Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Zo vroeg achter de computer is geen goed teken, vanochtend weer zo vroeg wakker, 5 1/2 uur geslapen, ziek gevoel en voel me zo ontzettend vermoeid.
Het opzien tegen de operatie, mijn conditie die achteruit holt, ik zet mezelf aan wat dingen te doen maar op elke plek waar een stoel staat zit ik, ik voel me erg vermoeid.
Ik kan de operatie emotioneel niet aan, een paniek gevoel wat op komt spelen en angst.
Als het de 20ste is, de afspraak bij de chirurg en dan nog wachten wanneer ik ingepland kan worden denk ik dat ik totaal geen weerstand meer heb, alles met elkaar maakt me nog lustelozer.
Ik heb al naar het ziekenhuis gebeld om te overleggen of alles niet wat sneller kan maar het is goede vrijdag en alleen voor spoedgevallen kan je terecht, dan kan ik dinsdag pas bellen, ik kan het gewoon niet meer overzien en weet ook niet hoe ik hier mee om kan gaan.
Gisteren zat ik er opeens helemaal door, huilen en de hulpverlener gebeld, dat kan ook niet meteen, na 1 1/2 uur kon hij wat tijd vrij maken maar ja, dit kan hij ook niets aan veranderen.
Wel zeggen dat ik me daarna beter zal voelen en nog wat kort gepraat.
Ik moest naar de kaakchirurg, die heb ik al 2 x moeten verzetten door griep en nu helemaal afge
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Ik moest naar de kaakchirurg, die heb ik al 2 x moeten verzetten door griep en nu helemaal afgebeld, dan zou er een kaakoperatie vooraf gaan 3 dagen voordat ik bij de chirurg een afspraak heb.
Alles met elkaar geeft me weer zo een verloren gevoel, ik merk dat ik weinig draagkracht heb, als er iets mis gaat ben ik weg, kan niet meer relativeren.
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Ik schrijf maar weer even wat van me af.
De geplande operatie is afgeblazen inmiddels 3 of 4 weken terug. De aanhoudende klachten waren nog volop aanwezig. De ADL arts zei dat 'zijn' vakgebied hier ophield, hij daar eerlijk in was.
Zo kwam ik samen met mijn man thuis, die had ook nog wat vragen gesteld. Te lang gepraat, als ik alleen daar had gezeten had ik totaal niet meer geweten wat er was gezegd.
Me ziek voelende, dodelijk vermoeid begon ik me steeds slechter te voelen en vooral wanhopig, ik kon 'dit' er niet ook nog bij hebben.
De volgende ochtend draaide ik totaal door, totaal overstuur, wat nu, hoe verder, zoveel en eigenlijk teveel wat ik moet laten of laten staan omdat mijn lichaam niet meer wil of kan.
Niet meer wetend wat te doen de huisarts gebeld, medicatie gekregen en na 3 weken lang komen, het waren maagzuurremmers, ze zouden geen bijwerking hebben.
Het werkte vrij snel, dezelfde avond na het in de ochtend te hebben geslikt nam de misselijkheid wat af en kreeg ik wat energie.
Dat zette zich zo door maar.. na 3 dagen begonnen de klachten weer toe te nemen.
Ik heb een afspraak bij de natuurarts gemaakt, daar zijn wat adviezen gegeven en ook wat pillen.
Dat begon te werken en ik denk samen met het reguliere middel kwam er verbetering, heel veel stelde het niet voor maar er was vooruitgang.
Ik had alleen aanhoudend hoofdpijn, dat had ik verder niet benoemd bij de huisarts toen ik terug moest komen.
De aanhoudende extreme moeheid, trillen en slap worden, speelden op dat moment meer. duizeligheid die ik op de drempel nog benoemde voor ik weer onverhoeds vertrok.
De huisarts wist niet waardoor de klachten kwamen, de onderzoeken gaven geen verklaring. Hij verwees me naar de natuurarts.

Daar ben ik opnieuw naar toegegaan en de behandeling is verder aangepast. Er is ook een bloedonderzoek op allergieën gaande op te kijken of daar de moeheidsklachten door worden veroorzaakt.
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Het verder schrijven, het zal aan internet liggen, ik weet het niet, elke keer als ik verder wil schrijven reageert hij niet, ik ga later wel verder..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Ik moet nu wachten op de uitslag.

Wat verder speelt is dat ik me de laatste tijd lustelozer en depressiever voel.
Het wonderlijke dat (H) na individueel een aantal sessies te hebben gedaan het hier wat meer ontspannen is.
Mijn gedachte was, als het meer ontspannen zou zijn dat winst zou zijn en ik me dan echt wel beter zou gaan voelen.
De hulpverlener zei dat als dat beter zou gaan het niets te maken had met hoe het met mij gaat. Ik had daar mijn eigen gedachten over.
Het mooie weer draagt of heeft niet echt iets bijgedragen, wel dat ik het als prettig ervaar om in de tuin in de rust te zitten, zover er rust is vanwege een weg die er loopt, maar toch ervaar ik die rust buiten.
Maar mijn stemming veranderd niet, dat lijkt de laatste dagen erger te worden, alsof de depressie weer langzaam toeneemt.
Ik heb ook de pech gehad de afspraak afgelopen maandag bij de psychiater te zijn vergeten, alsof het totaal uit mijn geheugen was gewist.
De volgende afspraak over 5 weken, er zit dan 3 1/2 maand tussen, dat heeft ook met de vakantie periode te maken.
Gisteravond ging het nog slechter,dan komen negatieve gadachten weer omhoog, ik heb wat ik eigenlijk nooit meer doe een hulplijn gebeld, toen was ik een uur verder.
Ik heb a.s. vrijdag wel een afspraak bij de ondersteunend therapeut, de pech dat de relatietherapeut op vakantie is, die had ik anders gebeld, die luistert goed. Het is nooit een oplossing maar geeft wel weer wat ruimte, ik hoef niets uit te leggen.
Een hulplijn is niet altijd helpend, te veel vragen.
Ik laat het zo maar nu.
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Ik wil zelf graag even een kort berichtje neerzetten.
Ik vraag het me maar niet af maar dinsdagavond voelde ik me wat lichter in mijn hoofd en wat beter, de zwaarte was minder.
Woensdag wisselde het wat omdat het zo slecht ging heb ik bij mijn vroegere psycholoog dinsdag ochtend aan de bel getrokken en woensdag vroeg kon ik terecht.
Hoewel ik me wat beter voelde zat er toch veel wat ik kwijt kon.
Dit seizoen heb ik totaal niets aan de tuin gedaan, gisteren opeens had ik daar wel wat zin in.
Ik voelde me niet echt in orde en erg vermoeid maar heb het toch gedaan, dat gaf een goed gevoel. Alleen lag ik een uur later ziek en uitgeput op bed, mijn grens ben ik overgegaan en met mijn hoofd beredeneerd dat het goed zou zijn.
Vanochtend voelde ik me redelijk, vanmiddag kwam (H) onverwachts thuis en stelde ik voor om te fietsen, dat hebben we gedaan en even ergens gezeten.
Het gaf zo een vrij gevoel langs het water op dat moment.
Thuis wat buiten gaan zitten (H) ging trainen en weer wat in de tuin gedaan.
Mijn stemming hangt er wat om maar het goede wilde ik toch ook neerzetten.
Het mooie weer helpt me op het moment :nod:
Morgen zal de zon weer schijnen....
Betty

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Fijn Loes,zo te zien begint jouw lichaam je te vertellen waar het zin in heeft :)
3some
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Dank je wel,
Het is uit en in de put maar het was er even :nod:

Loes :knuffel:
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Met ups en downs probeer ik mezelf staande te houden..
Ik probeer ook positieve afleiding te zoeken..
Het in contact gaan met mensen is een groot struikelblok..
AAn de ene kant voel ik me ontzetten eenzaam en wil ik graag contacten..
Maar het benauwd me ook heel erg..
Ik kan zelf niet begrijpen waarom dat is..
De weinige familie is eigenlijk ook geen contact meer mee..
Alleen een veel oudere broer waar af en toe telefonisch contact mee is..
Ik probeer dat zelf ook te onderhouden..
Alleen weet niemand.. maar ook niemand wat er met mij aan de hand is..
Mijn gevoel is zodanig geblokkeerd dat ik elk wat te intiem contact mijd..
Dat kan al en lichte aanraking zijn van iemand..
In mijn relatie is er al lang geen contact meer..
Mijn man respecteert mijn gevoelens..
Ik kan op geen enkele manier toenadering zoeken..
'Iets' in me maakt dat ik me lettrelijk ziek ga voelen..
Ook dingen die ik bedenk om te gaan doen.. soms een workshop maakt..
Dat er van binnen al een soort paniek ontstaat..
Begrijpen doe ik het zelf niet omdat ik er wel naar verlang..
Voor alle problemen was aanraking voor mij een zo natuurlijk iets..
Soms gebeurd er teveel..
Wegens allergiëen volg ik een streng diëet, mijn beperkte energie wordt daardoor helemaal opgeslurpt..
Tijd om andere dingen te doen is er daardoor nauwelijks, ik mis echt alle energie..
Al het gedoe met wisseling van psychiater waar ik het zo moeilijk mee heb gehad..
Vandaag te horen gekregen van de 'nieuwe psychiater'..
Dat ze zwanger is en dat de volgende afspraak over ongeveer 5 maanden is..
Er komt wel een vervanger maar dat is nog onbekend..
Ik ben nog maar 4 keer bij haar geweest..
Ze is erg vriendelijk.. daar kan ik niets over zeggen..
Een vertrouwensband heb ik nog niet.. ik blijf op mijn hoede steeds..
En ik mis nog steeds mijn 'oude' psychiater die met me praatte en opgestapt is plotseling..
Ook degeen die ik gekozen had omdat ik die al langer enigzins kende en ik het er voor over had 5 maanden te wachten is van baan veranderd toen..
Nu voelt het alsof ik in niemands land ben terecht gekomen..
De psychiater die me zei dat ze niet ziet dat ik depressief ben..
Dat ze ook niet ziet dat ik 'ziek' ben..
Dat in de zin dat ze 'zieke' mensen behandeld met medicijnen..
Mensen met psychose en dergelijke, ze is er niet om te praten..
Maar boven de gestelde diagnose een nieuwe uitspraak..
Ik heb wel ondersteuning van een verpleegkundige 1 x per 3 weken, dat is sinds 4 maanden of iets langer..
Nu stet ze dat ik 'aan het leven lijd' en begeleiding van een persoonlijk begeleider van een ander instantie nodig zou hebben..
Ja.. de grond zakte weg onder mijn voeten ongeveer..
Angst wat thuis kwam opspelen..
De band die ik na zoveel moeizame voorvallen daar heb opgebbouwd met de ondersteunend hulpverlener..het vertrouwen..
Ik kan nu beter mezelf terug vinden door afleiding te zoeken als voorheen....
Nu zakte ik weg en verviel in angst en raakte totaal overstuur eenmaal thuis..
Gebeld met de assistente en gepraat.. dat was het enige wat ik kon bedenken..
Het gevoel wat al langer speelt waarom doe ik dit alles nog.. de zinloosheid van alles..
Elke dag weer proberen de dag wat in te vullen..
De extreme moeheid die nu ook door het allergie dieet nog meer opspeelt..
Gedachten aande dood.. ik heb een boek, dat ligt er..
Ik ben er in gaan lezen maar een echt geslaagde poging met medicatie mislukt vaak..
Het begint me meer bezig te houden..
Dat stukje zekerheid en vertrouwen wat me dreigt afgenomen te worden voelt als ondagelijk..
Een nieuwe hulpverlener.. wei zal dat zijn en klikt het..
De grote moeite die ik heb met vertrouwen..
Omdat dat zo vaak geschaad is..
Ik om er niet meer uit..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Ik merk ook nu het mooie weer weg is..
Ik mezelf nauwelijks kan motiveren om naar buiten te gaan..
Even ergens zitten samen met (H) en wat eten en drinken is er niet meer bij..
Het enige wat ik kan drinken is water en thee..
Het geeft me een nog meer hopeloos gevoel boven op alles..
Ik zie op tegen de winter nog meer als voorheen..
Ik heb gemerkt dat even de deur uit op de fiets in de warmte me enigzins goed deed..
De winter..de donkerte lijkt samen met alles ook bij mij weer andere gevoelens op te roepen..
Ik wil wel vooruit..
Ik heb het ook geproeft..
Tussentijd is er iets gebeurd.. dat ga ik niet neerzetten..
Maar het heeft me een soort schokeffect gegeven..
Ik werd hyper en hyper actief, zodanig dat ik niet meer kon stoppen met bezig zijn..
Door en doorgaan... geen rem meer.. bijna niet kunnen slapen..
Dat duurde ongeveer ruim 4 weken..
Toen kwam de moeheid opzetten en voelde ik me steeds meer en meer uitgeput...
Ook de allergiëen die getest waren kwamen aan het licht..
Het drastische diëet gelijk boven op alles..
Diëet houd in dat ik van 2 of 3 x per week koken wat me al moeite kostte nu..
Een maaltijd maken wat vroeger zo gewoon was staat me nu tegen al zolang.
Alles wat gewoon was lijkt teveel..
Elke avond moet koken 7 dagen per week en ook de middagen zoveel mogelijk soepen moet eten..
alles met allerlei regels wat wel en niet..ik word er helemaal gek van.
Ik moest het even kwijt.. het is eigenlijk te kort maar ik laat het maar even zo..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Wat er gebeurt kan ik moeilijk begrijpen of verwoorden.
Nadat mijn oude psychiater was opgestapt nadat ik een aantal jaren bij hem kwam een nieuwe, ik heb iemand zelf gekozen maar moest wel 5 maanden wachten, dat had ik er voor over, er waren nieuwe en sterke wisselingen. Deze werkte er al langer en dat geeft wat stabiliteit.
Tussentijds was er iets gebeurd en wilde ik weg uit het leven, ik had voldoende medicatie bij me, onderweg raakte ik opeens in paniek en heb een nummer gebeld voor hulp.
Het is een te lang verhaal.
Na wat omwegen ben ik naar de PAAz gefietst, ik voelde me heel erg depressief maar er was ook paniek, zo kwam ik tussentijds bij de psychiater die toevallig dienst had.
Hij heeft een poos met me gepraat, verder weet ik niet meer hoe ik thuis kwam.
De pech dat hij me opeens zei dat hij een ander baan had en weg ging, ik schrok zo erg en raakte overstuur, na een jaar alles weer wankel.
Er kwam een tijdelijke?? plaatsvervanger, dat was mijn oude psychiater, het voelde vertrouwd en veilig, deze is op een moment per direct vertrokken, alles liet hij achter.

Later een nieuwe, nu een jonge vrouw, ze was rustig en vriendelijk, dat was voor mij al heel wat. Nu ben ik 4 of 5 x bij haar geweest, ik ben gewent dat er met me gepraat word en dat ik mijn verhaal kan doen, dat wat er speelt op dat moment.
De tussentijd is tussen de 2/3 maanden.
Ik krijg daar ook ondersteuning, dat is ook vaak met horten en stoten gegaan, dan weer vaker, dan dreigde het weer weg te vallen, dan weer met 6 of 7 weken ertussen.
Ik mocht wel bellen als het niet ging of mailen.

Mijn diagnose is dat de depressie chronisch is door persoonlijkheids stoornissen, dat is me 2 weken terug nog gezegd omdat ik er zo doorheen zat en dacht dat ik overspannen was of er een burn-out overheen had. ik heb het hier op het forum gevraagd in een topic wat waar voor stond.
De nieuwe psychiater zei me in het 1ste consult dat ze niet voor gesprekken is maar voor medicatie.
Toch luisterde ze, de sessie duurt 15 of 20 minuten, tot de maandag. Ik zit met een aantal problemen en na het praten zei ze dat ze is voor zieken mensen die medicijnen nodig hebben.
Ik ben niet ziek, ze 'ziet' geen depressie er zijn ook geen ziekten als psychoses, dat soort dingen.
Ze zegt dat ik "aan het leven lijd"????????????????????????
Dat de persoonlijkheid iets is wat bij iemand hoort???????????
Nou voor ik"' ziek'werd.. zo heb ik het zelf nooit genoemd, had ik wel problemen maar had wel een volwaardig leven, een baan en kennissen, vrienden, hobby"s en ik zou een studie gaan doen, ik wilde met mensen werken en iets voor mezelf starten..

Ze zei me dat ik een persoonlijk begeider nodig heb, iemand die thuis komt en me begeleid met dingen maar bij een andere instantie.
Thuis sloeg de paniek toe, dat beetje houvast wat me nu afgenomen zou worden. Dat beetje verrouwen wat ik terug had wat zo weggevaagd wer door een diagnose van iemand die me totaal niet kent.

Een diagnose de meerdere keren is gesteld, ook in een opname en door 3 anderen.
De diagnose kan me niet schelen maar wel de ondersteuning met iemand die me kent en die ik redelijk vertrouw..
Maandag dacht ik ik wil niet meer leven en wilde een manier vinden om met de juiste hoeveelheid medicijnen weg van huis te gaan.
Ik heb een boek aangeschaft maar echt lukken is niet echt eenvoudig, het maakte me moedeloos..

Ik raakte steeds meer overstuur, heb met de secretaresse contact gehad en gepraat zover ik nog in staat was te praten.
Dinsdag heeft de hulpverlener gebeld, dat had de assistente geregeld, ik was nog net zo overstuur, hij is net als het beleid wat nu gevoerd word, 'we doen waar we goed in zijn en de rest kunnen ook anderen doen en misschien wel beter' en het is nu in de week gezet en het zou kunnen dat we afscheid moeten gaan nemen.

Als iets me terug kan werpen is het deze uitspraak, er gebeurde gisteren van alles boosheid wat steeds sterker werd naar de psychiater toe, toen weer alles lang me heen gaan, toen weer lusteloosheid en huilen, vannacht heel slecht geslapen.
angsten en paniek wat heel heel veel minder is geworden kwamen weer opzetten..

Ik heb net een lange mail naar de ondersteunend therapeut gestuurd, ik weet dat het niets bij draagt maar ik moest mijn verhaal kwijt.
Ik voel me ziek en in mijn hoofd neemt paniek het over
Morgen zal de zon weer schijnen....
Snekje

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

is er voor jou geen mogelijkheid om naar een andere ggz instelling te gaan in een andere stad? iedere switchen van pshychiater lijkt mij ook niks! je bouwd een vertrouwensband op en naar mijn mening kan je nooit goed geholpen worden als je iedere keer een nieuwe pshychiater hebt.
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Wat je zegt klopt.. de band die nu steeds verbroken wordt werkt alleen maar tegen me..

Ik ben zelf nu heel erg op zoek..
Veel keus is er niet.
Buiten mijn woonplaats word er 'nee' gezecht, dat valt buiten hun behandelinggebied..
Ik wil in gesprek met de andere GGz hier om te kijken of zij me iets kunnen en willen bieden.. er zijn wachtlijsten..
Het contact wil niet zo lukken..
Met mijn huisarts heb ik niet echt een vertrouwensband, ik heb een aantal jaren terug op aanraden van de psycholoog een andere genomen.
Dat was niet omdat ik niet met mijn huisarts op kon schieten maar er waren daar met de assistentes voortdurend problemen, daar hadden meer mensen last van, de huisarts wist er van..
Ik zag er steeds meer tegenop om een afspraak te maken.. je werd vaak echt afgebekt..
Als ik er genoeg van had en dacht.. als je nu weer zo reageerd dan krijg je de wind van voren.. helemaal gewapend belde ik en...... ze was opeens poeslief..
Ik wist dan even niet meer te reageren..
Mijn huisarts is vriendelijk maar de klik is er niet.. andere huisartsen zijn schaars of komen en gaan..
Als ik die band wel had dan zou ik eerst met hem in gesprek zijn gegaan..
Ik hoop dat de GGz open wil staan voor mijn hulpvraag anders weet ik het niet meer..
Ik wil het heft wat meer in eigen handen nemen..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Snekje

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

dat is wel mooi kloten zeg dat ze keihard zeggen dat dat niet kan.
een huisarts is geen psycholoog en kan ook geen goed advies geven op dat vlak.
het zou fijn zijn als ze naar jou luisteren en jou de hulp geven waar je recht op hebt.
Want zo kom je nooit verder.
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Het loopt met de hulpverlener (verpleegkundige) niet goed..

De nieuwe afspraak met hem 2 sessies terug dat we gewoon verder gaan..
Ik was die dag niet zo in paniek maar ben erg voor mezelf opgekomen..
Ik wilde als 1ste een andere psychiater.. ik wist ook wie.. dat raadde hij af omdat het geen psychiater is maar een arts psychiater zo hij zei..
Ik heb nooit beter geweten, ik ken hem al lang van de korte opnames.. ik weet ook niet wat het verschil is..

Ik heb voor mezelf gepleit.. de zoveelste keer daar.. ik was zo vast besloten wat de andere psychiater betrof.. nu viel dat af..

Ik wist het niet meer wat dan dus vroeg advies.. de verpleegkundige raadde toch aan deze psychiater te houden..
Bij mij met wat tegenzin maar er is niet meer keus..
Hij vroeg me of ik hem nog wel wilde zien.. zo kwam de afspraak..

Nu afgelopen week begon de sessie wel goed.. maar er is tussentijds iets met me gebeurd.. ik was als ik daar aan dacht nog steeds van streek omdat ik tijd en gebeurtenis kwijt was..
Hij zei dat het een psychose was geweest..
Nu een paar dagen later twijfel ik daaraan..
Ik wil nog wel wat meer schrijven maar stop nu..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Na heel lang terug schrijf ik kort weer iets..
Mijn gedichten hier liggen stil.. het lukt me niet meer wat steeds zo stroomde..

Er is héél veel gebeurd tussen dit laatste bericht en nu..
De Paaz is afgelopen..
Dat is op een niet zo prettige manier gegaan..

Vanaf begin januari heeft mijn HA een verzoek gedaan bij een andere GGZ, de enige andere hier.
Een te lange periode waaar ik hevige stress heb opgelopen...
Er hoeft maar iets kleins te gebeuren of het laait in alle hevigheid op..
Doorlopend gespannen..

Morgen start ik met een dag in de week deeltijd therapie,
Zo is besloten voor structuur..
Het is vanaf 9 uur..
Vroeg op staan gaat me niet echt goed af.. hevige vermoeidheid CVS..
Ik moet goed naar mijn lichaam luisteren en de rust nemen die ik nodig heb..

Ik voel me erg gespannen en vind het doodeng..en voel me hevig vermoeid..
Ik heb me nogal terug getrokken, ben de laatste tijd zo maar opeens zo zo boos..
Dat uit ik dan.. ik kan niet veel meer hebben..
Er MOET iets gebeuren, ik wil echt aan mezelf werken, alhoewel ik niet anders doe op andere manieren zo ver het me lukt..

De laatste tijd voel ik me niet zo gedreven door terug kerende depressieve klachten..
Ik had het in mijn eentje willen doen, in elk geval zonder GGZ, daar heb ik nu ruim 3 1/2 maand kunnen uit proberen, dat ging helemaal mis..

Gelukkig hebben we samen nog relatietherapie, er is nog wel een uitlaatklep..
Nu afwachten wat het me gaat brengen..
Mijn zelfvertrouwen wat al niet erg sterk is is door alles wat er gebeurd is zodanig dat ik de gesprekken over me heen heb laten komen..
Ik heb één vraag gesteld en verder niets in al die gesprekken die vooraf zijn gegaan..
Ik weet niet eens welke onderdelen ik morgen kan verwachten..
Ik zie er zo tegenop..
Wat voor mensen.. hoe gaan de contacten verlopen.. word ik opgenomen in de groep..

Ik hoop dat het goed gaat..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Frederika

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Naast de GGZ bestaan er ook andere centra waar je therapie kan volgen hoor.
Google maar eens op psychotherapie en je zult er vele vinden.
Aangezien ik zelf bij de GGZ werk wilde ik geen therapie volgen bij mijn eigen werkgever en ben bij SPEL te recht gekomen, de vergoeding is hetzelfde.
Molenman schijnt ook een gode organisatie te zijn.
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Dank je wel voor de informatie..
Ik zal eerst het net gestarte traject aan moeten gaan..
Ik heb net even gekeken bij de instellingen..

Psychotherapie is alleen mogelijk via ggz..
Via andere instellingen gaat dat niet samen met de relatie therapie die we hebben bij een psychotherapeut..dat wordt niet vergoed.. daar heb ik al eerder naar geïnformeert.

Ook andere instellingen heb ik telefonisch contact mee gehad, behandelingen zijn regio gebonden, meer opties indien nodig als ze me kunnen aanbieden wat ik nodig heb, kan wel via deze ggz die ook op andere plekken zit..

Vanwege gezondheidsklachten o.a. CVS en angstklachten is het veel te ver om te bereizen met openbaar vervoer..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Isaia

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Heel naar voor je dat je je nog steeds zo ellendig voelt Loes , alsof het allemaal niet helpt. Je hebt het ook absoluut niet getroffen wat betreft het wisselen van psychiaters. Hoe is het gegaan met de dagbehandeling?
Kon je het volhouden? Wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop zo voor je dat je iets vindt wat je helpt.
Liefs Isaia 3some
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Dank je wel Isaia 3some

Echt schrijven lukt me niet goed..
Dagbehandeling is afwachten, ik weet niet of ik daar op mijn plek ben..
Ze zijn erg vriendelijk, maar ik moet er iets aan hebben..iets waar ik verder mee kom..
Deze vrijdag is een verplichte vrije dag, dus geen dagbehandeling.
Ik heb tijd nodig om te wennen en mogelijkheden te gaan zien..
Vrijdag ben ik er uit gelopen, gewoon naar huis, voelde me zwaar depressief, gebeld en weer terug..
Ik voelde me erg buiten de groep staan, weet dat dat een gevoel van mezelf is vaak, heeft ook een verleden.
Ze zeiden dat ik hard had gewerkt door toch te bellen en terug te komen, zo had ik het niet gezien..

het probleem is dat de depressieve stemmingen zo sterk wisselen, sterker alsdat het was, dat merk ik al een poosje, ik kan daar niet mee om gaan, probeer het wel.

Ik wacht maar af..

love3 Loes
Morgen zal de zon weer schijnen....
Isaia

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Knap van je dat je terug gegaan bent. Lijkt me best moeilijk, net als het wisselen van je depressieve stemmingen.
Echt lastig. Dat je probeert er mee om te gaan is al heel wat. Heel veel sterkte !!! :knuffel:
Liefs Isaia
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Lieve Isaia..

Dank je wel 3some 3some
Morgen zal de zon weer schijnen....
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

De dag die begint..
Het zonlicht verwarmt de kamer..
Toch voel ik me niet blij..
Leeg van binnen..

Zo wisselvallig..
Met ook goede momenten..
Die momenten koester ik..
Toch blijft iets in me zoeken..

Ik probeer de tijd in te vullen..
Herinneringen vervagen..
Steeds sneller en sneller..
De dag ervoor lijkt er nooit geweest te zijn..
Morgen zal de zon weer schijnen....
Poolster

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Hey Loes,

Mooi gedicht, meid; goed dat je het van je afschrijft.

Ik heb je verhaal een stuk gelezen en wil je bij deze gewoon veel sterkte toewensen en een [AAI] geven.
Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 733
Lid geworden op: 13 aug 2005 19:59

Re: Nog steeds gaat het niet goed..dagboek..

Dank je wel dat je hebt willen lezen..

3some Loes
Morgen zal de zon weer schijnen....

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”