niveau verlagen?
Ik wil het proberen met haar, maar heb gezegt het minste wat ze kan doen is bij haar bijbaantje stoppen en nooit meer contact met deze collega waarmee ze vreemd gegaan is.
Is dat echte liefde? Hou je echt van haar en kun je haar ooit weer vertrouwen?
Dus ik wil graag geen advies dat ik het gewoon los moet laten en een nieuwe zoeken, ik ben op zoek naar raad, advies over hoe ik haar kan vergeven en mijzelf te overtuigen.
Het is vrij simpel, wat zijn jouw normen en waarden en wat is jouw gevoel. Jouw gevoel zegt misschien dat je veel van haar houdt maar kan jouw verstand hetzelfde zeggen? Als jij vreemd was gegaan wat zou je dan verwachten van jouw partner? Wil je dan dat ze bij je blijft of juist niet? Wat zegt dat over de relatie die je met elkaar hebt en wat zegt het over jou dat je nog bij haar wilt blijven of dat je dat gat gelijk wilt opvullen met een nieuwe partner? Hoe zou het trouwens verlopen als ze weer vreemd gaat?

Nibblescox

Mystica schreef:Het is jouw beslissing om hiermee door te gaan of om te stoppen met deze relatie. Het is jouw keuze. Wij kunnen daar van alles van vinden, over roepen of wat dan ook maar uiteindelijk ben jij het die wel of niet door wilt op deze manier. Er is geen garantie voor de toekomst.
Ik weet dat het mijn eigen beslissing is,Het feit is gewoon dat ik veel van haar houd, en dat er duidelijke afspraken moeten komen, om hiermee door te gaan. en garantie voor de toekomst is er eigenlijk nooit in een relatie hoe dan ook. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

GeenPijn

Tis gebeurd niets aan te doen, sorry. Je wil met haar verder, prima ga met haar verder pijnig jezelf niet met gedachtes aan wat is gebeurd (tussen die twee).
Vergeven zal niet zo heel moeilijk zijn, vergeten wel.

Begin met een schone start en kijk nooit meer terug, doe je dat wel dan haal je oude wonden open, gaan jullie ruzie maken raak jij je vertrouwen kwijt en loopt het alsnog mis.
Jezelf harden etc gaat je niet lukken.

Succes
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Deborah

Nee natuurlijk moet je niet stoppen met deze relatie. Ze heeft toch gezegd dat ze voor jullie wilde vechten? Nou dan. Iedereen doet altijd maar zo heilig over dat vreemdgaan. Iedereen kan een fout maken. Het kan jou ook overkomen. Gewoon verder gaan met haar en er samen uit komen. Maak je niet zo druk en vecht voor haar.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”