domnic39

ben bij psyq geweest

13 nov 2012 22:43

nou ben bij psyq geweest en ik krijg volgende week te horen wat ze als eerste gaan aanpakken want ik ben dus wel degelijk depressief en het verleden komt dus ook naar boven dus 2 dingen tegelijk waar ik nu dus niks mee mag en kan doen zoals ze vertelde zit ik vol met allerlei emoties en trauma,s pfff vanaf volgende week krijg ik medicatie die bij mij past nu maar hopen dat ik daardoor wel opknap want de dagen gaan maar moeizaam voorbij kan nog steeds niet genieten van mijn dochters terwijl ik zo graag wil maar kan de kracht niet vinden voel me net zo,n robot op automatische piloot pffff en mijn vriend nou daar heb ik bar weinig aan die denkt ook alleen aan zichzelf en net nu ik wel wat steun kan gebruiken maar mij iets uit handen nemen is er niet bij dus mijn relatie is ook pffff na dat was dan weer misschien ben ik morgen weer moet toch ergens mijn verhaal kwijt

groetjes domnic39

Caio

Re: ben bij psyq geweest

13 nov 2012 23:19

Hoi Domnic39,
Je hebt een fundamentele stap gezet, je erkent dat er een probleem is en dat je hulp kunt gebruiken. Zo'n stap is vaak moeilijk en je mag er trots op zijn!
Het diagnosticeren en het (wanneer gewenst) uitzoeken van de juiste medicijnen is een proces. De diagnose is meestal een overlap van dingen, en hoe verder je behandeld wordt, hoe duidelijker wat je nodig hebt en wat er aan de hand is.
Verwacht geen onmiddelijke oplossingen, antidepressiva duren een tijdje voordat ze gaan werken en soms duurt het ook nog wat om uit te vinden welke ad het beste bij jou past.
Maar de belangrijkste stap is gezet, ben er terecht trots op en je mag ook weer gaan hopen op een betere toekomst ook met je dochters. Probeer ondertussen te wandelen, naar buiten te gaan goed te douchen en dat soort stuf, dat helpt ook. Train een beetje met jezelf nu je het inzicht al hebt!
Veel succes!

domnic39

14 nov 2012 14:25

hoihoi

Daar was ik weer voel me vandaag zo moe pfff het liefste duik ik mijn bedje in en kom er niet meer uit maar ja helaas zal dat niet gaan.
ik heb net maar met psyq gebeld en een gesprekje gevoerd omdat ik constant paniekaanvallen heb en dat is nu niet echt bepaald handig met een kindje van 10 maanden erbij het gesprek heeft me wel weer een beetje rustiger gemaakt ze belt me morgenvroeg om te kijken hoe het gaat en kan morgenmiddag op gesprek komen omdat ze ook vind dat het totaal niet goed gaat dan wordt ook bekeken welke medicatie ik krijg en daar mag ik dan morgen mee beginnen dus we wachten maar weer af

theeleutje

14 nov 2012 16:40

hoi,
wat verstandig dat je de psycholoog hebt gebeld. En verder dat robot achtige hoort bij het depressief zijn denk ik. Het advies dat ik je voor nu kan geven is: geef alles de tijd die het nodig heeft. Verder komt je bericht een beetje warrig over. Ben je ook een beetje warrig nu? Zo ja dan is mijn tip: ga dingen opschrijven. Ik heb dagen dat ik niet zonder notitieboek kan omdat ik alles zo weer vergeet.
En verder veel sterkte met het proces genaamd: omgaan met en genezen van een depressie. Hier kan je altijd je verhaal kwijt. :knuffel:
I fly with the stars in the sky.

slimste mens

14 nov 2012 21:01

Voor moest een forum onvoldoende baat hebben..
Op *google vind je een mooi overzicht per provincie van alle psychologen.
Laatst gewijzigd door momo op 14 nov 2012 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame verwijderd

domnic39

16 nov 2012 15:09

he hoihoi

ja ik bent zeer warrig vergeet alles pfff alles loopt bij me door elkaar heen dus een echt verhaal opschrijven lukt niet echt omdat ik het weer vergeet wat ik dan wil zeggen dat is best vermoeiend en frustrerend want dit herken ik niet van mezelf normaal weet ik precies wat ik wil en wat ik moet doen maar nu echt niet maar ja is niet anders hopelijk wordt dat snel rustiger want de mensen om me heen snappen er ook niks van :(

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”