el che

eenzaam en onzeker

30 mei 2012 21:15

hallo allemaal, ik ben vrij nieuw op dit forum, maar heb al op verschillende fora mijn probleem proberen uit te leggen. het probleem is simpel uitgelegd, maar ik krijg het niet opgelost. Ik ben nu 22 Jaar en heb een relatie achter de rug van 4 jaar. Mijn exvriendin heeft het zo'n 7 maanden geleden uit gemaakt met een beperking die ik al sinds mijn geboorte meedraag (ze wist het dus van in het begin) onmogelijk was om mee te leven. Dit heeft me mentaal echt gekraakt... Ik zie mezelf als niemand. Als een nietssnut. vanavond ging ik joggen en twee joggers haalde me in. Opnieuw voelde ik me falen.. zo gaat t met alles sinds zij vertrokken is.

wat kan ik doen? k ga al naar een psychologe, maar dat helpt niet echt.

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: eenzaam en onzeker

30 mei 2012 21:32

Wat voor beperking heb jij dan waar niet mee te leven valt ?
Inzicht als Uitweg..

el che

31 mei 2012 05:50

Mystica schreef:Wat voor beperking heb jij dan waar niet mee te leven valt ?
Ik heb spastische deplegie. dit betekent voor mij dat ik niet zo heel ver kan wandelen en sneller moe ben. T is verschrikkelijk om dat te horen, zeker van de vrouw die je op dat moment zeer graag ziet.

Poolster

31 mei 2012 09:27

Hey El Che,

Ik heb CVS; dat is weliswaar niet aangeboren, maar het houdt wel in dat ik ook serieus rekening moet houden met de fysieke grenzen van mijn lichaam. De joggers steken mij ook voorbij hoor ;-) . Ik snap wel dat dat als man misschien iets moeilijker ligt. Ik ben ook veel sneller moe dan anderen, en kan activiteiten minder lang volhouden. Het is niet altijd gemakkelijk. Maar het beste wat je kan doen is genieten van de momenten dat het wel lukt en proberen te accepteren dat je niet kan functioneren zoals iemand zonder een aandoening. Maar dat maakt soms ook dat je meer van dingen kan genieten, kwaliteit boven kwantiteit ;) .

Iemand die je om die reden dumpt, is jou niet waard. Als die persoon je echt graag zou zien, zou ze op zijn minste moeite doen om er mee proberen om te gaan. En dat is misschien niet voor iedereen vanzelfsprekend, maar dan weet jij tenminste waar je staat. Je bent heel wat meer dan die aandoening en je verdient beter, geloof daar in!

Groetjes,

Poolster

Leeuwtjuh

31 mei 2012 10:45

Heeft ze het uitgemaakt om de reden zelf of de gevolgen zoals bijvoorbeeld humeurwisselingen en een laag eigenwaarde? Klaag je veel, stel je veel dingen uit?

el che

31 mei 2012 18:51

ik kloeg voor de breuk echt nooit, in welke zin bedoel je uitstellen? Om eerlijk te zijn was ik best gelukkig voor de breuk. Het moest niet meer zijn vond ik, natuurlijk waren er problemen maar niet in die aard dat we uit elkaar zouden moeten...

punt is wel, en dat merk ik nog steeds dat ik door mijn beperking minder vrienden heb. T lijkt alsof mensen bang hebben om dingen verkeerd te zeggen of te doen... Het is ook zeer moeilijk om dingen te gaan doen. de 29ste is er in mijn buurt een fuif, ik wil er wel naar toe en ik ken er mensen, maar niet in die zin dat ik in die groepen hoor... Dit is een zeer lastige situatie...

Ik weet niet goed wat ik er mee moet.

Poolster

31 mei 2012 19:57

Hey,

Je reactie over groepen, herken ik ook bij mezelf; is niet altijd makkelijk...
Maar je hebt evenveel recht om deel te nemen aan een activiteit die je leuk vindt, als iemand anders. Waarom zou je er niet horen?
Kan je jezelf niet los zien van je aandoening? Je meer gaan richten op de positieve kanten en de kwaliteiten die je hebt :) ? Volgens mij straal je dat dan ook uit naar andere mensen, waardoor die automatisch opener gaan zijn naar jou toe.

Groetjes,

P.

Minerva

31 mei 2012 20:48

Je zegt dat je eenzaam en onzeker voelt. Toch ga je niet naar een fuif die er is, terwijl het juist een gelegenheid kan zijn waar je anderen ontmoet en gezellig met anderen samen kan zijn. Dat komt bij wat tegenstrijdig over want zo houd je eenzaamheid in stand. Je hebt een beperking en dat is beperkend zoals het woord zegt maar daarmee hoef je niet alles op te geven, het is enkel een beperking en er is meer aan jou dan een beperking mag ik aannemen.
Inzicht als Uitweg..

el che

31 mei 2012 22:15

tuurlijk wel Mystica, maar het is de manier waarop mensen me gaan zien na n tijd dat me ergert. ik word altijd t manneke waar ze voor moete zorgen als ik mensen rond mij heb. Dit haat ik zooo hard dat ik vermijd dat ze dit kunnen doen door niet weg te gaan. Fout ik weet t en ik probeer r iets aan te doen :)

Minerva

08 jun 2012 20:22

En ben je iemand waar altijd voor gezorgd moet worden als je mensen rondom je hebt ? Zo ja, hoe doe je dat dan als je alleen bent ?
Inzicht als Uitweg..

el che

08 okt 2012 18:18

Ik sta nu nog altijd zeer onzeker in mijn leven... ik weet gwn niet wat ik moet doen om volgens de maatschappij ok te zijn... ik heb ondertussen een paar kennissen waar ik op kan rekenen maar nog steeds niet de groep waar k bijvoorbeeld wekelijks iets mee ga doen.. k zit nog heel vaak weekends gwn thuis;... ik hoor dan van mensen wat voor geweldig weekend zij hadden en ik heb dan niets gehad....

blijfsterk

10 okt 2012 19:30

ik heb geleerd dat je je gelukkig moet zijn met jezelf, en niet door anderen te laten bepalen. want als jij al echt gelukkig met jezelf was geweest voor de breuk, was je sterker geweest na de breuk. ik ken het hoor onzekerheid me helemaal niets voelen. je moet gelukkig worden met jezelf. vind een hobby? daarbij kun je ook nieuwe mensen leren kennen.
is het misschien zo dat je altijd jezelf al niet zo geweldig vond, en de relatie gaf jou toen een gevoel dat je er wel toe deed. en toen ze het uitmaakte ook nog om die reden je jezelf alleen maar minder vond?
wees blij met jezelf!! ook jij bent belangrijk !!! 3some

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”