Mariekje

Waarom zo ongelukkig?

16 mei 2012 21:30

Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Marieke, 19 jarige studente uit Nijmegen. Ik studeer, ik zit op kamers, heb 'vrienden' om me heen en alles lijkt zo goed te gaan. Toch ben ik zo ongelukkig. Dus laat ik maar bij het begin beginnen.

Toen ik 17 was heb ik opgenomen gezeten. Ze vonden dat ik een gevaar voor mezelf was, en ik kon ze geen ongelijk geven omdat ik het liefst een eind aan mijn leven wilde maken. Niet omdat ik niet meer wilde leven, maar omdat ik af wilde van alle ellende. Ik voelde me zo diep ongelukkig, ik had geen vrienden, huilde mezelf 's avonds in slaap en maar blijven lachen. Mijn dagbesteding was ondertussen het verbergen van mijn littekens, die mijn arm steeds meer begonnen te sieren, voor alle mensen om mij heen.

Ik heb daar een half jaar gezeten. Ik heb veel moeilijke momenten gehad. Heb in het ziekenhuis gelegen na een overdosis en pas toen besefte ik dat ik mezelf moest veranderen. Maar dat is eigenlijk veel moeilijker dan het soms lijkt. Ik dacht dat het me was gelukt, want ik heb het jaar daarna mijn vwo afgerond en ben gaan studeren, waar het allemaal super goed gaat. Ik loop nominaal, alles gaat goed, heb veel mensen om mij heen. Ik heb het ideale studentenleventje. Ben een meisje dat er, als ik de rest moet geloven, ook nog leuk uitziet.