DC22

ik wil mezelf weer terug

27 okt 2012 04:23

hey,
Ik ben een jongen van 22 met autisme en woon sinds kort op mijzelf in een projectvorm voor mensen met autisme.
Er is mijn verleden heel veel narigheid gebeurt waardoor mijn jeugd alles behalve gemakkenlijk is geweest.
ik ben hier gaan wonen om een nieuwe start te maken en een oud boek af te sluiten enkel wil dat boek niet dicht.
sterker nog sinds ik op mijzelf woon voel ik me vaak erg alleen en komen al die nare dingen weer naar boven.
ik moet constant mijn gedachten verzetten op andere dingen om niet in een sobere sfeer te vallen.

sindskort heb ik nieuwe contacten in mijn nieuwe woonomgeving en ik mag deze mensen graag alleen vind ik het heel moeilijk om gezellig over dingen met hun te kletsen. De relaties lopen stroef omdat elke keer als we wat dieper in gesprek gaan komen we toch weer op negatieve herinderingen uit.
Ik voel mezelf net een klaagbank en probeer mezelf te focussen op leuke gesprekken alleen heb ik het gevoel dat ik niks leuks heb om te delen.
ik heb geen opleiding, geen werk, buiten hun geen sociaal leven en ik voel me steeds rot.
Ik probeer leuke dingen uit het verleden omhoog te halen maar toch blijf ik me rot en sober voelen.
ik mis het zoals ik vroeger was, gezellig, grappig, altijd wat leuks om over te kletsen.
ik weet echt geen raad meer met mezelf.

heeft iemand advies hoe ik op een vrolijke manier met mijn relaties kan omgaan, wat ik kan doen om weer prettiger in mijn vel te zitten. en niet steeds op al dat negatieve uit te komen.
ik wil mezelf weer terug :(

Radius

Re: ik wil mezelf weer terug

27 okt 2012 12:23

Als je met veel negatieve gevoelens zit is het misschien een goed idee daar met een professioneel iemand over te praten. Je wil die dingen graag kwijt en zo hoef je je vriendschappen er niet mee te bezwaren.

Ook zou je lotgenotencontact kunnen overwegen. Er zijn bijvoorbeeld praatgroepen waarin mensen met vergelijkbare problemen verhalen aan elkaar kwijt kunnen en elkaar steun bieden. Het is voor mensen met autistische trekken vaak moeilijk zich in anderen te verplaatsen en andersom is het voor veel mensen moeilijk zich in iemand met zulke kenmerken te verplaatsen. Daarom kan lotgenotencontact soms een goede bijdrage leveren.

Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Caio

Re: ik wil mezelf weer terug

27 okt 2012 13:15

woon sinds kort op mijzelf in een projectvorm voor mensen met autisme.
Hey DC22, krijg je op die projectvorm geen begeleiding, of vind je het lastig om met die begeleiding over je problemen te praten?
Je moet die rotdingen uit je verleden misschien nog verteren en uitkotsen. Ze mogen je in ieder geval niet voor altijd lastig blijven vallen.
ik mis het zoals ik vroeger was, gezellig, grappig, altijd wat leuks om over te kletsen.
Vroeger had je misschien niet de zorgen en het bewustzijn dat je nu hebt, maar die vlam van je gezellige, grappige, onderhoudende ik, zit nog in je en zal als je de rommel van vroeger wat aan de kant kunt vegen gaandeweg weer te voorschijn komen. Probeer ook niet alles té serieus te nemen.

Je woont pas sinds kort in de projectvorm en ook dat zal een rol kunnen spelen, je moet nog aan die nieuwe situatie wennen.

Succes er mee!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”