JohnDoe1.0

Vriendin en...

Hey, ik ben een 20 jarige jongeman.
Ik vraag vriendelijk aan u om dit serieus te nemen, ik weet dat dit een lang bericht is, maar lees het aub. Ik hoop dat je mij kan helpen!

Ik heb nu al een jaar een relatie met het meisje van mijn dromen.
Ik zie haar zooooo graag, ze is lief, grappig, zalig in de omgang en echt heel knap, ze is compleet mijn type.

U hoort de maar al komen hé... Maar zij ziet dat niet! Ze houd van mij en dat merk ik ook.
Maar zij vind haarzelf lelijk en ze vind haar geen goed persoon en dit gaat van kleine dingen tot grote zaken. Het heeft echt een invloed op onze relatie, seksleven en het belangrijkste van al, haar geluk. Het houd haar tegen om echt gelukkig te zijn.

Ze heeft zo iets van "het gras is altijd groener aan de andere kant". Ze probeert het niet te tonen maar het verteerd haar vanbinnen, daar ben ik zeker van. Ook één van haar tiques, ga het uitleggen via een voorbeeld. Zij denkt zo met momenten: "als ik met mijn teen het uiteinde van het bed kan raken, dan houd hij echt van mij." Soms gaan die gedachten echt ver, ze vertelde mij erover.

Heb zo al wat mijn eigen conclusie erover gemaakt, maar ik weet niet of dit klopt en of wat ik er samen met haar aan kan doen. op zeer jonge leeftijd zijn haar ouders uit elkaar gegaan. Haar vader heeft hun belazerd op allerlei manieren. En toch eiste hij het voogdij. Uit de talloze verhalen die ik over haar vader hoorde, was het duidelijk dat haar vader altijd voorkeur gaf aan haar zus en dit gaat ver. Uiteindelijk heeft ze haar vader al enkele jaren niet meer gezien, maar hij blijft haar en haar familie lastig vallen. Volgens mij heeft ze een minderwaardigheidscomplex opgelopen, maar wie ben ik omdat te zeggen. Ik hoop dat jullie mij daar meer over kunnen zeggen. Er zijn zoveel van die zaakjes die mij opballen, maar ik heb het moeilijk om dat allemaal op te noemen.

Kennen jullie tips of boeken of..... Alles gewoon, ik wil dat meisje gelukkiger maken! Zij verdient dat!

Dank u wel,

GeenPijn

Re: Vriendin en...

Het snelste zal dat gaan als ze professionele hulp krijgt, maar dat moet ze wel willen, niet iedereen is daar ontvankelijk voor helaas.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

GeenPijn

ps sterkte voor jullie allebei, tof dat je haar wilt helpen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Lost Soul

Al eens geprobeerd met haar op de bank te gaan zitten en de vraag "wat scheelt er nu allemaal?" te stellen? Probeer antwoorden uit haar te krijgen door te tonen dat je van haar houdt, stel vragen en probeer doelgericht te werk te gaan. Als ze je vertrouwd dan zal ze zonder twijfel met jou erover willen praten, maar die eerste stap is schijnbaar moeilijk voor haar, help haar een beetje daarbij.

Niet geschoten is altijd mis.
If we don't get lost, we'll never find a new route.

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Ik denk dat er door haar vader veel schade is aangericht in haar gevoel van eigenwaarde/zelfvertrouwen. Het feit dat ze zichzelf niet als mooi, leuk of aantrekkelijk kan zien zal daar zeker een oorzaak in vinden. Als je vader je al niet leuk genoeg vond of meer de voorkeur aan je zus gaf, dan doet dat iets met jou. Dat geeft jou als jong meisje het signaal dat je niet leuk genoeg bent kennelijk, dat anderen leuker zijn. Dus ik snap wel waarom zij constant zit te vergelijken met anderen. Dit komt waarschijnlijk omdat ze steeds aan het beeld wilt voldoen van wel goed genoeg zijn. Een soort drang die ontstaan is vanuit haar jeugd waarbij het gevoel van tekortschieten voortdurend heeft gespeeld. Helaas heeft het veel schade toegebracht, als ik het zo lees.

Het dwangmatige gedrag waar je het over hebt is ook wel iets om naar te kijken maar ik denk dat het eenzelfde oorsprong zal hebben. Het is een soort van grip willen krijgen op de situatie. Ze is onzeker en bang zo te lezen en het dwangmatige gedrag is een vorm van magisch denken (zoals een kind magisch denkt) waarbij ze op die manier hoopt zekerheid te krijgen over haar situatie.

Het is wel zaak dat ze dit uit gaat werken met iemand. Dat ze begrijpt waar die gevoelens vandaan komen en waarom ze doet wat ze doet. Zo'n bewustwordingsproces is iets wat het beste begeleid kan worden door iemand die daar verstand van heeft. Een psycholoog zou de beste optie zijn.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”