Rerick

Laten kiezen.

Beste forumleden,

Ik zit al tijdje met een probleem, ik weet ook niet meer hoe dit op te lossen valt of wat het beste is.

Ik heb een relatie met een meisje al bijna 3,5 jaar. Ze kreeg een nieuwe baan en daarbij nieuwe vrienden, wat helemaal geen probleem is.
Na een tijdje werd een toch haar "beste vriend". na tijdje kreeg ik te horen dat ze gevoelens voor hem kreeg maar niet wou. Na heel veel gesprekken te hebben gehad kwam ze met de keuzen dat dit niet had mogen gebeuren en dat ze bij mij bleef, maar ze wou hem wel graag als gewone vriend willen houden waar ik eerlijk gezegd met pijn en moeite akkoord mee ben gegaan.

Nu blijkt het dat het niet bij gewone vrienden is gebleven maar veel meer dan dat. Ze chatten met elkaar via hun telefoon van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. Dit is dan van Goedemorgen lekker geslapen, tot wanneer heb je pauze op je werk (om weer te kunnen praten) tot slaap lekker.
En dit is eigenlijk niet waar ik akkoord me ben gegaan. Ze chatten zelfs als ze met mij is met die jongen.

Ik irriteer me dan gewoon enorm aan het feit dat ze de hele tijd contact hebben.

Ik twijfel of ik moet zeggen dat er een keuze gemaakt moet worden tussen ons, wat ik niet kan maken.
Of het gewoon moet laten gaan.

Heb met haar erover gesproken, minderen is geen optie. Ze vond dat ik ook iets mocht accepteren als ik er maar niet onder lijd en aan de kant word geschoven.

Hebben jullie enige tips?
Vriendelijk bedankt!

GeenPijn

Re: Laten kiezen.

Tjonge wat een bijzondere relatie dit zeg, het lijkt wel of ze jou voor het een gebruikt en hem voor de gezellige gesprekken.
Stel jezelf de vraag hoe leuk je dit alles vindt kun je ermee leven of niet? Ze is tenslotte bij jou.
Zo nee stel dan voor de keus. Hou er wel rekening mee dat ze dan alsnog voor die ander kan kiezen.
Zoals ik al zie jullie hebben wel een heel bijzondere relatie die zie ik niet vaak.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Pokemonk

Wie houd wie nu eigenlijk voor de gek ?

survivor

Logisch dat je je eraan irriteert en er een probleem mee heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand zou zijn die dit allemaal prima zou vinden. Het zou waarschijnlijk al irritant zijn als ze verder geen gevoelens voor hem had, maar ze heeft zelf aangegeven gevoelens voor hem te hebben. Die voedt ze enorm door dit gedrag! Het lijkt mij logischer dat ze afstand van hem zou nemen om ervoor te zorgen dat die gevoelens afzwakken en ze helemaal voor jou kan gaan. Ze zou dan eventueel wel vrienden met hem kunnen blijven maar niet zo'n intensief contact. Ze doet het tegenovergestelde. Ze zoekt enorm veel contact met hem waardoor ze die gevoelens voor hem juist op peil houdt, of misschien zelfs verergerd. Ze gaat dus niet voor 100% voor jou! Accepteer je dat of niet? Persoonlijk zou ik dat niet accepteren. Het is toch niet meer dan normaal dat je van je partner verwacht dat hij/zij volledig voor jou gaat? Het lijkt me dus zeker heel redelijk dat je haar voor de keuze stelt. Het feit dat ze dat onzin vindt geeft wel aan dat ze die gevoelens voor die ander graag in stand wilt houden en niet voor jou wilt gaan. Daarnaast... jij voelt je hier gewoon niet goed bij. Ongeacht wat je redenen daarvoor zijn, dit voelt voor jou niet goed. Je kunt ervoor kiezen om dus geïrriteerd (en gekwetst) door te gaan of er iets aan te doen. The choice is yours...

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Wat deelt ze met jou ? Hoe zit het met de tijdverdeling, de tijd die ze met jou door brengt en met hem ?

Ik krijg een beetje de indruk door je verhaal dat zij liever bij hem is en met hem praat dan dat ze bij jou is en met jou praat ? Vriendschap is prima maar dat houdt niet in dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met een vriend bezig bent. Dat begint meer op een relatie te lijken.
Inzicht als Uitweg..

Rerick

Bedankt voor jullie reacties,

Survivor, ik ben misschien niet helemaal goed overgekomen, haar gevoelens voor die jongen zijn helemaal weg volgens haar.
Zoals zij het noemde, Daar hoef je je geen zorgen over te maken het was dom en stom en het is ook gewoon als een scheetje voorbij gewaaid.

Ik heb gister een enorme discussie gehad over het contact met hem. Ze vertelde me dat ik teveel denk dat ze met hem praat.
Ze praat meer met hem dan met andere maar niet teveel zoals zij het noemde. Ik heb dan ook serieus gevraagd hoeveel dan precies, maar dat wist ze niet te vertellen ik had dus al voorbeeld een dag tussen 9uur s´ochtends en 1 uur s´nachts gegeven met een werkdag van 2 tot 7.
het begint zo, Als ze wakker zijn zeggen ze elkaar goedemorgen en of ze lekker geslapen hebben, dan is er tot 1uur niks gezegd mits hij wat te melden heeft en dat is meestal onzin in mijn ogen. Dan is het werkse vandaag en ze gaat werken. Dan na een paar uur vraagt hij of ze pauze heeft zo ja dan praten ze weer. Na het werk is dat ook weer zo. en ook in de avond is het meer als ze zich vervelen.

Einde van de discussie komt het erop neer dat ik heb gezegd dat als zij vind dat het mee valt, prima. Maar ze realistisch moet blijven over wat teveel is en wat niet.

Ik vind dit teveel. maar ik vertrouw erop dat ik me er geen zorgen over moet maken, wat ze dus ook verteld.

Eerlijk wil ik dat die jongen zich meer met zich zelf bezig gaat houden dan met mijn vriendin. Vrienden is geen probleem maar als het daar ook maar bij blijft in plaats van elkaars dag notitie boekje te zijn.

niets

ah dus der gevoelens zijn als en scheetje verdwenen maar ze houden intensief contact :')

als ik jou was zou ik ook een leuke vriendin zoeken waarmee je een dergelijke band opbouwt.
of je huidige vriendin gaat inzien dat dat niet leuk is of je krijgt een nieuwe leuke vriendin.

Rerick

Ik heb zo al mijn eigen vrienden waaronder meisjes, maar dat werkt niet.

Ik denk dat ik het laat gaan en als zie niet mindert met wat ik haar heb geadviseerd is het tijd voor een keuze.
Ik heb helemaal geen zin om zo langer met het gevoel te zitten met dat hij leuker en belangrijker is.

survivor

Ik denk dat je erg naief bent als je denkt dat die gevoelens verdwenen zijn. Haar gedrag laat echt het tegenovergestelde zien. Het zou trouwens best kunnen dat ze zichzelf heeft wijsgemaakt geen gevoelens te hebben voor die andere jongen en dat ze dat dus echt denkt. Maar als dat zo is, waarom kan ze dan geen afstand van die jongen nemen? Het lijkt mij dat als je partner daar zoveel moeite mee heeft dat je het voor je partner wel overhebt om wat minder te contacten als het toch niet veel voorstelt. Maar ze hecht er blijkbaar veel waarde aan. Echt, ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat er niks aan gevoelens speelt tussen die 2.

Liezel

Sommige mensen hebben behoefte aan intensieve vriendschappen.
Ik vind dat er hier wel heel snel wordt uitgegaan van het negatieve. Waarom mag deze meid geen vriendschap met een jongen hebben.
Waar het volgens mij om gaat is een basis van eerlijkheid en vertrouwen. Denk je dat je vriendin eerlijk is? Zo ja, dan is er dus niets meer dan een vriendschap. Heb je daar twijfels over, dan is er een ander probleem, namelijk dat je elkaar blijkbaar niet kunt of durft te vertrouwen.

Leeuwtjuh

Ik ben het gedeeltelijk met Liezel eens. In zoverre ben ik het eens dat sommige mensen behoefte hebben aan intensieve vriendschappen. Ik zie mezelf ook als zo'n persoon en dat heeft voor heel veel wrijving gezorgd in verschillende relaties. Toch begrijp ik het wantrouwen wel, voornamelijk als ze al verteld heeft gevoelens voor die persoon te hebben. Ik denk niet dat het verstandig is om de situatie te laten escaleren of haar voor een keuze te stellen. In zo'n geval kan dat een averechts effect hebben en zij kan ertoe doen besluiten om voor hem te kiezen. (i know i did that and would do that). Beter is het om neutraal aan te kaarten dat je vind dat jullie te weinig aandacht voor elkaar hebben en vaker wat leuke dingen samen te gaan doen en wat meer naar elkaar toe groeien. Er zijn namelijk tig relaties waarvan de ene partner denkt: ik heb mijn partner binnen, dus nu hoef ik er niet meer aan te werken, en laten vervolgens iedere interesse in de ander en zijn/haar belevingswereld pardoes vallen en gaan over op de orde (en sleur) van de dag.

Er zijn tig mensen die geprobeerd hebben om mij te laten kiezen. They all lost something. Me. En het is maar net welke waarde je er aan hecht of hoe ver je het op wilt laten lopen. Als je het hoog wilt spelen; moet je niet verbaasd staan te kijken dat de ander dit ook doet en het per definitie niet het gewenste resultaat oplevert.

Liezel

Leeuw kan heel goed verwoorden wat ik eigenlijk had willen bedoelen met mijn post :)

Leeuwtjuh

Liezel schreef:Leeuw kan heel goed verwoorden wat ik eigenlijk had willen bedoelen met mijn post :)
Ik ben zojuist 3 uur bezig met het samenvatten van een geestdodend wetenschappelijk artikel in een andere taal; ik was even toe aan iets luchtigs :D

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”