mikey

ik ben hulpeloos

Hallo ik ben een jongen van 18 Jaar & ben een school verlater wegens het niet meer aan kunnen van pesten ( 4 jaar ) etc werd er dan ook depressief van en moest naar een opname ( 6 weken ) Werd daar ook 18 Jaar in en verliet school te verlaten nu de dag van vandaag moet ik naar werk zoeken via de VDAB ik heb dan ook een afspraak terug 10 December & moet meer informatie hebben waar ik gesoliciteerd heb...enzo maar uiteindelijk heb ik geen energie & kracht voor te gaan werken en ik ben emotioneel zeer kwetsbaar & gevoelig en ben ook wel bang voor onder mensen te komen nu de dag van vandaag weet ik niet waar te gaan men ouders hebben mij gesteund voor 4 Jaar via de depressiviteit maar ze zijn ook ter einde van mij emotioneel te steunen en ik weet niet hoe of wat te raad te gaan en ik ben bang voor 10 DEcember voor die uitnodiging bij de VDAB ik ben er echt ter onder en heb alleen het gevoel om te wenen of niet uit de bed te komen


Groetjes Mikey
mikey

Re: ik ben hulpeloos

Heb ook al meerdere psychologen gehad
Leeuwtjuh

Re: ik ben hulpeloos

En wat wil je hier op het forum? Je verhaal kwijt? Een luisterend oor?
Als je zegt dat je hulpeloos bent, en daar ook echt in gelooft, is het misschien niet raadzaam om tips/adviezen te geven.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: ik ben hulpeloos

Pesterijen kunnen een mens emotioneel kapot maken. Het is begrijpelijk dat je moeite hebt onder de mensen te komen. Maar een pestcultuurtje zoals dat op de middelbare school heerst, is lang niet overal. Als je een baan krijgt die bij je past, met prettige collega's, denk ik dat je prima kan functioneren. Het is vooral de drempel die je over moet, en die lijkt door je onzekerheid hoger dan die is. Probeer het te zien als een nieuwe start, en houd daarbij in je achterhoofd dat als de baan niet bij je past, er nog genoeg andere banen met andere collega's (of eventueel vrijwilligerswerk) voor je zijn.

Er zijn trouwens cursussen en praatgroepen waar mensen leren weerbaarder te worden tegen pesten en ervaringen uitwisselen. Dit schijnt veel mensen te helpen sterker in hun schoenen te gaan staan. Het kan de moeite waard zijn om daar eens naar te informeren. Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: ik ben hulpeloos

Hey Mikey,
Ik ben gedurende mijn ganse middelbare schooltijd uitgelachen, niet gepest, maar achteraf heb ik doorgehad dat dat eigenlijk niet goed was (daarenboven had ik geleerd om dat uitlachen te aanvaarden en ik deed zelfs mijn best om uitgelachen te worden, kwestie van het gevoel te hebben van aanvaard te worden). Ik ging er dan ook, net zoals jij, van uit dat dat iets blijvends zou zijn.
Tot ik ging studeren (ook op mijn 18, zoals jij):
Toen bleek dat dat uitlachen ineens gedaan was: ik kwam terecht op kot en daar deden de mensen dat niet, en tijdens de lessen en oefenzittingen ook niet, het was alsof er een nieuwe wereld voor mij openging, en ik ben terecht blij dat ik met deze wereld heb kunnen kennismaken.
Dus wat jij daar zeg, Mikey, dat je schrik hebt om naar je nieuwe job te gaan omdat je daar ook zal gepest worden. Neen, net het tegendeel: hoogstwaarschijnlijk kom je daar terecht in een omgeving waarin je niet zal gepest worden.
Ga daar dus met volle moed naartoe en laat eens weten hoe het geweest is.

Veel geluk
Amy_R.

Re: ik ben hulpeloos

Mikey ik heb je even een pm gestuurd, omdat het een nogal lang verhaal is. Hopelijk heb je er iets aan!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”