Veerle_004

relatie tussen ouders

heeey

de relatie tussen mijn vader is echt slecht geworden. Ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem maar ik wou het toch even kwijt. Hij is gewoonweg niet aangenaam hij heeft mij vroeger als kind al verschillende keren belachelijk en zwart gemaakt bij familie. En de laatste jaren werd het alleen maar erger. Hij is overdreven kritisch alles wat ik doe is niet goed genoeg hij behandelt me als een klein kind terwijl ik 19 ben. Hij behandeld mij ook als een stuk vuil probeerd me slecht te maken bij familie en vrienden. Kortom hij wil me gewoon kapot maken maar dat laat ik niet gebeuren. Ik weet het gewoon niet meer ik ben al die ruzies beu..... ik ben aan het denken om met mijn moeder ergens alleen te gaan wonen ik weet het gewoon niet meer.... hebben julie tips voor mij?

Veerle
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: relatie tussen ouders

Welkom Veerle. :)

Heb je met je moeder al gesproken over de problemen die jij ervaart? Je schrijft dat je erover denkt om samen met je moeder ergens alleen te gaan wonen. Hoe denkt je moeder daar eigenlijk over? Heeft zij al eens geprobeert met je vader een goed gesprek aan te gaan? Hebben jullie uberhaupt op een rustige manier met z'n allen over dit probleem gepraat? Het lijkt mij een heftige situatie als dit steeds voorvalt. Maar het is wel belangrijk om uit te spreken wat je voelt en misschien ook van zijn kant dingen boven water te krijgen. Misschien zijn er ook dingen waar hij mee zit, niet of moeilijk over kan praten en dat hij dat op deze manier onderdrukt of uiting aan geeft. Het kan zijn dat hij (on)bewust toich ook op welke manier dan ook in een lastig pakket zit. Des al niet te min is het lastig voor jullie.

Ik kan goed begrijpen dat je er op dit moment zat van bent. Het is moeilijk om ermee om te gaan, om zo te moeten leven en je ergens misschien af te vragen hoe dit zo kan.

:knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Apologize

Re: relatie tussen ouders

Weet je moeder dit allemaal al? Zo ja, wat doet zij? Misschien kunnen jullie een keer met zijn 3en erover praten. Het is maar een idee...

Sterkte [AAI]

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”