Rosa88

Huisartsbezoek

Beste forumleden,

Op 19 januari heb ik hier een bericht geplaatst. Heb hier positieve reacties op gehad; reacties waar ik iets mee kom. Reacties waar ik steun uit kon halen.
Voor iedereen die dit gelezen heeft wil ik nu het volgende met jullie delen.

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest voor medicatie-evaluatie. Sinds een dikke week gebruik ik nu 15 mg. Mirtazapine. Sinds een halve week ben ik daarnaast Temazepam gaan gebruiken i.v.m. slaapproblemen.
Ik voelde mij redelijk goed bij deze combinatie aan medicatie. Sinds zondagavond echter, leek het weer helemaal de verkeerde kant op te gaan. Ik voelde me diep ongelukkig en verdrietig en wist echt niet meer waar ik met deze gevoelens naar toe moest.
Vandaag heb ik dit met de huisarts besproken. Hij herkent dit signaal en geeft aan dat dit een bijwerking is van de Mirtazapine. Op een gegeven moment heeft je lichaam hier meer van nodig. Dit moment lijkt bij mij nu te zijn gekomen. De huisarts heeft het daarom opgehoogd naar 30 mg.
Voor mij betekent dit: opluchting... Ik hoop dat ik de komende dagen lekker suf wordt van deze ophoging zodat ik alle ellende even kan vergeten. Maar goed... Ik weet ook dat je er na een dag of 3 weer stabieler van wordt. Minder suf dus, maar hopelijk wel zonder extreme huilbuien. Dat is mijn doel.. Maar één groot nadeel is dat ik nu in ieder geval nog een week lang geen auto mag rijden. Maar goed... Een week: daar komen we ook wel weer doorheen.

Wat ik me alleen afvraag: als mijn lichaam na een dikke week al niet eens meer genoeg heeft aan de voorgeschreven hoeveelheid Mirtazapine; hoe verloopt dit patroon dan verder? Met 30 mg. Mirtazapine mag je na verloop van tijd gewoon auto rijden (mits je geen vervelende bijwerkingen hebt). Maar vanaf 45 mg. mag je geen auto meer rijden. Ik mag dus hopen dat ik genoeg heb aan 30 mg. Heeft iemand hier ervaringen mee? Voor mij is auto rijden erg belangrijk omdat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk. Op dit moment zit ik in de ziektewet, maar na verloop van tijd wil ik toch wel weer een beetje gaan werken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Rosa.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”