tommy9119

Anthony Robbins & Richard Bandler - Hopelijk helpt het.

20 jan 2012 14:46

http://robbinsmadanescoachtraining.com/ ... m_content=

Filmpjes over hoe Human Needs Psychology werkt met depressies. Over de effectiviteit kan ik helaas weinig zeggen, mensen lijken er zeer tevreden over en zelf ben ik er ook best van overtuigd dat het kan helpen.

Ik hoop in ieder geval dat de depressieven onder ons er iets aan hebben. :) Het zal geen wonderbaarlijk geneesmiddel zijn, maar ik denk dat het toch zeker wel een nieuwe kijk geeft op depressies.

Enehm. Ik had verder geen idee waar ik deze zou moeten plaatsen, het is niet echt een grappig filmpje en voor de rest zijn er geen filmtopics. Dit leek mij persoonlijk de beste plek.

volhoudertje
Moderator

Re: Anthony Robbins - Hopelijk helpt het.

20 jan 2012 15:45

Sorry, maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan dit soort gladde Amerikaanse types. Ik word er altijd een beetje onpasselijk van als ik beelden zie van dit soort groots opgezette seminars. Het is zo klef, zo doortrapt en f***ing Amerikaans. Dr. Phil in het kwadraat, en die vind ik al een ontzettend braakmiddel. puke
* Liebe Macht Frei *

Leeuwtjuh

20 jan 2012 15:46

Dan stel ik voor dat je het gewoon niet kijkt/leest ;)

volhoudertje
Moderator

20 jan 2012 16:07

Het gaat me niet om de inhoud, of het principe van Neurolinguïstisch programmeren, dat zal allemaal best effectief zijn. Maar klik voor de aardigheid eens op het eerste filmpje ‘Part 1: Emotional Patterns’, waarin een zekere Tahnee publiekelijk haar verhaal doet. Ik vertrouw dit soort gedoe gewoon niet. Wie verzekert me dat het geen ingehuurde actrice is? Het gebeurt heus niet spontaan, maar is geënsceneerd. Het ziet er te glad uit. Twee jaar later is Tahnee happy, gelukkig met haar gezin en verdient een half miljoen per jaar etc. En dat is precies de boodschap die me tegenstaat. Dat vieze elitaire New Age gedoe.
* Liebe Macht Frei *

tommy9119

20 jan 2012 16:14

Ho-ho. Zelfs al is haar mening negatief, dan heeft ze toch nog steeds het recht om hem te geven? Anders zou dit alleen maar uitdraaien op zo'n eenzijdig topic.. En dat willen we natuurlijk niet. :)

Ik heb niet echt een manier om te bewijzen dat het niet opgezet zal zijn, ik weet dat in ieder geval iedereen naar zo'n seminar toe kan en Tony altijd een willekeurig iemand uit het publiek pakt. Ook doet hij dit soort dingen ook buiten seminars, succesvol, dus dat maakt het voor mij ook al wat aannemelijker. Daarbij komen nog zijn (nouja, van Cloe Madanes en de Mark nogwat) live seminars waarin je zelf vragen kan insturen en kan bellen met vragen. Ook traint hij mensen om het zelf te doen en die zijn er positief over.

Maarja, echt waterdichte bewijzen zijn dit niet. Over dat het zeer Amerikaans is heb ik niets tegen in te brengen.

Het is overigens geen Neuro-Linguistisch Programmeren, Anthony Robbins is inderdaad wel begonnen met NLP, maar hij heeft zijn eigen veld(en) ontwikkeld en is daarmee verder gegaan. Het lijkt er inderdaad wel veel op, maar is toch net ietswat anders. ;)

tommy9119

20 jan 2012 16:18

Oh, een reden dat het zo opgezet lijkt is omdat Tony constant weet wat hij moet doen, maar dat komt vooral door de 40 jaar ervaring die hij er al op heeft zitten en het feit dat alles bij hem onbewust ingebouwd zit, hij beweert zelfs niet eens na te denken tijdens seminars..

Buy it or don't buy it, ik geloof het in ieder geval, na andere trainers hetzelfde hebben zien doen (en het gedeeltelijk zelf te ervaren.) :)

Leeuwtjuh

20 jan 2012 16:29

tommy9119 schreef:Ho-ho. Zelfs al is haar mening negatief, dan heeft ze toch nog steeds het recht om hem te geven? Anders zou dit alleen maar uitdraaien op zo'n eenzijdig topic.. En dat willen we natuurlijk niet. :)
Ik weet niet of dit expliciet over mij ging, maar in het geval van Vhtje zie ik wel vaker dat hij gelijk negatief op iets reageert en heb ik zoiets van: dude; zit niet zo te miepen, alleen omdat het niet bij jou past. Ik ken hem langer dan vandaag en weet dat hij nogal vaak ergens tegen aan, aan het schoppen is.

Ik heb zoiets van: als die man in dat filmpje iets op kan lossen door middel van een andere soort techniek, die niet schadelijk is en niet op uitbuiting lijkt, waar hij mensen blij mee maakt, laat hem dan maar vooral zijn gang gaan! Er is ellende genoeg, dus als hij een goede poging doet om mensen op te zwiepen en hun levenslust terug kan geven, dan heeft hij bij mij al een streepje voor! Je ziet het wel vaker dat mensen die ergens in geloven, lichtpuntjes in hun leven terugkrijgen. Als hij dat hun kan bieden (even daargelaten of het nep is of niet) en mensen raken overtuigd, dan vind ik dat prima en kan ik dat alleen maar van harte toejuichen. Dat het Amerikaans is, doet er verder niets aan af. Of het nou overdreven Amerikaans is, maakt niet zoveel uit, zolang het zijn werk maar doet, daar hoef je het niet om te veroordelen.

tommy9119

20 jan 2012 16:33

Oh, sorry. Ik dacht dat volhoudertje een vrouw was. :oops:

Maar ik had inderdaad over jouw bericht, ik vind het niet zo leuk als mensen zeggen dat andere mensen zich maar stil moeten houden als ze het ergens niet mee eens zijn. :) Maar jij kent Volhoudertje beter dan ik, dus je zal er vast wel je redenen voor hebben, daar twijfel ik niet aan. :)

volhoudertje
Moderator

20 jan 2012 17:09

tommy9119 schreef:Oh, sorry. Ik dacht dat volhoudertje een vrouw was. :oops:
Geeft niet, soms denk ik dat ook wel eens. 011

Prima als mensen seminars geven en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er baat bij hebben. Maar Tony Robbins is natuurlijk gewoon een zakenman met een miljoenenbedrijf. Het is gewoon een hele slimme gladde jongen die goed geld verdient aan het
verkopen van een product.
Dit soort coaches en trainers zijn allemaal de beste leerlingen van Goebbels. Je kunt een zaal immers ‘Halleluja’ laten roepen maar ook ‘Sieg Heil’. Mijn stelregel is dat je goeroe’s, trainers en aanverwante types met miljoenen op de bank per definitie moet wantrouwen.

Krishnamurti zei ooit het volgende: “Hij die een ander volgt, houdt op de waarheid te volgen.”
* Liebe Macht Frei *

tommy9119

20 jan 2012 21:15

Duss.. Hij moet eerst zijn geld kwijtraken voor jij hem kan vertrouwen?

En hoewel Anthony Robbins het niet expliciet zegt, in tegenstelling tot de meeste andere coaches in die bussines, is het juist de bedoeling dat je over meerdere dingen gaat leren. Mensen die Anthony Robbins volgen volgen echt niet alleen hem, maar ook andere coaches. Zo vorm je vanzelf je eigen waarheid, lijkt mij. Hoewel Anthony Robbins waarschijnlijk ook wel een groep 'groupies' (toepasselijke naam in zijn geval) heeft, maar dat zullen er niet veel zijn.

volhoudertje
Moderator

20 jan 2012 22:08

tommy9119 schreef:Duss.. Hij moet eerst zijn geld kwijtraken voor jij hem kan vertrouwen?
Nee hoor, laat hem lekker miljoenen verdienen aan zijn opgefokte seminar shows, maar laat hem dat vooral lekker in Amerika blijven doen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat nuchtere Nederlanders van zo’n podium presentatie geporteerd zijn. Aan de overkant van de oceaan zijn ze daar blijkbaar gevoeliger voor dan hier. Dat zegt ook veel over de Amerikaanse samenleving, lijkt me. Robbins lijkt soms net een predikant die een beetje teveel steroïden genomen heeft in de sportschool.
Het staat iedereen vrij om in katzwijm te liggen van zo’n brabbelende peptalk goeroe.
Ieder het zijne uiteindelijk, maar het zijn shows waar ik met enige gêne naar kijk.
* Liebe Macht Frei *

Hawk L.

20 jan 2012 22:31

volhoudertje schreef:Robbins lijkt soms net een predikant die een beetje teveel steroïden genomen heeft in de sportschool.
Het staat iedereen vrij om in katzwijm te liggen van zo’n brabbelende peptalk goeroe.
[/quote]
011 011 Ahahahaha
Origineel, vhtje. ;)

Ik geloof ook niet in alternatieve geneeswijzen. Sommige kruiden zijn zelfs ongezond. Ik las overlaatst nog een artikel over Chinese kruiden die eigenlijk kankerverwekkend waren!

tommy9119

21 jan 2012 00:53

Of het steroiden zijn of natuurlijk is kan en wil ik niets van zeggen, ik zie sowieso niet in wat dat te maken heeft met wat hij doet.

Ik heb geen problemen met het voeren van zo'n discussie, maar het zou toch wel leuk zijn als je eens inhoudelijk op de filmpjes (en eventueel Anthony Robbins zelf) in zou gaan, in plaats van alleen er van uit te gaan hoe hij lijkt te zijn - of in ieder geval alleen dat te vermelden.

volhoudertje
Moderator

21 jan 2012 01:50

Er is inhoudelijk weinig mis mee met die filmpjes, ik hou alleen niet van de gelikte vormgeving. Shots van lachende mensen in de zaal die naar de goeroe komen kijken, iemand uit het publiek (al dan niet een ingehuurde actrice) die haar verhaal komt doen, een muziekje er onder ... Het is een soort emo-entertainment, waarbij het charisma van Robbins breed wordt ingezet. En dat werkt uiteraard alleen als je daar gevoelig voor bent. ;-)
Het is me teveel glibberige ‘happiness’ cultuur, waarbij geluk aan prestatiemoraal wordt gekoppeld. Kijk eens, miepje Tahnee is ineens gelukkig getrouwd, heeft een vette baan en heeft haar inkomen verdriedubbeld. Duh.

Ik vind het ondanks het obligate traantje dat er vloeit net iets te oppervlakkig.
Het is maar net hoe je de boodschap verkoopt. Kijk eens goed hoe een goede human interest documentaire van de KRO of NCRV er uit ziet: een normale toonzetting, terughoudend en integer. Een wereld van verschil.

Tony Robbins lijkt een product neer te zetten voor de commerciële zenders: het Oprah of Dr. Phil sfeertje. Het is een blijft ‘geluks industrie’ op Amerikaanse leest geschoeid waar iemand miljoenen aan verdient en daar ben ik allergisch voor. Er is heus wel zoiets als een globalisering van de cultuur, maar ik ben niet gecharmeerd van dit soort vormen van 'veramerikanisering'.
* Liebe Macht Frei *

sylvia47

21 jan 2012 14:43

Hallo ik val zomaar binnen,neem me niet kwalijk ,ik wilde alleen even mijn mening kwijt.Ik heb altijd het idee van een massa hystery bij dat soort zaken.Als wij hier op het forum de hele dag met z,n allen lopen roepen dat we zo gelukkig zijn dan zijn we dat aan het eind van de dag ook tot we weer in onze eigen omgeving komen.Al deze semnars ed zou ik best willen bekijken en bezoeken maar dan als het 100% gratis is.Mensen met een gave zouden er niet aan mogen verdienen.En zeker niet bij mensen die toch al met zichzelf in de knoop zitten.Dat moet verboden worden.Groetjes sylvia

tommy9119

21 jan 2012 16:57

sylvia47 schreef:Hallo ik val zomaar binnen,neem me niet kwalijk ,ik wilde alleen even mijn mening kwijt.Ik heb altijd het idee van een massa hystery bij dat soort zaken.Als wij hier op het forum de hele dag met z,n allen lopen roepen dat we zo gelukkig zijn dan zijn we dat aan het eind van de dag ook tot we weer in onze eigen omgeving komen.Al deze semnars ed zou ik best willen bekijken en bezoeken maar dan als het 100% gratis is.Mensen met een gave zouden er niet aan mogen verdienen.En zeker niet bij mensen die toch al met zichzelf in de knoop zitten.Dat moet verboden worden.Groetjes sylvia
Het is niet echt een gave, het is iets wat je kunt leren, hij heeft er ook een heel opleidingsinstituut voor. De reden dat hij zo goed is komt puur door zijn 40-jarige ervaring, dat is geen gave, dat is passie.

Overigens, ik denk dat wat Richard Bandler verteld over zijn seminars hier wel van toepassing is ; hij merkte dat nadat hij zijn seminars gratis maakte, er steeds minder mensen kwamen en de mensen die kwamen die bereikten meestal niets met een zo'n seminar omdat ze er later toch niets meer mee deden. De mensen die echte hulp nodig hebben die kunnen beter in een-op-een therapie doen dan een seminar, dat is ook stukken goedkoper.
volhoudertje schreef:Er is inhoudelijk weinig mis mee met die filmpjes, ik hou alleen niet van de gelikte vormgeving. Shots van lachende mensen in de zaal die naar de goeroe komen kijken, iemand uit het publiek (al dan niet een ingehuurde actrice) die haar verhaal komt doen, een muziekje er onder ... Het is een soort emo-entertainment, waarbij het charisma van Robbins breed wordt ingezet. En dat werkt uiteraard alleen als je daar gevoelig voor bent. ;-)
Het is me teveel glibberige ‘happiness’ cultuur, waarbij geluk aan prestatiemoraal wordt gekoppeld. Kijk eens, miepje Tahnee is ineens gelukkig getrouwd, heeft een vette baan en heeft haar inkomen verdriedubbeld. Duh.

Ik vind het ondanks het obligate traantje dat er vloeit net iets te oppervlakkig.
Het is maar net hoe je de boodschap verkoopt. Kijk eens goed hoe een goede human interest documentaire van de KRO of NCRV er uit ziet: een normale toonzetting, terughoudend en integer. Een wereld van verschil.

Tony Robbins lijkt een product neer te zetten voor de commerciële zenders: het Oprah of Dr. Phil sfeertje. Het is een blijft ‘geluks industrie’ op Amerikaanse leest geschoeid waar iemand miljoenen aan verdient en daar ben ik allergisch voor. Er is heus wel zoiets als een globalisering van de cultuur, maar ik ben niet gecharmeerd van dit soort vormen van 'veramerikanisering'.
Ik denk dat hij vooral gebruik maakt van het 'mind mirroring' principe, dat is dat als je andere mensen ziet lachen en blij ziet (en voelt/hoort etc) zijn dan wordt je vanzelf ook gelukkiger. Het verschilt per persoon hoeveel impact het heeft, maar het is een zeer effectieve manier om je publiek (de mensen thuis die de seminars kijken, that is) mee te laten voelen en eventueel gelukkiger te krijgen. Als ze alleen Anthony Robbins lieten zien was het ook niet echt leuk geweest, als ze alleen depressieve mensen in het publiek lieten zien ook niet.

Het is overigens niet zo dat ik er 'gevoelig' voor ben, ik wil gewoon zo veel mogelijk leren over mensen en hoe je mensen kunt helpen. Dus ook van Anthony Robbins, ook van Richard Bandler, ook van Fritz Perlz, zelfs van Emile Ratelband.. En dan nog een boel onbekende namen waar ik over lees. Anthony Robbins is toevallig iemand die goed werk doet en er een mooie seminar van online heeft staan, dus wilde ik hem hier laten zien. ;)

Hawk L.

21 jan 2012 19:03

sylvia47 schreef:Hallo ik val zomaar binnen,neem me niet kwalijk ,ik wilde alleen even mijn mening kwijt.
Dit is een vrij forum. Jij mag waar en wanneer 'binnenvallen' in gelijk welk topic. ;)
Ik heb altijd het idee van een massa hystery bij dat soort zaken.Als wij hier op het forum de hele dag met z,n allen lopen roepen dat we zo gelukkig zijn dan zijn we dat aan het eind van de dag ook tot we weer in onze eigen omgeving komen.Al deze semnars ed zou ik best willen bekijken en bezoeken maar dan als het 100% gratis is.Mensen met een gave zouden er niet aan mogen verdienen.En zeker niet bij mensen die toch al met zichzelf in de knoop zitten.Dat moet verboden worden.Groetjes sylvia
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Goed gezegd, Sylvia. [applaus]

Leeuwtjuh

21 jan 2012 20:37

tommy9119 schreef: Het is overigens niet zo dat ik er 'gevoelig' voor ben, ik wil gewoon zo veel mogelijk leren over mensen en hoe je mensen kunt helpen. Dus ook van Anthony Robbins, ook van Richard Bandler, ook van Fritz Perlz, zelfs van Emile Ratelband.. En dan nog een boel onbekende namen waar ik over lees. Anthony Robbins is toevallig iemand die goed werk doet en er een mooie seminar van online heeft staan, dus wilde ik hem hier laten zien. ;)
Ik vind dat een heel goed streven van je en kan het daar voor de volle 100% mee eens zijn! Heb je Ben Tiggelaar en kornuiten al ontdekt? :D

volhoudertje
Moderator

21 jan 2012 22:46

tommy9119 schreef:De mensen die echte hulp nodig hebben die kunnen beter in een-op-een therapie doen dan een seminar, dat is ook stukken goedkoper.
Ik concludeer hier uit dat Robbins’ seminars in ieder geval niet laagdrempelig zijn en bedoeld voor mensen uit een bepaalde sociale- of inkomens klasse. Dus niet voor ‘Joe the Plumber’ maar voor de wat beter gesitueerde of hoger opgeleide Amerikaan. Toch een beetje seminars voor yuppen en twee verdieners met hun specifieke inkomens- en lifestyle gerelateerde problemen.
Je moet natuurlijk ook een coach hebben voor die categorie mensen, maar hoe universeel is de boodschap dan? Ik zie Robbins dan toch een beetje als een elitaire coach die je in de New Age hoek kunt plaatsen.

In je openingspost schreef je Ik hoop in ieder geval dat de depressieven onder ons er iets aan hebben. Maar als je depressieve verschijnselen eerder psychiatrisch van aard zijn heb je waarschijnlijk niet zo veel aan deze New Age coach. Welke lering zou de modale depressieve mens volgens jou uit Robbins’ seminars en benaderingswijze kunnen trekken?
* Liebe Macht Frei *

tommy9119

22 jan 2012 12:50

Leeuwtjuh schreef: Ik vind dat een heel goed streven van je en kan het daar voor de volle 100% mee eens zijn! Heb je Ben Tiggelaar en kornuiten al ontdekt? :D
Nog niet, maar de dichtsbijzijnde bieb heeft blijkbaar een aantal boeken liggen van Ben Tiggelaar dus daar zal ik morgen eens naar kijken. :)
volhoudertje schreef: Ik concludeer hier uit dat Robbins’ seminars in ieder geval niet laagdrempelig zijn en bedoeld voor mensen uit een bepaalde sociale- of inkomens klasse. Dus niet voor ‘Joe the Plumber’ maar voor de wat beter gesitueerde of hoger opgeleide Amerikaan. Toch een beetje seminars voor yuppen en twee verdieners met hun specifieke inkomens- en lifestyle gerelateerde problemen.
Je moet natuurlijk ook een coach hebben voor die categorie mensen, maar hoe universeel is de boodschap dan? Ik zie Robbins dan toch een beetje als een elitaire coach die je in de New Age hoek kunt plaatsen.
Hmm, nouja. Ongeveer. Het is niet dat het onbetaalbaar is 'Joe the Plumber', hij zou er alleen een tijdje geld voor opzij moeten leggen. Seminars zijn over het algemeen duur (met uitzonderingen natuurlijk), dat ontken ik niet, maar de meeste zijn zeker niet onbetaalbaar voor de gemiddelde mens. De vraag is echter of je het bij echt 'grote' problemen de moeite waard is. Of eigenlijk, of het de moeite waard is als je van jezelf weet dat je er niets mee gaat doen.

Het enige echte verschil dat ik zie tussen New Age en wat Tony doet is dat Tony's werk wel door logica (en eventueel natuurkundige wetten) te verklaren is; het mind mirroring bijvoorbeeld en het laten lachen om je problemen in plaats van je er zorgen om maken en vervolgens er niets aan te doen. Hoewel het toch erg dicht bij New Age ligt, inderdaad. Maar met New Age op zich is niet echt iets mis, denk ik.
volhoudertje schreef: In je openingspost schreef je Ik hoop in ieder geval dat de depressieven onder ons er iets aan hebben. Maar als je depressieve verschijnselen eerder psychiatrisch van aard zijn heb je waarschijnlijk niet zo veel aan deze New Age coach. Welke lering zou de modale depressieve mens volgens jou uit Robbins’ seminars en benaderingswijze kunnen trekken?

Psychiatrie werkt met de neurotransmitters in je lichaam, neurotransmitters kan je ook op gang zetten zonder medicijnen en pillen. En dat is ongeveer wat Tony doet. Net als de vele andere 'life coaches'. (Hoewel ze niet allemaal even succesvol zijn, en Tony zelf ook niet altijd, natuurlijk.)

De conclusie die je eruit kan trekken.. Hm. Ten eerste al dat je je gevoelens zeer snel van negatief naar positief kan brengen (en andersom) door er gewoon anders naar te kijken. Het leren om je problemen te zien als uitdagingen* en als iets dat je ten alle tijden kunt (en moet) oplossen. Kort samengevat is de les die ik eruit kan halen om in plaats van depressief na te denken over het verleden en vervolgens te bedenken wat er in de toekomst allemaal mis kan gaan, je moet nadenken over hoe je de toekomst beter kunt maken. En dat dan ook echt gaan doen. Focussen op wat goed gaat en daar verder op uit bouwen.. Frustratie omzetten in actie. (Hoewel dat geloof ik niet in deze filmpjes naar voren kwam, maarach.)

*Met dat principe ben ik het zelf niet helemaal eens, maar, blijkbaar helpt hij zo mensen, dus wie ben ik er om er aan te twijfelen. (Het ik kan wel beweren dat ik het beter zou kunnen maar heb (nog) geen momenten in mijn leven gehad waar ik het heb kunnen bewijzen - principe.)

tommy9119

22 jan 2012 12:55

Waarom vergeet ik toch de hele tijd dat je hier geen berichten aan kunt passen.. 023

De reden dat Anthony Robbins er meer een show van maakt dan de meeste andere mensen in de seminar wereld, is, quote on quote, dat hij mensen graag waar voor hun geld geeft. En het is een aardig wat geld, dus aardig wat 'waar' lijkt me dan wel van toepassing. :)

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

22 jan 2012 17:55

sylvia47 schreef:Hallo ik val zomaar binnen,neem me niet kwalijk ,ik wilde alleen even mijn mening kwijt.Ik heb altijd het idee van een massa hystery bij dat soort zaken.Als wij hier op het forum de hele dag met z,n allen lopen roepen dat we zo gelukkig zijn dan zijn we dat aan het eind van de dag ook tot we weer in onze eigen omgeving komen.Al deze semnars ed zou ik best willen bekijken en bezoeken maar dan als het 100% gratis is.Mensen met een gave zouden er niet aan mogen verdienen.En zeker niet bij mensen die toch al met zichzelf in de knoop zitten.Dat moet verboden worden.Groetjes sylvia
Ik vind dit een frappante stellingname. Dit zou inhouden dat iedereen die ergens goed in is hier niet aan zou mogen verdienen.

Dus iemand die prachtig kan schilderen moet zijn schilderijen weggeven, iemand die goed viool kan spelen moet dat gratis doen en iemand die een enorme aanleg heeft om games te maken zal daar ook niet aan mogen verdienen ? Waarom niet dan ? Waar moeten die mensen met die talenten dan van leven ? Moeten ze hun talent links laten liggen en achter een vuilniswagen gaan lopen om alsnog een inkomen te genereren ? Vind je dat niet een beetje krom ?

Iemand die ergens talent voor heeft, een gave voor heeft kan uitblinken in zijn of haar gebied. Laat die persoon dat doen en er goed aan verdienen want dan kan zo iemand excelleren in waar hij al van nature goed in is. Dan kan zo iemand ver boven gemiddeld goed worden in iets waar we allemaal wat aan hebben. Of dat nou prachtige schilderijen zijn, een geweldig mooi concert, een leuke computergame of iemand die anderen geweldig snel uit een depressie kan trekken.

Dan kan je nog gaan discussieren over de vormgeving, of het een seminar met veel volk en entertainment moet zijn of dat zo iemand saai, grijs en calvijns achter een bureautje moet gaan zitten maar ik hou persoonlijk van meer creativiteit, originaliteit en lef dan van iemand die stoffig zit te zijn en mij nauwelijks inspireert. Geef mij de Amerikanen dan maar.. want hier in Nederland is het lang niet altijd zo leuk en grappig. Ik hou wel van de Amerikaanse aanpak.
Inzicht als Uitweg..

Hawk L.

22 jan 2012 18:18

Hoe weet je zo zeker of het allemaal wel echt is, Mystica?

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

22 jan 2012 18:28

Daar is 1 grote goede graadmeter voor: wat is het resultaat ?

Hoe mooi is het schilderij ?
Hoe goed klinkt de viool ?
Hoe leuk is de game ?
Hoe veel mensen zijn er beter van geworden ?

Uiteindelijk is alles af te meten aan het resultaat wat iemand behaald. En als iemand succesvol is in wat hij/zij doet, dan zal hij/zij er juist veel aan verdienen want kennelijk is die persoon goed in wat hij/zij doet en heeft het effect.

Oftewel een geweldige schilder (mits hij een beetje goede manager of verkoopskills heeft) zal zijn schilderijen goed kunnen verkopen. Er zal vraag naar zijn of het zal gewaardeerd worden. Mensen zullen het willen kopen, zullen het mooi vinden en er geld voor over hebben.

De violist zal snel een baan vinden bij het Metropole orkest ofzo en zal goed kunnen verdienen met zijn vioolspel. Mensen zullen graag komen luisteren en er van genieten.

De game ontwerper, zal naarmate zijn games leuk en mooi zijn, er goed aan kunnen verdienen en heel veel jongens, meisjes, mannen en vrouwen zullen er urenlang geboeid mee kunnen spelen.

En degene die mensen uit een depressie kunnen halen met hun unieke getalenteerde manier van doen, die zullen steeds meer mensen met depressies krijgen die ook graag geholpen willen worden. En als dat succesvol is dan zullen er steeds meer mensen komen en daar goed voor willen betalen. Want als je er werkelijk van af wilt, dan heb je dat er voor over en dan ben je dolblij dat je iemand hebt gevonden die jou echt en snel kan helpen.
Inzicht als Uitweg..

Hawk L.

22 jan 2012 18:54

Mystica schreef:En degene die mensen uit een depressie kunnen halen met hun unieke getalenteerde manier van doen, die zullen steeds meer mensen met depressies krijgen die ook graag geholpen willen worden. En als dat succesvol is dan zullen er steeds meer mensen komen en daar goed voor willen betalen. Want als je er werkelijk van af wilt, dan heb je dat er voor over en dan ben je dolblij dat je iemand hebt gevonden die jou echt en snel kan helpen.
Dat is dan toch niet voor iedereen het geval. Anderhalf jaar geleden volgde ik drie sessie's zogenaamde "Tao Coaching" (zoek maar eens via Google, ze hebben hun eigen website).
Die vrouw was een eerlijk vriendelijk mens die de mensen écht wou helpen, daar niet van, maar... Het sloeg gewoon niet aan bij mij. Het was ook zo'n zweverig gedoe... Misschien zijn deze dingen bedoeld om een placebo-effect te creeëren, maar helaas werkte dat niet bij mij. Er kwam vreemde oorzaken aan te pas waarvan ik dacht ??

Ik werd er zelfs wat ziek van achteraf.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”