Vahlriel

Wat moet ik hier mee?

Al bijna 6 jaar ben ik samen met mijn 13 jaar oudere vriend. We wonen niet samen. Ik heb twee kinderen op de basisschool en hij heeft een koophuis. We hebben een aantal keer geprobeerd om samen te wonen (hij bij mij wonen, overigens zonder dat hij ooit echt zijn spullen meenam) maar het liep er altijd op uit dat hij terug naar zijn eigen huis ging. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd.
Nu heeft hij te horen gekregen dat zijn hondje (met wie hij een haast obsessieve relatie heeft) kanker heeft. De afgelopen week (toen de onderzoeken nog liepen) heb ik mijn vriend dagelijks meermalen opgebeld om te vragen hoe het met zijn hondje en met hem ging. Nu hij weet wat er is heeft hij aangegeven dat hij niet meer wil dat ik bel of sms. Eén van zijn argumenten was dat hij genoeg mensen om hem heen heeft die hem steunen (hij heeft veel vriendinnen).
Ik vind het erg pijnlijk; iedereen mag hem bellen behalve ik. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Enerzijds begrijp ik dat hij zijn gevoelens op een rijtje wil zetten. Maar dat hij zijn zorgen en verdriet wel deelt met een vriendin aan de andere kant van het land en niet met mij vind ik erg pijnlijk. Ik vraag me af wat onze relatie waard is. Of moet ik het toch anders zien?

Deborah

Re: Wat moet ik hier mee?

Je hebt gelijk als je je hier door vertwijfeld voelt. Het ligt echt niet aan jou hoor! Maar goed, kerels kunnen bot zijn, vooral als ze emotioneel zijn. Het kan zijn dat jij te dicht bij hem staat om dit soort gevoelens te delen. Bel jij hem erg veel? Kan het zijn dat dat hem er steeds aan herinnert op momenten waarop hij dat niet wil? Ik blijf het een beetje raar gedrag vinden. Wacht het eerst maar even af, misschien draait hij bij als zijn hond is overleden en hij dat een beetje verwerkt heeft.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”