Frank76

Bindingsangst ofzo?

In een relatie bouw ik steeds druk op en ga dan geforceerd gedrag vertonen, op het moment dat die relatie dan "stuk" loopt, valt alle druk ineens weer weg en voel ik me ook weer lekker als vanouds. Her is dan vaak niet voorbij waarna het zich weer opnieuw voordoet.
Dit doe ik dus keer op keer op, zoek steeds dat moment op.
De pijn om iemand kwijt te raken ofzo.

Wat is dit voor bizarre stoornis?
Doe dit mezelf aan maar erger nog mijn vriendin.

Mvg frank

volhoudertje
Moderator

Re: Bindingsangst ofzo?

Ik snap niet goed waarom je in je tweede post een link hebt geplaatst naar een site over reïncarnatietherapie.
Het ligt naar mijn idee niet direct voor de hand om de oplossing voor je gedrag binnen relaties in een dergelijke therapie te zoeken.
Dat je mensen waar je een relatie hebt afstoot kan verschillende oorzaken hebben.
Maar ik zou dat in eerste instantie toch via de reguliere weg proberen uit te zoeken, in gesprekken met een therapeut of psycholoog.
* Liebe Macht Frei *

remco1978

Re: Bindingsangst ofzo?

Frank, uit je eerste plaatsing hier haal ik wel herkenning wanneer het om mijzelf gaat. Ik kan heel geforceerd zijn relaties en contacten. Het loopt practisch altijd wel een keer stuk. Moet ik weer lijmen. Mijn psychiater ziet het ook. Contacten zijn, ondanks dat ze zo belangrijk voor me zijn, vaak niet te doen. Ik maak er zelf iets onmogelijks van en dat doet heel veel pijn. Ik moet nog in groepstherapie om deze reden. Ik ben altijd wel met relaties bezig, met bewijzen, met spiegelen en forceren. Heel benauwend. Ik schaal mezelf ook laag in omdat ik geen vaste relatie heb. Zo wordt dat ook pittig. :( ...mijn eigenwaarde is dus echt laag. :oops:

Je tweede plaatsing begrijp ik niet goed. :confused:

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”