Hendrik0422

Heeft het nog zin of is het verloren?

Mijn vrouw en ik zijn ruim 20 jaar getrouwd. Twee kids, 20 en 16. Sinds kort wil mijn vrouw vrijheden. Daar heeft ze nooit eerder naar getaald, ik kon alles doen en opknappen. Nu opeens eigen bankrekening, eigen rechten etc. Goed en graag! Geeft mij minder druk
Toch barstte de bom. Er werd gezwegen en geruzied. We hebben afgesproken dat we anders gaan communiceren.
Dat echter levert op dat zij alleen nog stelt wat zij wil en totaal geen belang hecht aan mijn mening.
Al 18 jaar moet ook de seks door mij worden geïnitieerd er komt weinig terug. Vandaag kreeg ik voor het eerst eerlijk antwoord op de vraag waar ze aan dacht in bed, dat bleek het werkrooster te zijn. Een enorme afknapper dus.
Uiteraard draag ik ook bij aan de problemen, maar ik vraag me wel af of het nog nut heeft verder te modderen en de stiekeme gesprekjes (over mij) en het niet praten over de relatie maar alleen nog over geld.
Ik hou nog erg van haar, maar op mijn vraag of zij nog van mij houdt kwam er het antwoord "dat weet ik eigenlijk niet".
Moet ik nog pompen of is het al verzopen?

Leeuwtjuh

Re: Heeft het nog zin of is het verloren?

Kun je dit soort vragen niet beter aan je vrouw stellen in plaats van aan ons?

Wij zijn jouw vrouw niet en kunnen niet nagaan over hoe zij denkt of wat zij voelt. Tel daarop op dat jouw vrouw overduidelijk niet blij is met jouw manier van communiceren, denk ik dat je juist deze vraag aan haar moet stellen, wil je een eerlijk antwoord krijgen.

Bovendien is het mijn inziens niet meer dan normaal dat ieder een eigen bankrekening behoudt ten tijden van een relatie. Dat is geen vrijheid, dat is een recht.

Hendrik0422

Leeuwtjuh schreef:Kun je dit soort vragen niet beter aan je vrouw stellen in plaats van aan ons?
Ja dat doe ik en daarom staat er ook dat het bij financiën blijft steken.
Leeuwtjuh schreef:Wij zijn jouw vrouw niet en kunnen niet nagaan over hoe zij denkt of wat zij voelt. Tel daarop op dat jouw vrouw overduidelijk niet blij is met jouw manier van communiceren, denk ik dat je juist deze vraag aan haar moet stellen, wil je een eerlijk antwoord krijgen.

Zelfde...
Leeuwtjuh schreef:Bovendien is het mijn inziens niet meer dan normaal dat ieder een eigen bankrekening behoudt ten tijden van een relatie. Dat is geen vrijheid, dat is een recht.
Ook daar heb ik geen ander beeld over. Jammer dat je niet reageert op mijn schrijven maar alleen je mening geeft. Ik zou graag reactie op mijn vragen hebben. Uiteraard probeer ik te praten, maar ik weet niet goed wat die antwoorden betekenen.
Vraag me overigens af waarom je zo reageert... is toch een redelijke vraagstelling op dit forum dat gaat over relaties etc?

Leeuwtjuh

Hendrik0422 schreef: Ik zou graag reactie op mijn vragen hebben.
Sorry hoor; het kan aan mijn gezichtsvermogen liggen maar de enige vraag die je stelt is:

'Moet ik nog pompen of is het al verzopen?'

Hoe kun jij verwachten dat dit forum daar het antwoord op kan geven? De enige die daar antwoord op kan geven is je vrouw. Als het gesprek blijft steken bij het hebben over de financieen, kun je zelf ook gerust een ander onderwerp aan proberen te kaarten.

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Hendrik0422 schreef:Mijn vrouw en ik zijn ruim 20 jaar getrouwd. Twee kids, 20 en 16. Sinds kort wil mijn vrouw vrijheden. Daar heeft ze nooit eerder naar getaald, ik kon alles doen en opknappen. Nu opeens eigen bankrekening, eigen rechten etc. Goed en graag! Geeft mij minder druk
Toch barstte de bom. Er werd gezwegen en geruzied. We hebben afgesproken dat we anders gaan communiceren.
Dat echter levert op dat zij alleen nog stelt wat zij wil en totaal geen belang hecht aan mijn mening.
Al 18 jaar moet ook de seks door mij worden geïnitieerd er komt weinig terug. Vandaag kreeg ik voor het eerst eerlijk antwoord op de vraag waar ze aan dacht in bed, dat bleek het werkrooster te zijn. Een enorme afknapper dus.
Uiteraard draag ik ook bij aan de problemen, maar ik vraag me wel af of het nog nut heeft verder te modderen en de stiekeme gesprekjes (over mij) en het niet praten over de relatie maar alleen nog over geld.
Ik hou nog erg van haar, maar op mijn vraag of zij nog van mij houdt kwam er het antwoord "dat weet ik eigenlijk niet".
Moet ik nog pompen of is het al verzopen?
Sinds wanneer en waarom wil jouw vrouw die vrijheden ? Waarom noem jij ze "vrijheden" ?

Waarom heeft ze er nooit eerder naar getaald ? En waarom noem jij het "opknappen" ?

Wat levert de afspraak dat jullie anders gaan communiceren nu werkelijk op ? Wat doe je nu anders dan ? Wat doet zij anders ?

Als zij stelt wat zij wilt en niet naar jouw mening luistert, hoe komt dat nou dan in een keer ?

Wat bedoel je met stiekeme gesprekjes ?

Willen jullie nog met elkaar verder ? Zij en jij ? Houden van lijkt me meer inhouden dan dit ?
Inzicht als Uitweg..

GeenPijn

Hoopvol ziet het er niet uit, verre van zelfs. Echter niets is zo veranderlijk als de mens.
Na 20 jaar mag je wel je best doen te redden wat er te redden valt
Zodat je weet dat je/jullie alles hebt geprobeerd.

Maar dan moeten allebei de partijen water in de wijn doen en wel willen anders is het het al verzopen en kun je beter meteen stoppen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”