Tam24

Hoe kom ik uit deze dip?!

30 jun 2012 16:53

Hallo allemaal,

Ik heb mezelf aangemeld omdat ik me momenteel erg rot voel.
Al sinds mijn 15e heb ik depressie klachten en zelfs onder behandeling geweest.
Jaren dacht ik dat het wel goed met me ging totdat ik een paar maanden geleden een terugval kreeg.

Baan kwijtgeraakt waar ik het ontzettend naar mijn zin had, met vriendinnen liep het niet lekker...
Vriend die was vreemdgegaan en ga zo maar door.
Daarnaast ben ik wat kilo's aangekomen vanwege het "wegeten van mijn emoties" en de kantoorbaan die ik sinds twee maanden heb (zittend werk) helpt ook niet echt om lekker in mijn vel te zitten.

Ik ben moe, ontzettend moe, het enige wat ik doe is veel roken, veel eten en veel slapen.
Natuurlijk zijn er dagen dat ik me best vrolijk voel, maar over het algemeen overheerst er een gevoel van somberheid, eenzaamheid en onzekerheid.

Maandag ga ik weer naar de huisarts en zij wil dat ik weer met een psycholoog ga praten, ik wil dat graag en hoop dat het helpt.
Het liefst zou ik voor een paar maanden naar het buitenland vertrekken om tot rust te komen en even nergens aan te denken. Ik ga dit niet nog een paar jaar volhouden op deze manier.

Naar mijn idee is er ook niemand waarmee ik hier echt goed over kan praten en de mensen die ik heb verteld dat er iets is, vragen er nooit meer naar.
Ik denk altijd zoveel aan anderen en heb alles over om het een ander naar de zin te maken.
Alleen zo denkt niemand blijkbaar over mij.

Wie herkent zich in deze situatie en met wie kan ik hierover praten en gedachten uitwisselen?

Alvast bedankt !

katleen

Re: Hoe kom ik uit deze dip?!

30 jun 2012 17:01

hey Tam ,
ik begrijp en herken veel van de gevoelens die je beschrijft. ik denk dat je de eerste stap naar beterschap al gezet hebt door de huisarts erbij te betrekken.
en misschien is de doorverwijzing naar psycholoog of psychiater ook een goed idee ; zeker als je zo`n behoefte hebt om te praten met iemand.
hier op het forum zal je zeker lotgenoten vinden waarmee je kan praten over wat je bezig houdt.
veel sterkte en een knuffel. :)

Tam24

Re: Hoe kom ik uit deze dip?!

30 jun 2012 17:11

Kathleen, dankje wel voor je lieve reactie.
Gelukkig komen de meeste mensen naar dit forum omdat ze zelf ook soortgelijke klachten hebben dus wat dat betreft zal het best goedkomen : )

De eerste stap is inderdaad (weer) gezet en nu hopen dat ik mijn negatieve gedachten ook een beetje de baas kan worden....!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”