blabla

hallo

Dit is mijn 1e berichtje hier.

Ik ben 23 jaar en studeer sinds een jaar weer. De 1e examens in januari gingen al helemaal niet goed, maar heb wel zoveel mogelijk mijn best gedaan om goed te studeren.
Sindsdien gaat het eigenlijk alleen maar bergaf, ben naar de huisarts gegaan en die had AD voorgeschreven. Na een week sliep ik niet meer en hij had al vanalles geprobeerd wat niet hielp. Ik ben toen doorgestuurd diezelfde dag nog naar een psychiater. Van hem moest ik alle medicatie stoppen die ik toen nam. Na 6 weken kwam ik terug bij hem en heeft hij een nieuw AD opgestart, die ook het slaapritme weer kon herstellen.
Het was eerst de bedoeling dat ik mij voor de examens in juni beter zou voelen en dus goed zou kunnen leren enz. Maar ondertussen was het alweer april, en ik sliep beter maar overdag werd de depressie steeds erger. Vorige week heb ik nog een AD erbij gekregen, het werkt helaas nog steeds niet en ik zak steeds dieper weg. Ik doe zowat niets aan mijn examens van volgende week. Psychiater stelde vorige week al opname voor maar ik zag het toen absoluut niet zitten (heb al 10 opnames achter de rug, laatste 5 jaar geleden).
Ik weet echt niet meer wat te doen, durf psychiater niet te bellen, wil hem niet tot last zijn.

Nouja ik hoop gewoon hier op een beetje herkenning ofzo..

Groetjes, Blabla
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: hallo

Veel studenten kampen met dit soort problemen. Ze komen hier niet snel openlijk voor uit, maar het is begrijpelijk dat veel mensen het onder de grote maatschappelijke druk moeilijk hebben. Je bent dus gelukkig niet alleen. Ik weet niet wat je hiervoor gedaan hebt, maar de overstap vanuit een eenvoudige baan naar een zware studie plus druk studentenleven kan een flinke belasting zijn, zowel lichamelijk als geestelijk. Gun jezelf de rust en durf een keer nee te zeggen als je meegevraagd wordt voor een uitje. Verder wens ik je veel sterkte en succes met je opleiding. Hopelijk biedt het je wat troost dat je niet alleen bent.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Leeuwtjuh

Re: hallo

Radius, bedankt voor dit steuntje in mijn rug. Het is fijn om te lezen dat iemand er begrip voor heeft, ook al is het niet rechtstreeks op mij van toepassing.

TS; heb je geen herexamens of herkansingen ? Gewoon aangrijpen! Vrijwel iedereen heeft met dit weer last van studieontwijkend gedrag, dus geef gewoon het weer de schuld, dan hoeft niemand er van af te weten. Als je toch erg diep zit, kun je in overleg met de decaan, iets langer over de studie doen, zodat het tempo voor jou haalbaar wordt!

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”