Chris1990

Alles zit tegen

Ik ben Chris en ik bn 22 jaar. Ik zit echt in een rot periode van mijn leven. Ik was altijd heel stabiel en dat ben ik nog maar niet altijd. Sinds vorig jaar juli is mijn opa overleden, ben ik er achter gekomen dat mijn vriendin waar ik zielsveel van hield dingen achter mijn rug om deed die mij veel pijn deden, het is dus uit gegaan daardoor. Ik heb geen werk meer en de tegenslagen blijven zich maar op hopen ik heb pas nog een klap op me voortand gehad bij een festival waardoor mijn voortand eruit ligt. Het blijft zich maar ophopen en ik kan er niet meer tegen. Ik ben heel sportief en muzikaal en sporten doet mij erg goed en ik soms kom ik er bovenop maar dan later val ik weer terug. Ik blijf maar aan me ex denken , ik hou nog steeds van haar en in de periode dat het uit was is het weer een paar keer aan geweest maar om de een of andere reden kon ik niet bij haar blijven. Zij wilde het over doen en had spijt van haar daden maar laatste tijd had ik weer afgesproken met haar en ze geeft helemaal geen gehoor meer en negeert mij. Ik benader haar ook verder niet ik heb haar alleen verteld dat ik haar het allerbeste wens. Diep in mijn hart hou ik echt gewoon nog steeds van haar en ik kan en wil haar maar niet los laten. Dit sloopt mij zo erg, ik kan niet bij haar zijn maar ook niet zonder haar. Ik zit echt diep in de put. Ik heb vaak dat ik mezelf verman en zeg van okay ik ga weer vollop sporten en aan mezelf werken. Ik heb mijn troost ook gezocht in alcohol en drugs gebruik. Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat gefeest en gezopen en xtc en coke gebruikt als een rockstar waar door k me een paar uur goed voelde en daarna nog ellendiger dan ooit. Ik wist dit natuurlijk maar ik voel me gewoon zo down omdat ik geen afleiding meer heb. Kan iemand mij aub mijn ogen doen openen !!

Mvg

Chris
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Alles zit tegen

Welkom! :)

Nou vooruit dan maar, dan zal ik maar meteen met de deur in huis vallen:

Stop per direct met overtollig alcohol gebruik en compleet met drugs. Op de momenten dat het aanslaat voel je je misschien fijn, maar als het voorbij is ben je terug bij af en soms ben je er zelfs nog erger aan toe. Dat lost dus helemaal niks op. Plus je loopt de kans dat je er verslaafd aan raakt en dat het je financieel ten onder brengt, denk er dus goed over na.

Mis je je ex voor hetgeen dat jullie hadden of mis je haar omdat je je momenteel in je leven eenzaam en onbegrepen voelt? Daar zit namelijk een hoop verschil tussen. Vreemdgaan (ik neem aan dat dat gebeurd is) is iets wat niet thuis hoort in een relatie. Wees dus ergens blij dat de relatie voorbij is, want dat had op den duur nog ergere gevolgen kunnen hebben. Nu weet je waar je aan toe bent, doe daar iets mee.

Niemand is zijn of haar leven lang stabiel, we lopen allemaal wel eens tegen iets aan in het leven, dat hoort erbij. Het gaat erom hoe we ermee omgaan en hoe we weer op de been geraken. Je hebt al goede stappen gezet door je hier aan te melden, dat geeft aan dat je er iets aan wilt doen. Je zult zien dat je niet de enige bent met (soortgelijke) problematiek in je leven. Achteraf gezien valt het vaak nog mee en is het gewoon een tijdelijke dip.

Ga voor jezelf na wat je belangrijk vind in het leven, waar je waarde aan hecht, hoe je die dingen kunt verwezenlijken in je leven, hoe je die dingen stand kunt laten houden. Het leven zit vol met ups en downs, alleen vallen de downs niet zoveel op als alles goed lijkt te gaan in je leven. Je komt er vanzelf weer bovenop, maar stel prioriteiten en denk na met wat je doet, want alles heeft een oorzaak en een gevolg. Af en toe instabiel geraken daardoor is helemaal niet erg, dat kan juist ook helpen om orde op zaken te stellen.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Chris1990

Re: Alles zit tegen

Dankje voor je mooie reactie !!

Ja ze is niet vreemdgegaan maar ze chatte met allemaal oversekste webcammers maar idd prioriteiten stellen is ook wat ik vaak doe en dan hou ik me er niet aan. Ik moet sterk zijn en gewooon doorgaan. Soms voel ik me ook gewoon goed maar dan heb ik af en toe een dip en dan val ik helemaal terug en dat is frustrerend. Mijn levenspassie is muziek spelen en schrijven en daar hou ik me ook aan vast. Ik heb nooit getwijfeld of ik hierin zal slagen maar ik ben zo erg onzeker geworden over mezelf ( ik ben ook behoorlijk veeleisend en perfectionistisch ) naar mezelf toe waardoor ik soms helemaal in de put raak. Ik moet echt regelmaat zoeken want hoe ik nu leef is echt geen doen. Ik sloop mezelf en ik leg ook altijd snel dingen bij mezelf.

Bedankt voor je wijze woorden ;)
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Alles zit tegen

Chris1990 schreef:Ik moet sterk zijn en gewoon doorgaan.
Fout, je moet ook zwak durven te zijn, dat toont sterkte. Jezelf continue vertellen dat je ten alle tijden sterk kunt/moet zijn is geen goede tactiek, je zult moeten accepteren dat je ook maar mens bent en daar hoort bij dat je af en toe verzwakt zult geraken en dat je je voor sommige situaties zelfs zwak moet opstellen om succes te boeken.

Perfectionisme kan en zal tegen je werken, perfectie bestaat niet, het is enkel een woord. Wat voor de een perfect is, kan het compleet tegenovergestelde voor jou betekenen. Wat je nu perfect vind, kun je over een week bijvoorbeeld niet meer uitstaan. Een beetje realisme erdoorheen mengen doet wonderen.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Chris1990

Re: Alles zit tegen

Het is zo waar wat je zegt !!, ja ik leef denk ik met een onrealistisch denkbeeld en het gekke was toen ik een vriendin had toen had ik dit niet meer . Maar ik heb echt zo van als ik niet zo en zo ben dan ben ik niet gelukkig maar ik ben al tijden niet gelukkig. Ik stel toren hogen eisen omdat ik dan denk dat ik gelukkig ben. Het is ook zo dat ik op facebook zit en ik kan zien wat mijn vriendin doet en soms zet ik dat af omdat ik het niet wil weten majah na tijdje zet ik het weer aan. Haar verwijderen lijkt me geen optie want dan ga ik vluchten van haar en dat wil ik niet. Ik gun haar het beste verder. Ik moet echt mezelf terug vinden en door hier op deze site te zijn voel ik me al iets beter. Ik ben ook een echte prater en ik vertel meteen aan me ouders wat ik voel ik krop niks op. Maar hun zijn er een paar weken niet en ik voelde me gewoon heel erg down vooral rond de jaarswisseling toen ik alleen was, majah.
Chris1990

Re: Alles zit tegen

Ik wil eigenlijk gewoon ff weg hier een tijdje ff alles loslaten en mezelf weer helemaal oppakken en herboren terug komen. Ik zit in een zwart gat
Chris1990

Re: Alles zit tegen

Ik wil eigenlijk gewoon ff weg hier een tijdje ff alles loslaten en mezelf weer helemaal oppakken en herboren terug komen. Ik zit in een zwart gat
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Alles zit tegen

Gevoelsmatig wil je contact onderhouden met haar, maar je verstand zegt je het tegenovergestelde te doen. Het lukt maar een enkeling om op een normale manier om te gaan met een ex, in de meeste gevallen loopt het alleen maar uit op narigheid als er pogingen gedaan worden. Ga voor jezelf na wat er belangrijk is en leef daarnaartoe. Neem haar niet op in je plan, ze is verleden tijd. Zit er ook niet mee als het je af en toe nog flink onderuit haalt, dat hoort erbij, dat geeft ook alleen maar aan dat je menselijk bent en dus niet perfect.

Als jij jezelf zou isoleren van alles en iedereen, denk je dat het jouw gedachtegang ten goede komt? Niet bang om compleet verstrikt te geraken in je eigen gedachten? Denk je er op die manier uit te komen? Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Het is ontzettend moeilijk om jezelf een spiegel voor te houden en de waarheid tegen jezelf te zeggen. Je gaat jezelf vertellen wat je wilt horen, daarmee los je de situatie niet op. Hulp van buitenaf kan wonderen doen. Hier kun je ook prima tot rust komen en veel bijleren over het leven zelf en wat dat met de mens doet.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Felix

Re: Alles zit tegen

Chris, liefdesverdriet is net zoiets als in de rouw zijn, het is erg zwaar en soms blijft er het hele leven wat van hangen. Drugs, en alcohol is ook een harddrug, lossen niets op, ze trekken je alleen verder de kolk in.
Sporten is wel goed, feesten ook en daar ben je niet verplicht alcohol te drinken.
Veel sterkte!
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: Alles zit tegen

hahaha die lost soul geeft ZWAAR goeie tips, resepct!!!!

mvg

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”