lins

ff geen raad

20 dec 2012 21:35

hoi

ik weet het ff niet meer. heb veel tegenslagen en weet daar niet mee om te gaan. ben depresief zo voel ik het zelf maar volgens een psygoloog is dat weer niet zo. maar voel me de laatste tijd behoorlijk somber en ken er geen weg mee hier. niemand die mij begrijpt. ik heb vaak het idee en gevoel dat mensen die dicht bij me staan mij niet snappen en wil er graag nu met andere over praten. hoop dat dat voor mij oplucht. er hoeft maar een klein ding te gebeuren of me tegen staan dan sta ik al weer met tranen. ik wil het graag met mensen om me heen delen maar weet alleenniet hoe te beginnen en ben er bang voor dat ze me niet serieus nemen. hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen of ideeen geven om het aan te kunnen pakken.

groetjes lins

Radius

Re: ff geen raad

20 dec 2012 22:01

Heb je hier al lang last van? Zijn deze gevoelens seizoensgebonden? Dit is wel de tijd van het jaar waarin veel mensen zich somber en eenzaam voelen. Tijdens de feestdagen zijn veel mensen gezellig samen, wat erg confronterend kan zijn voor mensen die het met een minder gezellige omgeving moeten doen. Daarbij krijgen we minder zonlicht, wat ook zijn weerslag heeft op onze geestelijke gesteldheid, en de vrije dagen van de kerstvakantie geven ons veel tijd om te piekeren over onze gebreken. Als dit op jou van toepassing is, troost je dan met de gedachte dat je ondanks dat je je misschien eenzaam voelt hierin zeker niet alleen bent.

Sterkte en succes de komende tijd.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Memories
Moderator

20 dec 2012 23:42

Hallo Lins, welkom hier op het forum. :knuffel:

Lastig als je je zo eenzaam voelt in je gevecht tegen sombere gevoelens en gedachten. Juist steun, feedback en begrip is dan nodig. Daarom heel goed dat je het zo aan het schrijven bent in een eigen topic. Het is moeilijk om er alleen mee om te gaan. Je hebt nu eenmaal ook wel eens meningen van anderen nodig of een andere kijk op zaken. Dat kan je hier wel vinden.
En goh...dan gelijk een vraagje, waardoor raak je zo somber? Wat is er precies aan de hand?
Want dat je er nu helemaal doorheen zit op het moment, is vrij duidelijk. Maar dan nu nog; het waarom.

Het is alles behalve fijn dat mensen het niet echt serieus nemen of dat je het gevoel hebt niet in de omgeving erover te kunnen praten. Dat maakt eenzaam. Hopelijk lukt dat jou hier wel. Wees jezelf maar. ;-)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Janneke

21 dec 2012 23:35

Hoi Lins,
het lijkt me heel zuur, als jij steun van je psycholoog wilt (want de meeste mensen begrijpen je al niet) en als jij dan zegt, dat je depressief bent, er doodleuk wordt gezegd, "dat je dat niet bent".

(Nou moet een psycholoog een complete turflijst in vullen, voor je als psych mag stellen, dat client Lins depressief is - en mogelijk kom je net een turfje tekort voor de officiele diagnose - maar het blijft toch minder fraai.)

Maar als jij zegt, dat je je somber voelt - dan voel je je somber :knuffel: en daar mag een ander mens heus steunend op reageren!

En wat je schrijft, dat "is toch niet te veel gevraagd":
lins schreef:er hoeft maar een klein ding te gebeuren of me tegen staan dan sta ik al weer met tranen. ik wil het graag met mensen om me heen delen maar weet alleen niet hoe te beginnen en ben er bang voor dat ze me niet serieus nemen. hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen of ideeen geven om het aan te kunnen pakken.
Wat ik herken, is dat ik in zware periodes ook bij de kleinste dingen tranen in de ogen krijg.
Een van de dingen die helpt (of vooral: verzacht) is heel goed voor mijzelf proberen te zorgen. Goed eten, veel slapen, rust, mooie muziek, net iets langer warm douchen - dat soort dingen.
En zoveel als mogelijk bedenken "wat je zoal nodig hebt", ook van andere mensen, en dan dingen doen, om dat ook te krijgen. Bijv. tegen een vriendin beginnen met "Soms heb je van die dagen, dan is alles te veel - en ik geloof dat dit zo'n dag is, er gebeurde zo en zo en..."

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”