Kelly1993

Een moeilijke relatie

Hallo iedereen,

Om maar gelijk te beginnen bij het begin ;
Ik ben al bijna 2 jaar en 9 maanden samen met mijn vriend. Mijn vriend heeft waarschijnlijk ADD (hij gaat zich binnenkort laten testen) maar het verloopt allemaal niet zo soepel. Zoals iedereen weet heeft iemand naast zijn eigen persoonlijkheid ook met ADD extra dingetjes.
Mijn vriend vergeet bijvoorbeeld veel, onthoud alleen de rode draad, is niet makkelijk met intieme dingen (zoals problemen bespreken), vindt het moeilijk te begrijpen wat ik bedoel met mn feedback (hoe direct die ook is, ik moet eerst boos op hem worden) etc.
Langzamer hand hebben we hier voor allebei een prettige manier van omgang voor gevonden totdat ik er vorige week maandag achter kwam dat hij dus dingen achterhoud.

vorige week maandag had hij bedacht dat hij wou blowen. Omdat als je blowt je hoofd dan ook rustiger wordt, door meerdere mensen op een ADD forum. Mijn vriend zag dit dus als een kans om te proberen. Hij kwam toen naar mij met het excuus ; een vriend van mij wil blowen, wil jij t halen ?
Ik was natuurlijk slim genoeg om te vragen ; En die vriend ben jij zeker ? waarop hij antwoordde ja. Nadat ik hem uitvoerig had gevraagd waarom hij het wou en waarom nu opeens etc. Kwam het vage antwoord ; Ik wil weer weten hoe t voelt en misschien wordt mn hoofd er rustiger van.
Hierop volgde de volgende vraag van mij ; En wat nou als je er rustiger van wordt, ga je het vaker doen ? (klinkt gelijk wel overdreven, maar ik heb al 1 alcohol en pillen verslaafde mee gemaakt en 1 drugsverslaafde, dus vandaar). Hij antwoordde hier nee op en zei toen dat het vaak een van de meest voorkomende redenen was voor een verslaving.

Nu ben ik er via mijn zusje achter gekomen dat hij al ongeveer 2 weken bezig is of korter (ongeveer 1 week) om wiet te scoren bij mn zusje van 16 !!!! (mijn zusje heeft een verleden waaronder de drugshandel). Ik was hier zo ontzettend boos over ! ik dacht ***** mn zusje is daar net uit heeft ook een tijd in een inrichting gezeten voor dr stoornissen en dr levensbedreigende gedrag en dan gaat ie doodleuk aan haar vragen of ze wiet heeft. In ieder geval, ik bel mn vriend op om te vragen of t waar is. Hij zegt van niet en ik geloofde hem niet (ja, ik heb ook vertrouwens problemen, want mn hele familie is chronisch leugenaar... mn zusje, moeder,tante, vader(vader is weliswaar overleden) etc deden/doen het ook)

Waar het uiteindelijk op neer komt is dit ; A) Hij houdt dingen voor mij achter (zoals dat blowen, daar kwam ik dus min of meer per ongeluk achter omdat ik zijn verhaal van die vriend niet geloofde, hij wou me t eigenlijk later vertellen en nu kom ik erachter dat ie t aan mn zusje vroeg ookal ontkent hij het
b) ik vindt dat hij de verkeerde motieven heeft om het uit te proberen

Mijn vriend heeft echter wel al eerder geblowd, een aantal jaar geleden, maar wou ook weer weten hoe t voelde. Hij had niks gezegd omdat hij het moeilijk vindt om hierover te beginnen. Hij was onzeker over of ie het wel of niet moest vertellen en of ik boos zou worden etc.
IK vindt het persoonlijk een HEEL erg slap excuus en heb steeds meer t idee dat hij me aan t voorliegen is.

Ik kan niemand vertrouwen en nu blijkt dat ik mn vriend ook niet 100% kan vertrouwen.

Wat moet ik hier nu mee !!??!!
Ik heb al zoveel mogelijk rekening geprobeerd te houden met zijn mogelijke ADD (zoals het genoeg ruimte geven etc.)

Dit is zo ongeveer mijn laatste druppel want ik heb een hekel aan leugenaars. Als je een wit leugentje verteld zoals goh wat heb jij een leuke broek aan... oke dat doet iedereen. Maar mijn vriend liegt dus over t blowen... en dat vindt ik wel erg.
Ik heb t idee dat ik meer investeer in de relatie (d.m.v aanpassen aan hem en begrip tonen) dan hij naar mij.

Ik wil en kan niet leven met een persoon die mij dingen achter houd of tegen me liegt, juist omdat ik er HEEL veel nare ervaringen mee heb.... ook van vrienden en familie etc.

Wat moet ik hiermee ????

Groetjes,
Kelly1993
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Een moeilijke relatie

De vraag stellen is de vraag beantwoorden Kelly. Wat moet jij hiermee ? Wat denk je zelf ?

Vind jij een relatie die gebaseerd is op wantrouwen, een relatie die een gezonde toekomst heeft ? Vind jij een liegende partner een partner waar je mee verder wilt ? En zo ja.. hoe had je dat voor ogen ?
Inzicht als Uitweg..
Kelly1993

Re: Een moeilijke relatie

Ik heb het er kort geleden over gehad (eergister) met hem en hij zegt dat het uit een soort onzekerheid of moeilijkheid komt. Hij weet niet hoe hij het moet verwoorden en hij is min of meer angstig voor de reactie die iemand geeft.

Mijn vriend gaat dit dan na ;
Wat als ik vertel dat ik blow. Dan word ze boos en gaat ze schreeuwen of ze is er rustig over.

Het idee dat er een kans bestaat dat ik boos zou worden, is zeker wel aanwezig, maar onrealistisch. Ik ben van mezelf erg ruimdenkend en geef m zoveel ruimte om te doen wat hij wil doen....

Maargoed om even terug te komen op wat ik hiermee wil zeggen is, de afspraak die ik met hem heb gemaakt is dus dat hij mij het dezelfde dag verteld als er iets belangrijks is. Dan hoeft hij t niet gelijk en heeft hij tijd om even rustig voor te bereiden op de reacties die hij kan verwachten van mij en ik voel me niet achtergesteld/gekwetst want hij verteld t uiteindelijk als nog.

Aan de andere kant heb ik het natuurlijk het liefst gelijk... maar het is best een logische reden dat je een drempel creeert om over heen te stappen als je iets moeilijk vindt te vertellen terwijl je weet wat voor reactie het KAN oproepen....

Mn zusje gaat ook mn vriend erop aanspreken dat ie liegt, omdat hij zei dat ie niet had gevraagd. Ze wil niet dat hij tegen me liegt, echt super lief van dr , maar niet haar taak. Maar indirect zeg mn vriend dus ook ja je zusje liegt (wat trouwens ook niet erg aardig is). Ik zit in ieder geval nu ook daar midden in.... Lekker bezig he

Iemand nog tips om dit op te lossen naast mijn/onze oplossing ?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Een moeilijke relatie

Probeer mijn vragen eens te beantwoorden ipv er over heen te praten en opnieuw om oplossingen en tips te vragen.
Inzicht als Uitweg..
Kelly1993

Re: Een moeilijke relatie

M'n hoofd zegt... vertrouw hem niet, stap uit de relatie. Het kan eenmalig zijn. wees realistisch

M'n hart zegt blijf bij hem. Het kan eenmalig zijn. ik hou van hem, geef hem nog een kans.

Zo zou ik je vraag beantwoorden.
Het is een dubio
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Een moeilijke relatie

Ik zie twee keer "eenmalig" in je reaktie en in je openingsposting blijkt er ook niet uit dat het iets eenmaligs was ?
Inzicht als Uitweg..
niets

Re: Een moeilijke relatie

je gaat je toekomst vergooien.
er zijn genoeg andere mannen die wel normaal zijn.
er bestaat geen een ware maar er zijn er meerdere.
Gebruikersavatar
survivor
Berichten: 635
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:06

Re: Een moeilijke relatie

Het bekende verstand versus gevoel. Over het algemeen loopt verstand voor op gevoel. Als het zo doorgaat, gaat je gevoel vanzelf minder van hem houden en uiteindelijk er toch voor kiezen hem te verlaten. Natuurlijk kun je aan uitstel van executie doen en bij hem blijven omdat je van hem houdt. Maar uiteindelijk zal het op wantrouwen toch wel mislopen. Overigens zal iedereen hier het eens zijn met je verstand en aangezien wij die gevoelens van jou niet hebben zal iedereen je aanraden bij hem weg te gaan.

Even afgezien van bovenstaand verhaal. Het komt neer op het volgende: kies je voor een relatie gebaseerd op (terecht) wantrouwen of kies je voor het verbreken van deze relatie? Die keuze is aan jou en kan niemand je verder tips in geven. Het is maar net wat jij wilt.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”