superman-1982

weet niet wat te doen, ex of partner?

Hoi iedereen...

Ik zit in een dilemma, moet kiezen uit 2 uitersten wat mij gek maakt. Ik ben een 27 jarige man met een hele lieve partner met wie ik het goed heb. Zij is heel lief voor me en helemaal gek op me. Ik ben ook heel gelukkig met haar... maar toch niet helemaal want ben nog steeds gek op mijn ex en denk nog te veel aan haar. Het rare is is dat ik dacht dat ik over haar heen was tot voor kort, ik zag haar lopen en alles borrelde weer op. Die relatie met die ex is al van 7 jaar geleden en ik had het erg heel erg moeilijk mee dit omdat zij destijds zo erg haar best deed voor onze relatie in tegenstelling tot ik,die er met de pet ernaar gooide. Omdat ik destijds niets op orde had, verborg ik veel dingen voor haar en loog ook tegen haar. Toen zij het uitmaakte heb ik ter verdediging gelogen door te zeggen dat ik al iemand anders had. Dat heeft haar hart gebroken.....
Doordat ik zo oneerlijk tegen haar ben geweest was mijn verlangen om haar te zien destijds zo erg. Dit was in de loop der jaren weggezakt tot de dag dat ik haar zag. Ik heb haar via hyves opgezocht en een vrienden-uitnodiging gestuurd met de vraag of ze 'gewoon' vrienden met me wilt worden. Geen reactie van haar ontvangen maar ik denk de hele dag aan haar maar ik wil niet liegen tegen mijn partner dus zit te twijfelen om daar een punt achter te zetten, met de kans dat ik met lege handen kom te staan wanneer mijn ex mij niet toelaat. Ik weet mijn god niet wat ik moet doen, hopelijk heeft iemand goed advies????

bedankt, hopeloze jongen
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

Dit is niet makkelijk, ik weet er alles van. Ik heb 2 maanden terug een punt achter mijn relatie gezet met iemand waar ik al 2.5 jaar mee had, en die 2.5 jaar waren geweldig.

Totdat ik verliefd werd op een ander waar ik simpelweg meer voor voelde dan voor mijn eigen vriendin. Ik snap dat je nu gelukkig bent met je vriendin en dat ze gek op jou is, maar is dat ook wederzijds? Ben jij gek op haar en wil je haar nooit voor een ander in de steek laten?

Als ik het zo lees zit je nu weer helemaal met je ex in je hoofd. Ik ken de hele situatie niet natuurlijk, maar het is destijds wel uitgegaan, en je weet ook niet hoe het nu andersom zit. Is het gevoel voor je ex sterker dan voor je huidige vriendin?

Ik heb zelf dus de keuze gemaakt om het stop te zetten en ik heb er geen spijt van. Zelfs al was het nooit wat geworden met dat andere meisje, dan had ik het ook wel uitgemaakt, alleen misschien niet zo snel. Het was niet makkelijk, dat zeker niet, want het was wel 2.5 jaar aan zekerheid en een veilige toekomst die ik opgaf voor iets compleet nieuws en onzekers. Ik was er ook bang voor dat ik met 'lege handen' zou komen te staan, maar ik wist ook dat het zo niet door kon gaan. Als zij helemaal happy met jou is en jij zit met je gedachten bij een ander dan werkt dat gewoon niet.

Bij mij heeft het een maand geduurd voordat ik tot die conclusie kwam en het uitmaakte, ik hoop dat jij er ook uitkomt, wat die conclusie ook mag worden bij jou. Sterkte en succes in ieder geval.
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
catgirl

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

je gaat toch niet je huidige partner dumpen voor iemand die je hyves uitnodiging niet accepteerd??!!

je hebt gewoon door haar te zien een oud gevoel aangewakkerd maar dat betekent niet dat de liefde nog kan bestaan.... misshcien zijn jullie mijlenver uit elkaar gegroeid en wil ze die tijd met jou niet opnieuw meemaken!

wees tevreden met wat je hebt en realiseer je dat sommige dingen gewoon niet terug te draaien zijn....

als je echt denkt dat je bij je ex hoort te zijn, dan kan je altijd kijken wat zij wil maar ik denk dat je neit een relatie op het spel moet zetten die wel goed gaat voor een relatie die in het verleden helemaal mis gegaan is.

:knuffel:
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

catgirl heeft daarin gelijk, je moet je relatie niet op het spel zetten voor iemand die je al jaren eigenlijk niet meer kent.

dat 'wees blij met wat je hebt'-gedeelte ben ik het niet helemaal mee eens, maar dat ligt een beetje aan de situatie, als jouw relatie verder goed zit en je hebt op nu na nooit gevoelens voor een ander is er niks aan de hand :)
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
superman-1982

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

Thnx voor jullie reacties,

Mijn relatie die ik nu heb gaat eerlijk gezegd ook niet goed, dat heeft niets met mijn ex te maken. Ik heb sinds vandaag weer prille contact met haar via hyves maar verwacht er niet zoveel van anders raak ik helemaal van de kaart. Het zijn gevoelens die ik heb en daar kan ik niets aan doen ik denk dat het komt door de manier hoe we uit elkaar zijn gegaan en dat het me daarom nog zoveel doet.

Ik twijfel nu wel met wat ik ga doen, ik denk dat wanneer het contact meer wordt een gesprek met haar aan moet gaan om het uit te praten, misschien moet ik een hoofdstuk afsluiten of misschien is het een begin van een nieuwe hoofdstuk. Dan pas kan ik beslissen met wat ik kan gaan doen, denk ik.

Ik wil niet over komen als iemand die keihard zijn partner dumpt voor zijn ex, maar zolang ik sterke gevoelens heb voor mijn ex kan ik geen liefde geven aan mijn partner. Ik kan geen relatie hebben terwijl ik weer helemaal verliefd ben op mijn ex, wat ook mijn keuze zal zijn ik kies voor mijzelf, of is dat egoïstisch?
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

Dat vind ik niet egoïstisch. Als je je huidige vriendin opgeeft omdat je haar niet alles kunt geven wat je vindt dat ze verdient, dan is dat alleen maar beter.

Mijn ex-vriendin heeft haar toenmalige vriend ook voor mij verlaten, en daar heb ik lang mee gezeten. Nu heb ik in principe hetzelfde geflikt, maar ik heb er geen spijt van, en dat had zij ook niet toen. Makkelijk is het in ieder geval niet.

Ik zou je, nu het niet zo goed gaat, wel even wat meer concentreren op je huidige relatie dan op je ex. Het echte probleem zit daar nu lijkt me.
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Dixie

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

Zulke situatie is voor iedereen anders, maar ik denk dat je het een beetje tijd moet geven. Waarschijnlijk waaien bepaalde dingen vanzelf over en zie je alles weer helder.

Niet om je een slecht gevoel te geven, maar als jij je nu zo kwetsbaar gaat opstellen kan ze daar misbruik van gaan maken om wraak te nemen over wat er in het verleden is gebeurd. Wat er precies gebeurd is doet er niet toe, maar die kans zit er wel in. Ik persoonlijk heb er slechte ervaringen mee.
superman-1982

Re: weet niet wat te doen, ex of partner?

thanx voor de goede adviezen,

het klopt allemaal wel wat jullie zeggen, en ik moet natuurlijk mijn koppie erbij houden maar mijn gevoelens zijn gewoon zo sterk dat ik mijn partner gewoon niet die aandacht kan geven. En als mijn ex mij terug wil pakken (wat ik nooit zou verwachten) is dat misschien wat ik nodig heb om het af te sluiten.
Ik wil nog niet te hard van stapel lopen omdat zij mij een 'hoe gaat het'-krabbel heeft gestuurd op hyves want dat zegt niets. Misschien wilt ze niets met mij te maken hebben of heeft zij zelf een relatie/contact.

Ik ben best een zekere jongen maar als het over haar gaat (zelfs 8 jaar nadat het uit is gegaan) wordt ik een beetje wanhopig.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”