demajoor

waarom gaan vrouwen vreemd

ik wil dit graag weten zodat ik aan mezelf kan werken zodat het niet meer gebeurd

Liezel

Re: waarom gaan vrouwen vreemd

Dat klinkt alsof alleen vrouwen vreemd gaan en alsof iedere vrouw vreemd gaat.

Mocht je te maken hebben met een vrouw die vreemd gaat, dan lijkt het mij het beste om aan haar te vragen waarom ze dat doet. Denk niet dat daar een algemeen geldende verklaring voor bestaat.

Leeuwtjuh

Omdat ze iets tekort komen bij hun partner. Liefde, seks, begrip, toekomst, hoffelijkheid, gevoel, intelligentie... Noem maar op.

Voor de rest: wat Liezel zegt!

Gister zag je nog je eigen aandeel in het stuk gaan van jouw relaties en vandaag ligt het allemaal aan die vrouwen? Volgens mij ben jij anders de gemeenschappelijke factor ;)

momo

De gemeenschappelijke factor waarom mensen elders iets gaan zoeken is dat ze iets 'missen' in de huidige relatie dat belangrijk voor hun is.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

survivor

Waarom is je vraag niet: waarom gaan mensen vreemd? Zowel mannen als vrouwen gaan vreemd, maar ik neem aan dat je dat ook wel weet. In je andere topic las ik ook al bepaalde uitspraken naar vrouwen toe waarvan ik ze op het randje van respectloosheid vindt. Vrouwen zijn echt geen gevoelloze monsters waar jij aan overgeleverd bent als je in een relatie stapt. Vreemdgaan keur ik per definitie af. Ik zal dus niet zeggen dat het jouw schuld is dat ze vreemdgaan. Maar als haast al jouw exen vreemd zijn gegaan ligt er echt wel een deel aan jou. Bijvoorbeeld dat je op een bepaald type meisje valt die sneller geneigd zijn vreemd te gaan. Misschien wel vrouwen met bindingsangst of iets? Aangezien jij ook problemen hebt met intimiteit op emotioneel gebied kan ik me voorstellen dat je op meisjes valt die daar ook van wegschrikken. De redenen waarom ze dat doen kunnen heel divers zijn. Zoals Leeuw al zegt: waarschijnlijk missen ze iets bij je. In je andere topic lees ik iets over angst voor intimiteit (dan heb ik het niet over seks). Misschien missen die meiden wel emotionele verbondenheid met je wat wel heel belangrijk in een relatie is. Geen idee. Ik ken jou niet en ook je exen niet.

Al met al denk ik niet dat je vraag moet zijn: waarom gaan vrouwen vreemd? Maar zou het moeten zijn: wat is mijn aandeel geweest in het mislukken van relaties?

GeenPijn

A) ze missen iets belangrijks in hun huidige relatie. Kan van alles zijn, intimiteit, goede gesprekken, aandacht en zelfs goede seks.
B) Ze zijn uitgekeken op hun huidige relatie.
C) ze komen toevallig iemand tegen waarbij ze in 1 klap helemaal hoteldebotel cq verliefd op diegene worden.

Volgende vraag waarom gaan mannen vreemd :lol:
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

demajoor

het ligt ook aan mij anders overkomt je het geen 5 keer
maar ik wil er gewoon graag iets aan doen om te voorkomen dat het nog eens gebeuren gaat
snappen jullie dat

Leeuwtjuh

Ja, dit snappen wij prima. Maar zoals al eerder gezegd is in andere topics; probeer inzicht op te doen wáárom dit jou overkomt.
Jezelf dingen afvragen: hoe komt 't nou dat ik... ? waarom is het zo gelopen dat ? hoe kan ik de volgende keer daar beter mee om gaan ? Welke types zoek ik elke keer uit ? Waarom praat ik op deze manier over vrouwen ? Wat zou ik graag willen in een relatie ? Waar ging het fout en wat was mijn aandeel daar in ? Wat kan ik daar aan veranderen ?
etc.

Ik vind je het af en toe wel iets te simpel beredeneren en je visie/mening over vrouwen komt toch wel ontzettend onvriendelijk over.

Pokemonk

Het is spijtig dat het je overkomt , maar het het zal ongetwijfeld ook een deel aan jezelf liggen . Verder had naar mijn mening de titel van dit topic ander gekund : waarom gaan mensen vreemd ?

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Waarom denk je zelf dat ze vreemd zijn gegaan ? Heb je het ze gevraagd ? En zo nee.. waarom niet ?
Inzicht als Uitweg..

demajoor

ik snap niet waarom iedereen mijn visie over vrouwen zo onvriendelijk vind
ik heb net weer een nare ervaring met een vrouw achter de rug misschien komt het daarom dat ik ze zo negatief neer zet maar moet ze natuurlijk niet over een kam scheren en echt als vrouwen een hobby konden zijn was ik met die hobby bezig ik hou van ze maar op dit moment heb ik gewoon even een dip in het vertrouwen
dit ligt dus grootendeels aan mij en wil daar aan werken zodat dit mij in een evt volgende relatie niet kan overkomen

Minerva

Mystica schreef:Waarom denk je zelf dat ze vreemd zijn gegaan ? Heb je het ze gevraagd ? En zo nee.. waarom niet ?
Ik stel ze nog maar een keer want je negeert mijn vragen..
Inzicht als Uitweg..

demajoor

Ik denk een van de redenen waarom dat het fout gaat met mijn monogamie en dat ik met mijn relatie de swingerswereld in wil wat misschien wel fout is ik moet gewoon bij een vrouw willen blijven en haar al mijn liefde geven verder ben ik geen makkelijke man heb nog weleens mijn buien en wil ook graag dat verbeteren door de logica van alles proberen in te zien dat alles logisch is

volhoudertje
Moderator

De swingerdwereld? Als je zoiets werkelijk wilt moet je echt een partner vinden die voor dezelfde dingen in is.
Fout is het niet, maar je moet wel wat voorkeuren betreft op één lijn zitten, anders werkt het gegarandeerd niet.
* Liebe Macht Frei *

GeenPijn

+1
volhoudertje schreef:De swingerdwereld? Als je zoiets werkelijk wilt moet je echt een partner vinden die voor dezelfde dingen in is.
Fout is het niet, maar je moet wel wat voorkeuren betreft op één lijn zitten, anders werkt het gegarandeerd niet.
Bovendien vraag ik me af of die swingersrelaties net zo sterk zijn als "gewone" relaties.

Daarbij krijg ik het idee dat jouw relaties alleen om veel seks draaiden en niet om echte liefde.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

demajoor

voor mij was die wereld een ideale manier om eerlijk te blijven in een relatie ik wil niet vreemd gaan maar heb af en toe de behoefte aan wat anders ik weet niet of dat fout is hoor en daarom had ik bedacht als we nu dat doen dan heb ik af en toe wat anders en ik voel me niet schuldig omdat ik vreemd ga
misschien denken vrouwen daar anders over en willen je alleen voor zich zelf
en daar moet ik gewoon ook aan werken
dat ik aan een vrouw genoeg moet hebben

Liezel

En dan toch vraag je waarom vrouwen vreemdgaan?
Je zit net uit te leggen dat jij monogaam wilt/kunt zijn en toch stel je die vraag?

demajoor

als je dan duidelijk afspraken maakt om een vrije relatie te hebben maar er wel eerlijk over te zijn dan begrijp ik niet waarom het dan toch stiekum moet

GeenPijn

demajoor schreef:als je dan duidelijk afspraken maakt om een vrije relatie te hebben maar er wel eerlijk over te zijn dan begrijp ik niet waarom het dan toch stiekum moet
Omdat het meer dan sex was. Jullie hadden afspraken over de sex gemaakt, maar ik vermoed dat je ex meer dan sex (of iets intiemers) buiten de deur vond. Vandaar het stiekume gedoe. Sorry dat ik allen maar slecht nieuws breng [crying]

survivor

Ik snap niet dat je het idee hebt dat wij geen antwoord op je vragen geven want we geven heel veel aan wat het allemaal zou kunnen zijn en toch blijf je dat juist negeren en erop doorgaan dat je wilt weten waar je aan moet werken. Advies: lees nou eens goed wat er geschreven wordt, denk erover na en ga erop in.

demajoor

dat doe ik toch ook ik denk er over na waarom het gebeurd is door in de swingers werled te stappen is denk ik de fout geweest een fout van mij is ook dat ik op sommige momenten niet logisch na kan denken en dan boos of agresief reageer dat mensen op mij afknappen
bv we gingen in de vakantie naar de efteling
daar was in de buurt een wandeltocht en op een rotonde moesten die wandelaars oversteken daar stond dus een verkeersregelaar die hield mij tegen en toen op een gegeven moment gaf hij me aan dat ik door kon rijden nog geen seconde later ging hij weer voor mijn neus staan ik werd zo kwaad dat ik bijna uit de auto ben gesprongen om die vent in elkaar te gaan slaan mijn vriendin en een van de 2 kinderen schrokken enorm van deze reactie maar deze heb ik vaker en daar moet ik mee leren om gaan er aan denken dat alles wat gebeurd met logica gebeurd

en mijn ex gaf aan dat ze het niet fijn vond dat ik mijn huwelijksfilm met mijn andere ex wilde laten zien aan haar het was voor mij alleen maar even om te laten zien hoe die dag was hoe ik er uit zag en hoe ik zou willen dat het met haar zou worden
maar zij gaf achteraf aan dat niet leuk te vinden
heb nu ook alle fotos en alle dingen van het huwelijk en van mijn laatste ex weg gedaan
ben gisteren naar haar toe gegaan met eeen auto vol spullen voor de kleine
wilde eerst nog praten maar ik ben heel emotioneel een man mag niet huilen zeggen ze weleeens nou ik huil heel vaak
en ik denk dat als we een gesprek nog hadden gehad ik een gevaar op de weg was geweest op die 80 km die ik terug moest

dus wat voor mij de oplossing is op jullie aangegeven antwoorden is
nooit meer in met een relatie in de swingers wereld gaan
mijn probleem met mijn agresiviteit oplossen door te denken dat overal een logische verklaring voor moet zijn
mijn relatie eerst goed afsluiten voor ik in een nieuwe ga stappen
mijn emoties onder controle zien te krijgen
en mijn zelfbeeld omhoog halen want ik denk nog steeds dat ik geeen goede man geen goede vader en geen goed mens ben
dus ik lees wel degelijk wat jullie zeggen maar ik heb ook mijn problemen en ik kan ook niet alles in een keer oplossen
SORRY

Minerva

Je hoeft geen sorry te zeggen als je het gewoon even niet meer weet. Dat is niet erg. Daarom ben je hier en stel je deze vragen.

Wat ik wel een beetje typisch vind is dat je de vraag stelt : waarom gaan vrouwen vreemd ?

Vervolgens lees ik dan zoveel postings later dat jij met je relaties de swingerswereld in ging. Dit is voor zover ik weet een wereld waarin men seks met anderen buiten de eigen relatie heeft. Dat heet in een monogame relatie "vreemd gaan".

Wat versta jij onder "vreemd gaan" dan ?

Ik krijg namelijk de indruk dat we hier op twee verschillende golflengtes aan het praten zijn zo.
Inzicht als Uitweg..

demajoor

Ik vind vreemd gaan als je het stiekem doet
Ik voel me ook * hier over jullie doen ook je best om mij te helpen
En ik wil echt heel graag gelukkig worden samen met een leuke vrouw
Het type vrouw waar ik op val qua uiterlijk is een volle vrouw
Ik weet niet of daar iets mis kan zijn
Laatst gewijzigd door demajoor op 09 okt 2011 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen grof taalgebruik gebruiken aub

volhoudertje
Moderator

demajoor schreef:Het type vrouw waar ik op val qua uiterlijk is een volle vrouw Ik weet niet of daar iets mis kan zijn
Waarom twijfel je er over of daar iets mis aan is? Als jij volle vrouwen aantrekkelijk vind dan is dat gewoon zo.

Je hebt er helemaal gelijk in dat er sprake van vreemd gaan is als je het stiekem doet. Aan de andere kant vind ik het een beetje naïef om er van uit te gaan dat er binnen een relatie waarin je elkaar wat seksualiteit wat vrijer laat niets mis kan gaan en er altijd sprake van wederzijdse eerlijkheid zou zijn.
* Liebe Macht Frei *

survivor

Je hoeft geen sorry te zeggen. De dingen die je schrijft in je een-na-laatste berichtje waar je aan moet werken lijkt me een waardevol inzicht. Dat is al de eerste stap. Het zijn wel grote dingen die je aan wilt pakken. Weet je hoe je dat wilt gaan doen?
Het type vrouw waar ik op val qua uiterlijk is een volle vrouw
Ik weet niet of daar iets mis kan zijn
Meen je dit nou serieus??? Vraag je je serieus af of er iets mis is met je voorkeur voor volle vrouwen? Of er iets mis is met het type vrouwen waar je op valt moet je niet kijken naar uiterlijk maar naar innerlijk. Qua uiterlijk kun je hooguit kijken naar make-up en kleding. Dat geeft wel iets van het innerlijk weer natuurlijk. Maar figuur, lengte, huidskleur, haarkleur, oogkleur etc. zegt natuurlijk niets over het type vrouw...

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”