Purrbe

wandelen

Ik voel me weer somber. Nu denk ik dat t goed zou zijn om volgend jaar veel te gaan wandelen. Ik heb gekeken op het internet en daar zag ik wat wandelgroepjes. Ik ben bang dat er alleen mensen zijn die ouder zijn. Toch vind k t fijner om te proberen in een groep te wandelen. Ik ken niet alle wandelroutes en het stimuleert wel om met elkaar te lopen. Ik denk dat wandelen meer iets voor me is dan joggen.

Soms voel ik zoveel onrust dat ik niet weet waar het aan ligt... Ik probeer toch weer meer te bewegen.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: wandelen

Het is zeker het proberen waard. In het ongunstigste geval vind je weinig aansluiting bij de mensen, maar leer je alsnog mooie wandelroutes kennen die je later alleen of met iemand anders nog eens zou kunnen lopen. Wandelen kan goed helpen bij het verzetten van je gedachten. Ook valt het goed te combineren met bijvoorbeeld fotograferen als je daarvan houdt. Goed dat je deze stap wil nemen. Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
piotr

Re: wandelen

Purrbe schreef:Ik voel me weer somber. Nu denk ik dat t goed zou zijn om volgend jaar veel te gaan wandelen. Ik heb gekeken op het internet en daar zag ik wat wandelgroepjes. Ik ben bang dat er alleen mensen zijn die ouder zijn. Toch vind k t fijner om te proberen in een groep te wandelen. Ik ken niet alle wandelroutes en het stimuleert wel om met elkaar te lopen. Ik denk dat wandelen meer iets voor me is dan joggen.

Soms voel ik zoveel onrust dat ik niet weet waar het aan ligt... Ik probeer toch weer meer te bewegen.
Is het niet omdat er weer een oud en nieuw aankomt misschien. Dat zit mij namelijk dwars. Ben blij als dat weer voorbij is. Zelf ben ik nu aan het wedstrijdlopen eens per jaar en daarvoor aan het oefenen door het jaar heen in een sportschool. Dat helpt wel om de gedachten te verzetten. Wandelen zie je vaak bij oude mensen inderdaad, maar ik ken ook wel mensen van rond de 30 die dat doen, mestal vrouwen overigens.
angel12

Re: wandelen

Tof dat je dat initiatief wil nemen. Ben daar een paar jaar geleden mee gestart.

Veel plezier, je zal er echt van genieten...

Angel

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”