Memories
Moderator

Re: beu

Ik heb het gevoel dat je op dit moment eerst eens grondig naar jezelf in de spiegel moet kijken, en je moet afvragen: wat voor aandeel heb ik er in gehad? Wat had ik anders kunnen doen? Waarom is mij dat niet gelukt? Hoe kan ik het de volgende keer anders aanpakken?

Als een relatie ten einde loopt en stukvalt hebben er altijd twee schuld.

Nu lijkt het net alsof je alle schuld bij de vrouwen neerlegt, en dat is niet juist. Hoe pijnlijk de situatie ook was.

Je kan pas weer 'overnieuw' beginnen, of dat nou met een relatie is of niet, als je jezelf grondig hebt ondervraagt en de vragen hierboven goed hebt uitgevoerd. Je kan pas 'opnieuw' beginnen als je zélf meer positief in het leven staat. En ja..dan bedoel ik zónder seks. Want als je niet eerst zélf alleen weer goed in het leven komt staan, en je gaat wel voor de seks...dan haalt het uiteindelijk niets uit, is er geen verschil, en zit je nog dieper in het dal. Want in dit geval is het eigenlijk zo dat je seks ook gebruikt om pijn te verdrijven, en dat is denk ik echt niet de juiste manier. Want de pijn...die blijft op die manier.

Je moet dus eerst aan jezelf gaan werken. Bloedserieus.

En dan kan je later altijd nog een relatie beginnen. Je gedachtengang is dan misschien wel compleet anders. Alleen maar omdat jij beter in je vel zit.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

demajoor

een beetje eelt wel maar heb het gevoel alsof ik een hele muur om me heen heb staan nu
natuurlijk is de laatste relatie nog maar kort over 1,5 week
maar ik moet dit doen als ik me nu weer in het diepe ga storten en ik wordt weer gedumpt kan dat weleens de laatste keer zijn geweest nu kan ik er nog redelijk over na denken maar bij een volgende keer denk ik dat ik impulsief ga handelen en het niet goed zou zijn voor degene die wel van mij houden die ik dan achter laat
wat die sterilisatie betreft ik ben makkelijk over te halen en ze zeiden dat zij de pijn heeft gehad van de abortus en dat ik dat andere maar moest doen
een herstel operatie kost 4000 en dat heb ik zo maar niet word ook niet vergoed
heb nu ook gebroken met mijn vader en vooral mijn stiefmoeder
dat mens denk elke keer dat als een relatie uit gaat dat het de partner om het geld te doen is
en natuurlijk dat 6 vrouwen het uitmaken bij mij zal waarschijnlijk ook allemaal bij mij liggen die fouten dat snap ik
ik ben nu ook eenmaal niet perfect

niets

Je kunt beter aan jezelf werken en eerst jezelf verbeteren.
Ik vind de reden dat je geen baan kunt houden ook vaag, genoeg werk waar je weinig bij hoeft na te denken en waar je weinig fout kunt doen. Bovendien zal een vrouw een bepaalde zekerheid willen en een gelijke.
Als je werkloos thuis zit dan ben je geen ideale man/schoonzoon en snap ik de reacties van de familie wel.

Nu breek je weer met mensen in je directe omgeving, lijkt erop dat je je problemen uit de weg gaat.
Zo bereik je natuurlijk ook niks heel grof gezegd.

ieder mens zal op een moeilijk punt komen. je gaat er zelf aan werken wat confronterend zal zijn of je keert het de rug toe.

demajoor

ik vind vooral dat mijn stiefmoeder eens moet weten dat niet alle mensen over een kam te scheren zijn
mijn laatste relatie was met een dame die 80 km bij mij vandaan woont en een kind had van 2,5 ook werkeloos en natuurlijk veel voor dat kind zorgend
ik begrijp ook haar reden die ze overigens naar mijn mening op de verkeerde manier gaf(via een mail) om de relatie te verbreken haar gevoel voor mij was weg of is weg dat is te begrijpen omdat wij constant familietje aan het spelen waren en niet de relaties die ze daarvoor zonder kind heeft gehad
is ook logisch want je kind komt altijd op nr 1 maar dan komt mijn stiefmoeder voor de 3e keer op rij met het verhaal dat het alleen maar om mijn geld ging bij een van de 3 relaties had ze het goed ja dat was een geldwolf maar deze durf ik mijn hand voor in het vuur te steken als ik geen geld had voor benzine dan moest ik maar thuis blijven want we bellen gratis en hebben msn kijk en ik ben nogal goed en in relaties ben ik zo ik geef liever dan dat ik neem maar ze moeten niet aankomen dat elke relatie die niet gaat zoals het gaat maar op mijn geld uit is want ik ben niet rijk

volhoudertje
Moderator

demajoor schreef:Een beetje eelt wel maar heb het gevoel alsof ik een hele muur om me heen heb staan nu.
Natuurlijk is de laatste relatie nog maar kort over 1,5 week. Maar ik moet dit doen als ik me nu weer in het diepe ga storten en ik wordt weer gedumpt kan dat wel eens de laatste keer zijn geweest. Nu kan ik er nog redelijk over na denken, maar bij een volgende keer denk ik dat ik impulsief ga handelen en het niet goed zou zijn voor degene die wel van mij houden die ik dan achter laat.
Dat je een muur om je heen bouwt kan ik, na alles wat er gebeurd is, goed begrijpen. Je geeft het met bedekte termen aan, maar het ‘impulsief’ handelen waar je naar verwijst lost echt niets op.
* Liebe Macht Frei *

demajoor

misschien niet voor anderen
maar wel voor mij
en daarom ben ik blij dat ik nu dit besluit heb genomen misschien denk ik over 5 jaar wel heel anders maar op dit moment is gewoon het beste om even een paar jaar geen relatie aan te gaan met een dame
dat is niet goed voor mij

volhoudertje
Moderator

demajoor schreef:maar op dit moment is gewoon het beste om even een paar jaar geen relatie aan te gaan met een dame
dat is niet goed voor mij
Even een 'time-out' is helemaal geen slecht idee. Ik kan niet anders dan je toewensen dat je in de toekomst misschien weer ruimte voor iemand zult hebben.
* Liebe Macht Frei *

demajoor

daarvoor kan ik je alleen maar hartelijk danken

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Ik denk dat het voor jou inderdaad beter is om eens even de boel te laten bezinken en te kijken of je in je eentje ook heel kan zijn. Je goed kan voelen, een leven op kan bouwen zonder meteen een ander "nodig" te hebben voor wat dan ook. Ik vind het wat typerend hoe jij over vrouwen schrijft. Het komt wat over alsof ze er zijn voor jouw gemak i.p.v. dat het medemensen zijn waarmee je een relatie hebt. Ik vraag me dan ook af hoe jij in een relatie staat en hoe jij ze behandelt als ze alle zes in 16 jaar bij je weg gaan.

Daarbij lees ik ook dat je moeite hebt met het behouden van een baan. Ook hierin zie ik een patroon van niet hechten. Geen blijvende verbintenis aan kunnen gaan. Ik vraag me af hoe dat zo is gekomen ?

Hoe ben jij gehecht thuis ? Had je een veilig warm nest ? Hoe waren jouw ouders ? Als partners, als ouder ?
Inzicht als Uitweg..

demajoor

mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was daarna heeft mijn moeder een nieuwe vriend gekregen van 22 jaar ouder en sindsdien zijn zowel mijn broertje als ik naar een school voor zmok gegaan met daarna een naschoolse opvang tot ongeveer 8 uur savonds
op een gegeven moment zijn mijn moeder en die man gaan samenwonen en toen liep het helemaal uit de hand zijn zoon heeft mij zelfs een keer staan opwachten na een avond stappen omdat ik zijn vader had uitgescholden
ik ben dus op mijn 18e op mezelf gegaan daarna heb ik een relatie gekregen die mij contstant vertelde dat ze nachtdienst had en dus niet kon blijven slapen dat heb ik bijna 5 jaar vol gehouden tot ik uiteindelijk mijn roze bril afzette en merkte dat er gewoon 1 of meerdere andere waren daarna heb ik een relatie gehad van 2 jaar waar gewoon vooral haar vader mij niet mocht en ze voor haar familie koos daarna een relatie van 4 jaar waarvan 1,5 jaar getrouwd waar zij zwanger was ik vond dat ik er in ieder geval niet klaar voor was om een goede vader te zijn en zij wilde het kindje houden dus na veel overleg en ruzie hebben we besloten om het kind weg te laten halen maar ik moest mezelf wel laten helpen nog geen jaar daarna ging ze vreemd en vond die ander leuker als ik en stopte ze er mee
over mijn laatste relatie heb ik alles al verteld
met mijn werk ben ik begonnen in een supermarkt daar heb ik 5 jaar gewerkt toen ben ik naar de mc donalds gegaan daar heb ik ook 5 jaar gewerkt daarna ben ik 2 jaar ergens in dienst geweest als poedercoater en nu de laatste 2 jaar is het gewoon kwakkelen qua werk ik heb testen gedaan omdat mijn broer autisme heeft en ik dacht dat ook te hebben maar er kwam uit dat het iq uit 2 delen bestaat en voor het communicatiegedeelte scoorde ik 122
en voor het uitvoer gedeelte dus het handenwerk 82 bij elkaar is dat gemiddeld een iq van 104 dus normaal
ik zeg niet dat ik nu een wajong uitkering wil ofzo want daar voel ik me ook te goed voor maar wat extra begeleiding want het liefst wil ik ergens geewoon 25 a 30 jaar in dienst zijn
nu dat ik dit aan het typen ben springen de tranen in mijn ogen
sorry hoor
ik wil ook gewoon een leuk leven met een leuke vrouw en alles wat erbij hoort
en ik weet ook wel dat aan alles wat ik gedaan heb dat dat allemaal mijn eigen domme schuld moet zijn geweest
plus het feit dat ik heel erg het probleem heb met monogamie
ik moet wel eerlijk bekennen ik ben nog nooit vreemd gegaan maar heb er wel problemen mee
maar dat zal ook wel aan mij liggen
ik denk zo dat je ook niet elke dag kaas op je brood eet dat zal ook wel verkeerd zijn
maar ik heb nu al een aantal keer hier vernomen dat ik de schuld bij me zelf moet leggen dus alles wat gebeurd en fout gaat is mijn schuld
ik mag nooit meer een ander de schuld geven want dat is niet zo
zo komt dit op mij over
ik weet gewoon ff niet wat ik hier mee aan moet sorry

Minerva

Het gaat hier niet om de schuldvraag.. het gaat er meer om: hoe komt het dat het zo is gegaan zoals het is gegaan. Zonder schuld of negatief gedoe. Je hoeft zelfinzichtsvragen niet negatief te beantwoorden. Je hoeft dingen niet meteen als kritiek of afwijzing te zien. Je kan het ook anders interpreteren. Je kan er van leren. Je kan er onderzoek naar doen. Jezelf dingen afvragen: hoe komt 't nou dat ik... ? waarom is het zo gelopen dat ? hoe kan ik de volgende keer daar beter mee om gaan ? Welke types zoek ik elke keer uit ? Waarom praat ik op deze manier over vrouwen ? Wat zou ik graag willen in een relatie ? Waar ging het fout en wat was mijn aandeel daar in ? Wat kan ik daar aan veranderen ?

En nee.. schuld is irrelevant. Zie dit als een veranderproces, als persoonlijke groei.. leermomenten.. waar sta je nu.
Inzicht als Uitweg..

demajoor

ik vind persoonlijk dat ik met de keuze die ik nu maak een hele stap in de goede richting zet
normaal gesproken zou ik me nu inschrijven bij datingsites opzoek naar een nieuwe liefde
ik wil nu proberen om een langere tijd alleen te zijn en de dingen te doen ik ik nodig vind voor mezelf
ik wil graag meer dan 20 kilo afvallen daar ben ik nu dan ook heel druk mee bezig
ik heb mijn passie voor mijn muziek en mijn instrument de trombone daar probeer ik nu ook veel aan te doen
ik ben natuurlijk op zoek naar een baan en naar wat stabiliteit op dat vlak
ik denk als ik deze dingen voltooid heb dat ik me een heel ander mens voel en misschien ook wel weer open kan staan voor iemand in mijn leven
maar ik heb zon hekel aan alleen zijn

Memories
Moderator

Je hoeft niet alleen te zijn, als je geen relatie hebt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Kelly1993

Hey volhoudertje,

Grappig dat je zegt dat ik snel weer moet uitgaan of daten :P ik heb namelijk al een vriend.
Ik kan me goed voorstellen dat je je eenzaam of alleen kan voelen als je kiest voor een leven zonder partner of kinderen.

ALs jij die keuze hebt gemaakt, en daar tevreden mee bent is dat heel mooi. Ik weet niet wat voor drijfveren er achter jouw keuze zitten. Maar ik denk dat er vast bij jou ook moment zijn geweest dat je je eenzaam of alleen hebt gevoeld. of dat je iedereen kinderen zag krijgen of/en trouwen en dan dat gevoel een beetje kreeg, althans ik zou dat wel hebben.

Wat betreft wat ik zeg, is niet perse praktisch. Ik vindt steun geven namelijk geen praktisch gegeven. Steun bieden valt voor mij onder de categorie, niet vanzelfsprekend.

@ Beu. Je praat inderdaad een beetje over vrouwen als het voorwerpen zijn. Het is logisch dat je zo'n soort reactie krijgt als je 6 keer gekwetst bent, maar er waren ook positieve dingen lijkt me. Het is ooit ergens begonnen :P Trouwens, volgens mij kan je als je geholpen bent.... het weer terug laten draaien tegenwoordig... weet t niet zeker, maar goed daar gaat het ook niet om.
Niet alles aan een relatie is slecht, het lijkt misschien nu alleen zo.
Het is en blijft jouw keuze, maar ik denk dat je beetje bent blijven hangen in de effecten NA de breuk en de pijn die er mee gepaard gaat.

volhoudertje
Moderator

Kelly1993 schreef:Hey volhoudertje,Grappig dat je zegt dat ik snel weer moet uitgaan of daten :P ik heb namelijk al een vriend.
Ik kan me goed voorstellen dat je je eenzaam of alleen kan voelen als je kiest voor een leven zonder partner of kinderen.
Ik bedoelde ook meer in het algemeen, hoor. ;-)
Waarom ik er voor gekozen heb om liever alleen te leven en of dat altijd prettig is geweest wil ik best antwoord op geven, maar dat heeft met het topic van demajoor niet zo veel te maken.
In zijn openingspost stelde demajoor hij dat hij nooit meer een relatie zou wensen. Ik kan feilloos het beeld schetsen hoe het leven er dan uit ziet. Maar demajoor lijkt me niet iemand die een dergelijke keuze echt zou willen maken. Behalve mezelf, raad ik het ook niemand anders aan. ;-)
* Liebe Macht Frei *

niets

Volgensmij zijn er genoeg mensen die wel een keer serieus zeggen dat ze alleen blijven.
heb het ook een aantal jaartjes vol gehouden en alleen maar een beetje uitgaan en 1-night-stands.
dat laatste lijkt heel leuk en fijn maar is echt niet alles.

heb zelf ook een zware periode gehad en toen binnen een maand ging alles goed, werk, studie, social, etc.
en dan opeens kom je een meisje tegen waarmee het wel klikt.
Ik denk dat als je pas zelf een beetje stabiel staat dat je ook oog hebt voor anderen en zij ook weer voor jou.
een van de belangrijkste dingen is dat je een baan regelt. daarmee voel je je weer nuttig, hebt wat te doen en je ontmoet veel mensen.

demajoor

zo denk ik er ook over en ik denk ook zeker niet dat ik het heel mijn leven alleen ga uithouden
maar moet wel voorkomen dat het nog een keer gebeurd en een vrouw wil graag stabiliteit en dat kan ik op dit moment niet geven
dus eerst die baan in orde en tevredenheid met mezelf mijn gewicht op peil mijn huisje een nest waar ik me thuis kan voelen
en dan kan ik weleens verder kijken of ik weer in een relatie kan stappen
ook vind ik zelf dat het sexgebeuren bij mij te belangrijk is in een relatie dat wil ik ook veranderen maar vind ik wel heel moeilijk omdat ik niet weet waar te beginnen

demajoor

ik heb net een heel goed gesprek gehad
en begrijp nu een stuk beter waarom relaties bij mij over gaan
in het begin van de liefde vinden ze alles goed en vergeven ze je alles maar op een gegeven moment gaan ze zich irriteren aan dingen die je doet je schiet een keer uit je slof je hebt geen werk dat geeft bij vrouwen irritaties daardoor is het gevoel van een goed nest weg en krijg je een emmer die op een gegeven moment gaat overlopen
dus zolang ik geen werk heb en mijn emoties niet goed onder controle kan houden zal geen een relatie bij mij slagen
dus daar moet ik als eerste aan gaan werken

Minerva

Dat klinkt goed ! Je hebt inderdaad een stuk (zelf) inzicht gekregen over het hoe en waarom van je relaties en waar jij tegen aan loopt. Het is goed dat je inziet dat bepaalde dingen eerst moeten veranderen voordat je een stabiele en liefdevolle relatie op kan bouwen met iemand.
Inzicht als Uitweg..

demajoor

dus ik moet mezelf ook de tijd gunnen
en ik denk dat ik mezelf gewoon een doel moet stellen het gewoon 2 jaar alleen uithouden
ik heb net van mijn laatste ex ook veel duidelijkheid gekregen
er is een ander in het spel dat maakt het voor mij alleen maar makkelijker om te accepteren
ze kon beter krijgen
dus ik ga me nu eerst voluit storten op werk krijgen en op mijn dieet

demajoor

nou ik ben gisteren ingestort
heb op facebook mijn laatste kreet om hulp gegeven en heel veel reacties gehad
dat ik omdat andere anders zo veel verdriet hebben ik ben blijven leven
ben vandaag naar de dokter geweest en heb medicatie gehad lorazepam en notrilen en moet over 2 weken bij hem terug komen

Deborah

Ik denk dat je wel iets meer respect mag opbrengen voor vrouwen. Alsof we alleen maar goed zijn voor seks en het huishouden! Je zal dat wel doen omdat je niet gekwetst wilt worden en je je stoerder voor wilt doen dan je eigenlijk bent want ik geloof nooit dat je echt zo bent als je je hier voor doet. Professionele hulp zal je goed doen denk ik.

JN83

Hoi Demajoor,

Ik heb (nog) niet alles door gelezen maar dat je een leven aan het op bouwen bent zonder vrouw is heel mooi. Dan kan ik vrouw een toevoeging op jouw leven zijn. Dan heb je ook iets voor jezelf en haar ook iets leuks te bieden plus dat je jullie hobby's kunt delen of juist niet.
Je hebt 6 relaties gehad in 16 jaar en dat ze allemaal vervelend eindigen wilt niet zeggen dat het niet lukt met een andere vrouw. Is er een patroon die elke keer terug komt? Krijg je vaak dezelfde dingen terug van een vrouw bij het eindigen van een relatie? Zo ja, wat zijn dat dan voor dingetjes?

Je wilt jezelf beschermen tegen al die gekwetstheden maar je kunt ook leren omgaan met de pijn en de moed niet opgeven. Want er loopt er vast wel eentje rond waar het wel mee lukt.

JN83

Zo, even iets meer gelezen :-)

“nooit heb ik een relatie afgebroken of was ik er van overtuigd dat dit het beste was”

Een mooie instelling om er ook echt voor te gaan!

“na mijn laatste relatie ben ik er eens diep over gaan denken
ik ben nu 6 keer flink pijn gedaan 6 keer mijn hart gebroken
wil je dat nog een keer? mijn antwoord daarop is nee!!”

Dat doet altijd pijn maar het zegt wel dat je van die persoon hebt gehouden. Daarbij vraag ik mij af hoe jouw hart is gebroken? Want (een hart kan niet breken; nee grapje ;-)) het is niet altijd makkelijk om met iemand te stoppen. Dat je die pijn niet wilt voelen dat begrijp ik en is ook logisch dus even relaxt aandoen in je leven zoals je doet is een prima plan van aanpak ;-)

“dus een heel besluit genomen om nooit meer in een relatie te stappen
ik kan redelijk koken het huishouden doen lukt mij ook aardig en heb een stel ECHTE goede vrienden die voor mij door het vuur gaan”

Ja, door het vuur gaan, wat houdt dat concreet in?

“dus waarvoor heb ik een vrouw nodig?
ja voor een ding seks”

Ja, dat is nou zo jammer als iemand dit zo zegt. Dat hoor ik vaker en ik word er misselijk van. Alsof vrouwen een gebruiksvoorwerp zijn om te gebruiken voor de seks. Alsof ze maar nuttig zijn voor één ding.
Dit is echt een manier zwart-wit denken. Je maakt hier naar mijn idee onderscheid in vrienden (met een uiteraard vriendschappelijk component) en een vrouw waarbij je dus alleen vriendschap kunt hebben maar die ook goed is voor de seks. Dus een vrouw zonder seks is niets? Je kunt ook bevriend zijn met vrouwen. Of in die vriendschap seks hebben, of je genot elders zoeken los van die vriendschap of relatie. Maar met het escortverhaal zeg je toch wel weer dat zij het voor het geld doen, dus zo te lezen denk jij ook dat het niet alleen de seks is.

“en ik vind wel dat je beide moet genieten (al zijn na mijn mening vrouwen erg goed in het faken van genot)”

Het is ook mooi om je partner te laten genieten en daarvan te genieten i.p.v. de focus op je eigen genot te leggen. Het woord “moeten” daar zit namelijk een dwingend iets achter, ik vind dat het niet moet maar wel mag. Gewoon intiem zijn is ook fijn, het geknuffel en dan maar een keer geen orgasme. Niet dan?
Ik zag ook enkele keren dat faken terug komen, je kunt toch vragen of ze het lekker vindt of wat je beter wel en niet kan doen. Communicatie is belangrijk, in bed, buiten bed! Dat is de basis, ook voor een goede seks. In jouw tekst lees ik eigenlijk iets van; ze doet het alleen om mij te plezieren. Schijnbaar heb je toch iets meer dan seks aangezien het niet de kortste relatie’s zijn geweest, toch?
Misschien vind die ander het niet zo erg dat ze niet zo snel klaar komt, het percentage vrouwen dat niet klaar komt van een man is echt groot las ik laatst. En als ze het nou fijn vindt om jou te laten genieten. Dat denkbeeld daar moet je zelf even aan knutselen ;)

“ik wil weleens weten wat jullie van mijn keuze vinden”

De keuze om hier te komen is goed. De keuze zou mij niet bevallen maar ik denk dat je bang bent gekwetst te worden.
Wat ik ook vind is dat rare geklets van mensen “ik ben gedumpt” wat een flauwekul. Ik snap dat je je dan even een hoopje ellende voelt. Maar je bent geen hoop afval wat gedumpt wordt. Dat is toch dat stukje zelfvertrouwen wat niet goed zit. Je leven hangt dus af van die ander, heb je wat dan is het perfect, gaat het uit dan ben je shit. Dus je vind jezelf een nietsnut.

Eigenlijk is het verhaal heel anders; zij zag jou niet zitten wat de reden ook mag zijn. Soms krijg je het te horen en soms niet, soms deels en soms helemaal. Waar het op neer komt is dat het geen zin heeft om met een vrouw verder te gaan als die niet met jou verder wilt. In de seks wil je allebei genieten maar als ze weg gaat dan is dat “samen genieten” op eens niet meer belangrijk. Ergens schort het in de communicatie als het na een lange tijd niet lukt want blijkbaar proberen ze toch nog even met je door te hobbelen.
We kunnen nu duizenden slechte dingen van al die relatie’s gaan opsommen maar ik betwijfel of het werkt. Je kleurt je bril met een kleur en zo zie jij de wereld ook. Je ziet door de slechte ervaring en jouw negatief zelfbeeld alleen de slechte dingen en dan kun je het misschien rechtvaardigen dat je ze zo mag zien. (ik denk maar ff mee hoor dus al sik ernaast zit mag je dat gewoon zeggen!). In die relatie’s moeten ook leuke dingen aanwezig zijn geweest, want anders loop je niet 2 jaar of langer met een vrouw door, of toch wel?

Kortom, even die andere bril op ;-) Ook de positieve dingen benoemen en kunnen zien. Als je een relatie ook alleen zwart kan denken en niet ook met kleurtjes dan zou ik ook bij je weglopen. Maar helaas, ik val op vrouwen en ben een man ;-) Meer nuance in het denken :-)

De mzzl!

JN83

En deze had ik ook nog niet gelezen, zo lees ik steeds een beetje meer maar ook hier wil ik op reageren :-)

“met mijn werk ben ik begonnen in een supermarkt daar heb ik 5 jaar gewerkt toen ben ik naar de mc donalds gegaan daar heb ik ook 5 jaar gewerkt daarna ben ik 2 jaar ergens in dienst geweest als poedercoater en nu de laatste 2 jaar is het gewoon kwakkelen qua werk ik heb testen gedaan omdat mijn broer autisme heeft en ik dacht dat ook te hebben maar er kwam uit dat het iq uit 2 delen bestaat en voor het communicatiegedeelte scoorde ik 122
en voor het uitvoer gedeelte dus het handenwerk 82 bij elkaar is dat gemiddeld een iq van 104 dus normaal”

Je kunt op verbaal heel hoog scoren en ook als je autistisch bent. Er zijn ook autisten die dat zichzelf sociale vaardigheden aanleren en het goed kunnen verbloemen. Dat las ik ergens, ze kunnen zich ook inleven wat vroeger werd tegengesproken, het punt is dat hun interpersoonlijke wereld vaak over hoop ligt omdat emotie’s moeilijk te plaatsen zijn. Wat niet wilt zeggen dat ze emotioneel gestoord zijn. Het andere gedeelte is het performale gedeelte, het is mooi dat je dus beide mee hebt, want als je sociaal goed zit en ook nog eens slim bent dan kun je dat goed inzetten. Het kan lastig worden als je verbaal bijvoorbeeld hoog scoort maar op intelligentie heel laag. Mensen krijgen doordat je dan bijvoorbeeld sociaal heel goed overkomt bepaalde verwachtingen en loopt het soms toch een beetje allemaal wat stroef op de werkvloer en in sociale interactie. Dat noemen ze dan de zogezegde kloof en ik weet niet of die bij jou aanwezig is. Ook is de intelligentietest vrij variabel met een bepaalde constante erin, na enkele jaren kan je intelligentie dus ook een ander beeld geven. Zo kun je ook bijvoorbeeld hoogbegaafd zijn maar door een psychische stoornis dus niet zo’n test met succes maken. Wat mij opvalt is dat autistische mensen andere mensen en dingen ook als dingen zien of in hun bewoording zo aanspreken of benoemen. Zoals jij over vrouwen spreekt lijkt het daar ook een beetje op. Ik zeg niet dat jij autistisch bent maar je kan bijv. op een schaal van 0-100 misschien bij de 2 liggen met als betekenis het minst erge “om het maar even op Jip en Janneke-taal te houden”.

“ik zeg niet dat ik nu een wajong uitkering wil ofzo want daar voel ik me ook te goed voor maar wat extra begeleiding want het liefst wil ik ergens geewoon 25 a 30 jaar in dienst zijn
nu dat ik dit aan het typen ben springen de tranen in mijn ogen
sorry hoor
ik wil ook gewoon een leuk leven met een leuke vrouw en alles wat erbij hoort “

Je praat jezelf een depressie aan! Dat willen veel mensen. Het leven is ook zonder vrouw leuk en met vrouw KAN het leuker zijn. Als kind word je ouder en dan heb je ook niet gelijk een vriendin, je speelt en maakt plezier (als het goed is). Nu ben je geen kind meer dan klopt, maar is het leven minder leuk zonder partner. Je kunt ook vrouwelijke vrienden hebben. Wie zegt dat een vrouw erbij hoort? Veel mensen hebben dat maar is dat een vereiste? Met Wajonguitkeringen geven zijn ze niet zo snel meer dus ook al zou je die willen dan nog mag je daar heel veel moeite voor doen, die ligt niet voor het oprapen. Begeleiding kun je altijd vragen bij het CWI als je geen baan hebt en die zul je waarschijnlijk ook echt krijgen maar maak het dan wel concreet.

“en ik weet ook wel dat aan alles wat ik gedaan heb dat dat allemaal mijn eigen domme schuld moet zijn geweest
plus het feit dat ik heel erg het probleem heb met monogamie
ik moet wel eerlijk bekennen ik ben nog nooit vreemd gegaan maar heb er wel problemen mee
maar dat zal ook wel aan mij liggen
ik denk zo dat je ook niet elke dag kaas op je brood eet dat zal ook wel verkeerd zijn
maar ik heb nu al een aantal keer hier vernomen dat ik de schuld bij me zelf moet leggen dus alles wat gebeurd en fout gaat is mijn schuld
ik mag nooit meer een ander de schuld geven want dat is niet zo
zo komt dit op mij over
ik weet gewoon ff niet wat ik hier mee aan moet sorry”

Kijk, op communicatievaardigheden kun je misschien hoog scoren maar zolang je zwart-wit denkt heb je niks aan die vaardigheden, je mag ook bereid zijn jezelf te veranderen zonder jezelf de grond in te praten. Dat doe je nu dus, er zijn twee schuld en soms is er niemand schuld. Schuld is een groot woord en als iemand het uitmaakt of het lukt niet wilt het niet zeggen dat er een schuldige is. Naar jezelf kijken wat er mis ging en wat er beter kan is een beter begin om aan jezelf te werken. Daarnaast kan ik mij voorstellen als je zo streng voor jezelf bent en zo denkt, dat je dat ook voor je partner bent. Dat is geen lekkere bodem om iets op te bouwen. Brood en kaars met relatie’s, seks en vrouwen vergelijken is ook weer zo iets geks net zoals de vergelijking met voorwerpen en dingen. Dat je niet vreemd gaat heel mooi! Houden zo! Dat andere dat doen, jammer! Dat zegt meer iets over hun! Jij bent oke, zo kun je denken. Dan is ze jou niet waard. Ja toch? Aan de andere kant kan ik mij in sommige situatie’s wel voorstellen dat mensen vreemd gaan maar dat even terzijde. Zelf ben ik er iig geen voorstander van. Zo, na 3 reactie’s hou ik het even voor gezien.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”