Gebruikersavatar
reneemulder
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:21

nog bozer

Ik heb al eerder een berichtje geschreven over boos...

Nou nu ben ik nog bozer. Ik kreeg vrijdag mirtazapine erbij, om te slikken naast mijn dosering lexapro 10 mg en diazaepam 1x 5 mg.

Oke , met veel tegenzin een eerste tablet ingenomen, en vannacht alleen maar overgegeven en drie keer flauwgevallen.

Vanochtend huisartsenpost gebeld, die hebben contact gezocht met de psychiather en deze verschijnselen waren vreemd....Ik kon of minder slikken of meer diazepam gaan innemen volgens de psych.

De dokter vd huisartsenpost echter vertelde mij dat dit middel niet mag worden geslikt samen met de lexapro en de diazepam (had hij opgezocht in een boek) en dat hij geen enkel ander middel kon vinden. Ophogen vd diazepam was hij eigenlijk geen voorstander van. Dus hij opperde om druppels lexapro te nemen en deze dan langzaam te verhogen van 10, naar 11 enz.

Omdat ik op 15 mg lexapro goed reageerde, alleen er zo misselijk van werd.

GrGRGRGRGR, dit heb ik al drie keer voorgesteld aan mijn eigen psychiater.

Nu wordt er vandaag gezocht of er ergens druppels zijn en anders moeten ze ma besteld worden en heb ik ze dinsdag.

Huisarts zei zelfs dat psychiaters pillenvoorschrijvers zijn, maar dat hij dat eigenlijk niet mocht zeggen....

wordt vervolgd. dus.

groetjes
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: nog bozer

hey Renee ,
ik kan me voorstellen dat al die tegenstrijdige berichten je enorm frustreren en misschien ook wel onzeker maken , want tja , wie moet je nu geloven en welke raad moet je nu opvolgen?? moeilijk allemaal , en eigenlijk kan je dat gedoe wel missen nu. het is al moeilijk genoeg zo!!
ik vind wel dat je huisarts met zijn uitspraak over je psychiater zijn boekje te buiten gaat. dat getuigt van weinig professioneel gedrag. hoewel er waarschijnlijk inderdaad wel psychiaters zijn die enkel maar denken aan medicatie , maar zo zijn ze zeker niet allemaal!
ik hoop dat je toch ergens weer de rust vindt en een beetje de zaken op een rijtje krijgt. probeer een beetje te genieten van het zonnetje : dat doet een mens goed.
hou je goed meid! [AAI]
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: nog bozer

Vervelend dat het zo moeizaam gaat om de juiste behandeling te vinden. Veel psychiaters zijn misschien snel geneigd medicatie voor te schrijven, omdat mensen zich dan beter serieus genomen voelen. Het geeft de patiënt het gevoel dat zijn probleem erkend wordt. Vaak is het echter gezonder een behandeling te volgen die gericht is op de oorzaak van de problemen, zoals traumaverwerking of cognitieve therapie.

Hopelijk dat je behandeling hoe dan ook mag baten. Probeer wel wat voorzichtig te zijn met de chemicaliën. Je hebt nu ondervonden wat het spul kan doen. Het is zonde als je op latere leeftijd schade ondervindt aan bijvoorbeeld lever en centraal zenuwstelsel. Veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”