Sharona

moeilijk

Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om hierover te beginnen.
Ik ben 19 ( volgende maand word ik 20), en ik heb al enkele maanden last
van depressie.

Ik ben zeer emotioneel, ik ween veel, en ik heb soms geen flauw idee waarom.
Ik ben heel down, ik heb in niets zin meer, fotografie is iets wat mij echt intreseert
vroeger ging ik soms gewoon wandelen met mijn camera en kon zo weg zijn voor enkele uren,
gewoon foto's nemen, lekker ontspannen. Het is echt al lang geleden dat ik dit nog heb
gedaan.
Slaapproblemen, de ene moment wil en kom ik gewoon mijn bed niet uit, dan heb ik ook nachten
dat ik gewoon niet kan slapen.

Ik vind het heel moeilijk om over te praten, mijn gevoelens enzo. Enkele dagen geleden zat ik echt zo diep,
ik ben terug naar de dokter geweest gezegt wat ik juist had. Ze had enkele maanden voordien sint-janskruid voorgeschreven.
ze dacht dat mijn slaapproblemen en zo emotioneel zijn kwam door mijn vitamine D tekort.
Bloed dus opnieuw laten onderzoeken, alles is oke maar de klachten bleven aanhouden, en verbederde niet echt.
integendeel, het werd alleen maar erger...
nu neem ik 2dagen anti-depresiva, en 2dagen kom ik mn huis niet uit, ik schaam mij langs een kant zo erg. bijvoorbeeld,
ik ging naar de apotheek, en het meisje die me de pillen gaf, bekeek me op een manier, vol medelijden, net alsof ik
doodziek ben.
Ik dacht dat ik sterk genoeg zou zijn om er zelf terug bovenop te komen maar ik geraak er niet meer uit, ik lijk gewoon dieper te vallen.

Ik heb moeite met mezelf, en soms heb ik het gevoel mezelf kwijt te geraken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: moeilijk

Welkom Sharona. :)

Heel erg dapper- dat je ondanks schaamte toch de stap hebt genomen om hier te schrijven over wat er speelt. Dat is een enorme stap als je daar al moeite mee hebt. Wat positief is ... je blijft in contact met de mensen die je helpen en ondersteunen, je hebt contact met de huisarts. (Ook dat hoeft niet altijd gemakkelijk uit te pakken, dat doe jij wel even! [045] )
Depressieve gevoelens zijn vaak beangstigend. Het kan je radeloos maken. En daarom hoop ik dat de medicatie voor jou wat kan helpen en je zo weer vooruit komt. Je hebt een neerslachtig gevoel... je voelt je negatief. Raakt er niet uit en komt niet vooruit. (En nou komt het...het is heel lastig, maar als dat al langere tijd zo is...moet je toch iets ondernemen om de dagen door te komen.) -Denk aan dingen die je graag doet en die je op de been houden en afleiding geven. (Naast medicatie is dat belangrijk!) Ondanks de vermoeidheid...of het feit dat je geen zin hebt. -Wat ik mij goed kan voorstellen, want het kost een energie. ;)

Heb je er ook al wel eens met je huisarts over gehad om iemand te krijgen waarmee jij verder kan praten? Zie je dat uberhaupt zitten?
En heb je voor jezelf...ergens een idee hoe het allemaal zo komt? (Zijn er dingen voorgevallen?)

Veel sterkte. 3some
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: moeilijk

Het leven is niet altijd gemakkelijk, maar zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Probeer je geen of in ieder geval wat minder zorgen te maken over wat anderen denken. Jij bent jij en nu heb je het even wat moeilijk, daar hoef je je niet voor te schamen. Prijs jezelf gelukkig dat je emoties voelt en niet zo gevoelloos en versuft door het leven gaat als een groot deel van de menselijke populatie.

Misschien zou het je goed doen iemand in vertrouwen te nemen. Een arts kan je natuurlijk vertrouwen, maar het is niet zijn beroep uren met je te praten. Daarvoor zou je naar een therapeut kunnen gaan, of naar iemand in het alternatieve circuit. Die laatste optie wint aan populariteit, omdat die mensen zoveel tijd voor je nemen als waar jij behoefte aan hebt, en bovendien soms bijzonder effectieve methodes hanteren die in de reguliere zorg nog niet worden toegepast. Hoe je ook besluit je behandeling voort te zetten, ik wens je veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”