Gebruikersavatar
reneemulder
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:21

ongeloofelijk

Hoi,

De afgelopen zes weken ben ik in behandeling bij een psychiater via het ziekenhuis. Deze meneer heeft mijn medicatie omhoog gegooid. Ondanks aangeven van de psychotherapeut dat ik heel gevoelig ben. Zelf heb ik dit ook regelmatig aangegeven.

Van 4 mg diazepam naar 15 en van 7 mg lexapro naar 15 mg. Ik heb hier al eerder over geschreven. De afgelopen weken heb ik regelmatig wisselingen gehad. Ik moest in drie weken tijd 10 mg diazepam weer afbouwen omdat ik maar misselijk bleef. Toen de lexapro weer naar beneden vorige week, deze week weer omhoog met alles. Mirtazapine erbij gekregen 30 mg afgelopen vrijdag. Dit weigerde ik gelukkig te slikken. In een week tijd heb ik wisselingen gehad van 15 mg lexapro naar 12,5 toen weer naar 10 toen weer naar 15 en toen weer naar tien. En ziek dat ik elke keer was.

Gisteren weer contact met de psychiater gehad en ik moest maar op 10 mg lexapro blijven en stoppen met de diazepam en mijn paniekaanvallen aanvaarden. Ik heb toen mijn psychotherapeut wanhopig gebeld, die het ook zat was en mij vandaag naar een andere psychiater heeft gestuurd.

Die sprak er schande van. Ivm mijn gevoeligheid, moet ik lexapro met druppels verhogen. De wisselingen de afgelopen week zijn belachelijk geweest voor mijn lichaam en ik moet nu mijn diazepam, ik zit nog op 7,5 mg, met een nagelvijl, ja echt waar, elke dag een beetje meer afschrapen.
Mijn hele systeem is momenteel in de war en dit duurt nog zeker wel een week voordat het weer een beetje herstelt zal zijn.

Nu ben ik 6 weken bezig geweest, heb me zo rot gevoeld, ben bijna wanhopig, ga maar niet vooruit, mijn therapeut kon niets beginnen....ik ben zo boos.

Ongeloofelijk dat iemand als een psychiater die je vertrouwd zulke fouten kan maken. Nu zit ik sinds vandaag op 11 druppels lexapro en zo gaan we heel voorzichtig naar boven. Mijn diazepam vijlen we per dag een stukje af, zodat ik over drie maanden ben afgebouwd.

6 weken voor niets geleden.

Maar ja, volgende dag nieuwe ronde. nieuwe kansen. Positief moet ik blijven denken. En als ik paniekaanvallen krijg moet ik er boos op worden volgens de psychiater. Boosheid en angst gaan niet samen. Nou, ik hoef alleen maar aan mijn oude psychiater te denken en ik zal boos worden!!!!!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: ongeloofelijk

Hoi Renee,
die nieuwe psychiater klinkt me als een verstandig mens: word maar boos. redenen te over...!!!
Om uit je vel te springen, dat iemand die je vertrouwt, zo met je omgaat!!! :evil:
6 weken ellende voor niets...! :evil:

En idd: kwad worden kan werken om angst te verdrijven: boos zijn voelt veel prettiger dan bang zijn, vind ik altijd.
En nu maar hopen, dat deze niuwe ronde wel het gewenste resultaat oplevert...!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”