bartje1979

depressie bij vriendin

Hallo, ik ben een 33 jarige man uit belgie. Ik heb enkele maanden een vrouw leren kennen via een datingsite. Het klikte echt goed van in het begin en begonnen dus meer af te spreken. zij vertelde ook eerlijk haar problemen aan me. ze was enkele maanden daarvoor gestalkt en verkracht door de vader van haar kindje. die man heeft haar ook die hele relatie geslagen. hij zit ondertussen hierdoor in de gevangenis. geen probleem, we worden verliefd en geven elkaar heel veel aandacht. na een paar weken hebben we ook sex wat ik een beetje abnormaal vond zo kort na die verkrachting...alles gaat goed, we hebben niet echt een officieele relatie, daar was ze niet klaar voor, maar we delen veel vriendschap en liefde. opeens wordt alles veel minder, proces over die verkrachting komt er aan en daardoor krijgt ze veel stress. ze heeft geen energie meer om mij aandacht te geven, ze ligt elke avond met spier-en hoofdpijn in de zetel en heeft veel verdriet. ze heeft geen zin meer om mij te zien, zelfs een simpele sms kan er bijna niet meer vanaf. toch blijft ze bij hoog en laag beweren dat ze nog veel gevoelens voor me heeft maar dus niet klaar is voor een relatie. ondertussen is het proces voorbij maar nog geen uitspraak gevallen, ze had sindsdien nog meer slechte momenten en was volledig uitgeput. ze heeft een afspraak met een psychiator gemaakt nu. ik weet niet hoe ik mij nu moet gedragen, ik wil mij niet te opdringerig gedragen want dat zal haar irriteren...ik wil haar helpen met vanalles maar ze wil voorlopig alleen zijn zegt ze. kan iemand mij goede raad geven?
Leeuwtjuh

Re: depressie bij vriendin

Laat haar met rust en stuur af en toe een e-mailtje om te vragen hoe het gaat... Voor de rest jezelf niet opdringen maar haar laten :nod:
Dat is tenminste mijn advies.
Apologize

Re: depressie bij vriendin

Leeuwtjuh schreef:Laat haar met rust en stuur af en toe een e-mailtje om te vragen hoe het gaat... Voor de rest jezelf niet opdringen maar haar laten :nod:
Dat is tenminste mijn advies.

Agree.
Het is logisch dat ze even nergens behoefte aan heeft.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”