miracle

moeder gaat vreemd???

este,

sinds kort vermoed ik dat mijn moeder vreemd gaat, niemand anders weet dit nog. ik zag vorig jaar voor het eerst een smsje in de mobiel van mn moeder van een vreemde man, waarin stond dat ze gingen afspreken. ik heb dat nummer toendertijd anoniem gebeld, maar hij nam alleen op met "hallo" en ik durfde niks te zeggen. toen heb ik het laten rusten. maar 1 maand terug zag ik weer een aantal smsjes en nu gingen ze weer afspreken. mn moeder zei dat ze even wegmoest en ik zag in haar smsjes dat ze hem veel had gesmst en ze was (dat heb ik op een andere manier uitgevonden) naar de stad geweest waar ze het in de smsjes over hadden. ik weet zelfs dat ze in een hotel zijn geweest, maar niet of ze daar een kamer hebben genomen of iets dergelijks. de smsjes worden steeds verwijderd, maar soms staat er nog een.

ik heb alles uitgezocht en ik weet een hoop dingen. alleen niet of ze alleen wat gaan eten bijvoorbeeld of iets anders doen?
wat denken jullie: moet ik praten met mijn moeder hierover of iets anders ? mss met mn vader? mn mn broers/zussen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

volhoudertje
Moderator

Re: moeder gaat vreemd???

Ik vind het heel opvallend dat jij je moeder op die manier in de gaten houdt en haar gangen na gaat. Bovendien lees je ongegeneerd de sms-jes van je moeder.
Vindt je dat netjes en in de haak?
Als ze dat bij jou zou doen was de wereld waarschijnlijk te klein.
De conclusies die je trekt kunnen ook helemaal verkeerd zijn. Met je familie zou ik er dan ook zeker niet over praten, voor je het weet breng je iets te weeg wat je beter had kunnen voorkomen.
Het prive leven van je ouders is strikt genomen hun zaak. En ook al zou je moeder vreemd gaan is het haar verantwoording om daar mee om te gaan.
* Liebe Macht Frei *

miracle

beste,
Mijn moeder vroeg mij om iets te veranderen en bij toeval kwam ik het tegen, het was niet zo dat ik er naar opzoek ging.

En u zegt wel dat ik het niet moet zeggen, maar dat betekent dat mijn vader dus wordt bedrogen door mijn moeder! Moet ik dat dan toestaan? Aan de andere kant heeft u mss wel gelijk, je weet niet wat de gevolgen ervan zijn.

Faker

miracle schreef:este,

sinds kort vermoed ik dat mijn moeder vreemd gaat, niemand anders weet dit nog. ik zag vorig jaar voor het eerst een smsje in de mobiel van mn moeder van een vreemde man, waarin stond dat ze gingen afspreken. ik heb dat nummer toendertijd anoniem gebeld, maar hij nam alleen op met "hallo" en ik durfde niks te zeggen. toen heb ik het laten rusten. maar 1 maand terug zag ik weer een aantal smsjes en nu gingen ze weer afspreken. mn moeder zei dat ze even wegmoest en ik zag in haar smsjes dat ze hem veel had gesmst en ze was (dat heb ik op een andere manier uitgevonden) naar de stad geweest waar ze het in de smsjes over hadden. ik weet zelfs dat ze in een hotel zijn geweest, maar niet of ze daar een kamer hebben genomen of iets dergelijks. de smsjes worden steeds verwijderd, maar soms staat er nog een.

ik heb alles uitgezocht en ik weet een hoop dingen. alleen niet of ze alleen wat gaan eten bijvoorbeeld of iets anders doen?
wat denken jullie: moet ik praten met mijn moeder hierover of iets anders ? mss met mn vader? mn mn broers/zussen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

En dan noem jij dat "ik kwam dat per toeval tegen" je vindt het toch niet erg dat dat wel héél toevallig was?
Ik denk dat je muizen ziet want als er iets aan de hand is had je moeder was wel gezorgd dat jij dat niet kon lezen toen ze jou iets liet veranderen in haar telefoon en wat me ook opviel is dat jij de telefoon van je moeder checkt als ze niet thuis is, sorry maar een telefoon en zeker smsjes dat is privé en die lees je niet dat hoort niet..
Hoe oud ben je eigenlijk?

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Ik denk dat het het beste is dat je er met je moeder over praat. Dat je een aantal dingen gelezen hebt en niet goed weet wat er speelt en het rot vindt om hetgeen wat je denkt te weten. Misschien ligt het toch iets genuanceerder en misschien heb je gelijk maar dat weet je nu niet. Ik kan me ook voorstellen dat je loyaliteit voelt naar je vader toe en nu heel erg innerlijk verscheurd wordt tussen de tegenstrijdige gevoelens van wat je weet of denkt te weten, van wat dat doet met jou en de relatie tot je moeder, en wat het doet met jou en de relatie tot je vader.

Ik ben bang dat als je dit niet bespreekbaar maakt, dat het je gaat opbreken. Dat je hele erge druk en stress gaat ervaren omdat je nou eenmaal deze wetenschap hebt, maar het niet kan delen en niet kan verifieren. Je bent (on)gewild hierin betrokken geraakt, je zult nu moeten dealen met de situatie.

Misschien kan je je moeder op deze manier ook bewegen openheid van zaken te geven en dingen onder ogen te zien en daar mee voor de dag te komen. Wat stiekem gebeurt is sowieso niet iets wat goed gaat en het zal altijd schade toebrengen aan anderen.

Moeilijk hoor.. sterkte.
Inzicht als Uitweg..

JulianC

Ik ben het met Mystica eens. Ook al is het niet erg netjes van je om die smsjes te lezen, je draagt er zelf nu ook lasten door.

Als je er tegenover je moeder over begint, zal ze je dit niet in dank afnemen. Waarschijnlijk zegt ze dat je je met je eigen zaken moet bemoeien, maar ik kan het me voorstellen dat je het gewoon even wil laten weten dat je het weet.
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."

miracle

bedankt voor jullie reacties.

Eerlijk gezegd ben ik bang dat als ik er over begin dat mijn moeder idd boos wordt. Hoe moet ik daar trouwens over beginnen? 'joh mam ik zag dat je afgesproken had met een andere man'?
Eerlijk gezegd kan het alleen maar iets slechts gebeuren en dat is dat mn ouders gaan scheiden, toch?

catgirl

hoi hoi

Nou schat ik vind het helemaal niet raar dat je je moeders smsjes leest nu je eenmaal iets vermoed.

Ik heb bij mijn vader 10 jaar geleden hetzelfde gedaan: ik was op vakantie met hem en mocht met zijn telefoon smsen, maar iedere keer zei die echt heel opvallend: niet in mijn smsjes kijken he!!! (ik was 14)
Nou op een gegeven moment denk je wat verberg jij en ik ging kijken en kwam er inderdaad achter dat hij een andere vrouw had. Het ging al niet zo lekker met mijn ouders hun huwelijk maar dit was echt onverwacht. Ik heb er nooit met iemand over gesproken, pas nadat mijn ouders uit elkaar waren heb ik het mijn moeder verteld en die wist van niks.

Het was niet makkelijk voor mij om mijn mond te houden maar ik dufde er ook gewoon niet over te beginnen.

Als ik jou was zou ik maar gewoon proberen om er niet teveel aan te denken: dingen lopen zoals ze meoten lopen en STEL: je 'verraad' je moeder bij je vader..... Dan gaan je ouders uit elkaar, kies jij automatisch partij voor je pa, ontstaat er een kloof, waarschijnlijk een hoop bitterheid, etc... Nee ik zou mn mond houden.

Misschien hebben je ouders buiten jou weten om wel een open huewelijk ofzo... misschien vinden ze dat genant om met jou te bespreken. Misschien is het wel gewoon een kennis van vroeger je weet maar nooit.

Goh, ik wens je er succes mee. dikke knuffel. Hoop dat je wat wijzer kan worden maar ik zou geen drama gaan trappen....... laat het even op zn beloop zou ik zeggen. :)

JulianC

Als je het er echt over wil gaan hebben moet je dat wel enigszins voorbereiden. Je kan moeilijk tussen twee happen door aan het ontbijt iets erover zeggen, je zal haar even moeten vragen of je haar even apart een kwartiertje kunt spreken.

Ik zou gewoon zeggen dat je per ongeluk een smsje hebt gezien van een andere man en dat je je zorgen maakt. Dan moet je maar even zien hoe ze reageert. Het is ook niet jouw bedoeling om je ouders uit elkaar te drijven, maar als ze echt vreemd gaat (wat je niet zeker weet), gebeurt dat misschien toch wel, ook al zeg je helemaal niets.

De voordelen die ik eraan zie is dat je zelf ook een geheim minder hebt, en dat je moeder er misschien goed mee omgaat. Maar verder is niets zeker, de keuze is helemaal aan jou.

Sterkte in ieder geval
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."

catgirl

Als het zo is dat de moeder inderdaad vreemdgaat en ze wordt er mee geconfronteerd dan kunnen er in principe maar 2 dingen gebeuren:

1) de moeder ontkent alles en snoert je de mond in de hoop dat je er nooit meer over begint of wuift het weg
2) ze bekent en beseft dat ze dat nu ook tegen de vader moet vertellen. Bijna niemand die gaat dat geheim houden terwijl 1 lid van het gezin het al weet, want de kans dat pa het dan moet horen van zoon is wel erg groot.

Dus: in beide gevallen niet echt de ideale situatie. OF de bom barst met alle gevolgen van dien, OF je moeder gaat liegen en snel die vent afkappen waarschijnlijk en jij zult altijd denken van, goh, moet ik nu verder op onderzoek, moet ik het mijn vader vertellen, dat is een hartstikke klote situatie!!!!!

Als ze echt zo laks is om al die smsjes te laten staan dan zal vroeg of laat je vader wel een keer zo een sms lezen en dan zal hij zelf wel op onderzoek uitgaan. Hoe dan ook zit jij hiermee en het is echt heel rot voor je maar nogmaals: misschien heeft ze gewoon de schijn tegen en is er helemaal niets aan de hand. En dan ben jij fout geweest om die smsjes te lezen en vertrouwen ze jou niet meer. Als ik jou was zou ik lekker helemaal niets doen. Jij bent gewoon niet in de positie om je hiermee te bemoeien vind ik, ik vind dat niet gezond.

Als je het niet meer kunt houden, begin er dan over onder 4 ogen. Maar besef dan dat de kans aanwezig is, dat er hele grote veranderingen binnen jullie gezin gaan plaatsvinden en bedenk je of jou dat waard is.

Sterkte.

miracle

bedankt allemaal weer voor de reacties.
ik heb idd besloten er maar niet over te beginnen. het is vervelend om met zo'n geheim rond te lopen, maar idd misschien zie ik het allemaal wel verkeerd. Ik denk dat het het niet waard is om al die veranderingen te laten gebeuren, en al dat onderzoek kostte veel tijd en ik werd er niet echt vrolijker van dus is het beter zo.
ik dank jullie allemaal voor de steun en de tijd om me te helpen!!

angelique131083

Ik heb ook het vermoeden dat mijn moeder vreemd gaat, weet het eigenlijk zeker.
Ik heb besloten er niets over te zeggen, tot het moment kwam dat ik voor haar moest gaan liegen
tegen haar huidige man, toen was voor mij het punt dat ik er wat van gezegd heb.
Nu hebben we geen contact meer... :confused:
Dus bedenk je alsjeblieft goed wat je gaat doen.
Ik denk dat je het het beste kunt laten voor wat het is, tenzij zij jou hierin gaat betrekken.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”