Peaceofmind

Relatiestress

Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen. Hij heeft een baan waarvoor hij veel onderweg is, af en toe ook naar het buitenland. Deze baan in combinatie met verschillende (tijdrovende) hobby´s, was voor mij al redelijk heftig, maar goed, daar hadden we een weg in gevonden.

Wat hij mij helaas niet eerder verteld heeft, is dat zijn ambitie is om ook naar oorlogsgebieden en rampgebieden te gaan. Hij kreeg de kans om een cursus te volgen die hem klaar zou stomen voor deze situaties en vroeg me wat ik ervan dacht. Ik heb hem eerlijk verteld dat ik er niet blij mee ben, maar ook dat ik hem die kans niet wil ontnemen.

Nu wil het lot dat hij afgelopen week inderdaad vertrokken is naar zo´n gebied en ik er ontzettend veel moeite mee heb. Ik merk dat ik spanning opbouw in mijn lichaam en krijg die er niet uit. Wat contact aangaat ben ik afhankelijk van hem.

Hij lijkt het fantastisch te vinden, spannend allemaal, maar feit is dat ik het erg zwaar heb. Voor mij is het zenuwslopend om geen contact met hem op te kunnen nemen en maar te hopen dat alles goed gaat.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Liefs
Xx

Carentje

Re: Relatiestress

Owhhh dat is wel een lastig pakket zeg :o

Misschien is het goed om afleiding te zoeken zodat je die spanning kwijt kunt? sporten, vrienden of vriendinnen opzoeken, eigen hobby's?
Het is wel moeilijk maar ik denk dat je een manier zal moeten vinden om het los te laten, en blij voor hem kan zijn dat hij zijn droom achtervolgd. Is er iemand tegen wie je dit kunt vertellen?

Meo Auxilio

Re: Relatiestress

Dag Carentje

Ik las je berichtje en bedacht me dat je je dus enerzijds ongelukkig voelt dat de persoon waar je om geeft buiten bereik is. Daarnaast geef je volgens mij ook aan dat je o.a. afhankelijk bent van hem wat betreft contacten etc. Heb ik zo heel kort goed samengevat?

Meo Auxilio

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”