TheEmperor85

De gekte slaat toe!

16 dec 2011 03:13

Zojuist een docu gezien over de generatie 20'ers. Ik ben hier zo ontzettend van geschrokken.
Het is mijn generatie, en als ik zie hoe, veel van mijn leeftijdsgenoten, zich een weg door het leven banen..onvoorstelbaar.

Meisje van 23 jaar ; VWO behaald met als laagste cijfer een 8. Exchange student geweest in Azie, opleiding gevolgd op Harvard University, ergens tussen de bedrijven door in Nederland nog cum laude haar bachelor degree gehaald, bestuursfuncties gehad, lid geweest van de 'Verenigde Naties' voor jongeren (representeerde daar Groot Britannie), had nu een sollicatie procedure lopen bij YER ( het uitzendbureau dat zich als God ziet en zich ook zo gedraagd,ik wordt waarschijnlijk aangeklaagd als ze lezen dat ik hen een uitzendbureau noem..) etc. etc. etc. Dat kind had al een leven achter zich, met haar 23 lentes.

Je moet eigenlijk al, en ik overdrijf hierin niet, op je 14e beginnen met het opstellen van het perfecte C.V. Een bijbaantje in de lokale supermarkt is dódelijk. Kies dan voor een vrijwilligersfunctie als administratiemutsje bij een advocatenkantoor. Vrienden maken? Nee,netwerken! Je Facebook pagina moet niets dan schone schijn zijn. Geen nasty details, dat je vandaag moe bent en nergens zin in heb..vermeld dan liever dat je een 9 heb behaald voor Frans.
En als je klaar bent met je,bij voorkeur, VWO of gymnasium, dan ga je naar de beste universiteit in Engeland of Amerika. En als je daar dan, in recordtempo, je bachelor/master cum laude heb behaald, dan ga je niet solliciteren, nee, dan doe eerst een career check. En huur je een C.V coach in. En vanaf dat moment ga je rücksichtslos netwerken en carriere maken.
En ik omschrijf hier niet de uitwassen. Dit is de gangbare trent. En als je dit niet lukt, well..dan ben je toch een beetje treurig.

Wat me hier het meeste in tegenstaat,of..afschrikt, is de granietharde EIS dat je onuitputtelijke energie hebt. Moe zijn bestaat niet. " Als je dood bent heb je alle tijd om te slapen".
Depressief zijn is al helemaal voor losers. Je smeert je gewoon elke morgen na het douchen in met vitaminehoudende gezichtscreme dat de moeheid verbergt, je hijst je in je 3-delige pak of als je vrouw bent in je mantelpakje, want zo rond een uur of 7 zal je eerste telefoontje wel binnenkomen.
Giet nog even snel een espresso naar binnen terwijl je je Facebook en LinkedIn bijwerkt, en dan rennen naar je blinkende lease-auto.

En wat is hiervan het resultaat? Een nieuwe term : quarterlife crisis!!!
Je bent 28 en je kúnt niet meer. Maar je moet wel, want niet kunnen in voor losers.
Dus ga je smiddag's om kwart over 5 nog snel even langs bij je quarterlifecrisis-coach die je weer wat oppept..

Nu woon ik zelf in het zuiden van het land, waar het er iets rustiger aan toegaat, al wordt het stadje waar ik net buiten woon wel steeds meer een voorstadje van het Belgische Antwerpen, dus ook hier slaat de gekte toe (zie steeds meer jongens van mijn leeftijd met hun lease-Audi een koffie halen bij de Mac, en dan op het parkeerterrein gaan staan en niets anders doen dan bellen en 'dongelen'..) maar zo hart-en-vaat-bedreigend als de Randstad werkt het hier nog nét niet.

Toch voel ik me steeds verder buitengesloten. Ik kan dit niet. Sinds vorige week behoor ik officieel tot de losers, want ik zit weer aan de anti-depressivum. Paroxetine.
En één dezer dagen, nog voor het einde van het jaar waarschijnlijk, ben ik mijn baan kwijt, want ik kan het niet langer trekken. Ik wordt getreitert door m'n chef, genegeert door m'n collega's, en die 6 monitors met constant dansende cijfertjes die op m'n netvlies knetteren ben ik ook meer dan zat.
En ik kan me achter het grote excuus van autisme verbergen, maar it's not me who's crazy here..

Ik had ooit de droom de eerste chemicus te zijn die de oplossing vond voor het kernafval.
En als ik nog tijd over had zou ik het biologische plastic profitable maken.
Maar weet je wat? I don't like the rules of this game. Als je aan de anti-depressiva moet, met slaappilletjes erbij, en elke week met een psych moet kletsen, puur en alleen om in staat te zijn aan het wérk te blijven..om je hypotheek te betalen..Wat is er dan werkelijk ontspoort? Ik? of de maatschappij?

Ik zou graag naar Nieuw-Zeeland verhuizen. De zonsondergang bekijken vanaf het bankje voor mn strandhuisje. Af en toe es n visje vangen. En ieder mens die binnen een straal van 100 meter bij me in de buurt komt krijgt een hond op zich af gestuurd. Ik heb mn tijd van 6 nachten in de week werken wel gehad eigenlijk. Stelletje e*kels.

Of is dit nou juist die quarterlife crisis...?

Janneke

Re: De gekte slaat toe!

16 dec 2011 11:15

TheEmperor85 schreef:Zojuist een docu gezien over de generatie 20'ers. Ik ben hier zo ontzettend van geschrokken.
Het is mijn generatie, en als ik zie hoe, veel van mijn leeftijdsgenoten, zich een weg door het leven banen..onvoorstelbaar.

Meisje van 23 jaar ; VWO behaald met als laagste cijfer een 8. Exchange student geweest in Azie,(...) etc. etc. etc. Dat kind had al een leven achter zich, met haar 23 lentes.
Pffft, ik word al moe als ik er aan denk... ;)
TheEmperor85 schreef: Sinds vorige week behoor ik officieel tot de losers, want ik zit weer aan de anti-depressivum. Paroxetine.
1) :knuffel:
2) Plese: zet die gedachte uit je hoofd, dat je een loser zou zijn. Met niet meedoen aan die rat race is toch weinig mis...?
TheEmperor85 schreef:En één dezer dagen, nog voor het einde van het jaar waarschijnlijk, ben ik mijn baan kwijt, want ik kan het niet langer trekken. Ik wordt getreitert door m'n chef, genegeert door m'n collega's, en die 6 monitors met constant dansende cijfertjes die op m'n netvlies knetteren ben ik ook meer dan zat.
:knuffel:
TheEmperor85 schreef:Ik had ooit de droom de eerste chemicus te zijn die de oplossing vond voor het kernafval.
En als ik nog tijd over had zou ik het biologische plastic profitable maken.
Maar weet je wat? I don't like the rules of this game. Als je aan de anti-depressiva moet, met slaappilletjes erbij, en elke week met een psych moet kletsen, puur en alleen om in staat te zijn aan het wérk te blijven..om je hypotheek te betalen..Wat is er dan werkelijk ontspoort? Ik? of de maatschappij?

Ik zou graag naar Nieuw-Zeeland verhuizen. De zonsondergang bekijken vanaf het bankje voor mn strandhuisje. Af en toe es n visje vangen. En ieder mens die binnen een straal van 100 meter bij me in de buurt komt krijgt een hond op zich af gestuurd. Ik heb mn tijd van 6 nachten in de week werken wel gehad eigenlijk.
Hmmm, wel een mooi toekomst perspectief, eigenlijk. Hte heeft wat voeten in de aarde - maar zou het kunnen...? (Australie heeft een vreselijk immigratiebeleid, maar dat ligt 4 uur vliegen verderop...)

TheEmperor85

16 dec 2011 11:43

Bedankt voor je reactie Janneke,

Nieuw Zeeland's immigratiebeleid is een stuk soepeler, met alleen al een startkwalificatie kun je daar prima aan het werk,en als je werk heb kun je iig een visum krijgen. Maar het heeft idd wel wat voet in de aarde. Zeeland en Nieuw-Zeeland liggen best ver van elkaar vandaan.

Ik had me vanmorgen verslapen. Slaappilletjes werken iets te goed ; dwars door m'n wekkers heen geslapen. (Zet er altijd 2).
Op m'n werk gekomen ; of ik wel volledig begreep hoeveel productie het kost als iemand te laat is. Al m'n collega's sacherijnig doen. Nou sorry hoor :(
Ik verslaap me nooit. Wów ik ben dit bedrijf zo zat..Ben in staat m'n oude werkgever op te bellen,of er misschien niet gepraat kan worden. Heb daar 4 jaar met zoveel plezier gewerkt...Maarja,dat zal wel dromen zijn..

Leeuwtjuh

16 dec 2011 12:28

TheEmperor85 schreef:Maarja,dat zal wel dromen zijn..
Eerst maar proberen... Eerst doen, en daarna weet je het zeker!

momo

16 dec 2011 12:45

Empie

Wat herken ik veel in je post, al zal het bij mij wel meer midlife crisis zijn dan quarter :lol:

Ik deed ooit mee aan de rat-race, universitair diploma, startersbanen, dan doorgroeien en elke dag presteren, cijfers halen, de jaloezie en backstabbers,veel geld in ruil voor je energie en een groot deel van je leven.
Al zat ik er wel in, het was altijd het was altijd of ik op een toneel stond en een bepaalde rol vertolkte.
Ik stond erbij en keek heel goed ernaar .En zelfs zonder ziekte wist ik toen al dat ik dit maar zolang kon volhouden, maar ik had in mijn achterhoofd, 20 jaar dan gaan genieten van wat het opgebracht heeft. Het werden 18 jaar en het kostenplaatje is anders uitgedraaid (fysiek dan)

Sinds een paar jaar ben ik door mijn lichaam gedwongen om in de middelmatigheid te verdwijnen, deeltijds werken, doseren,worstelen om alles gedaan te krijgen.Ik heb de twee werelden gezien en hoewel ik persoonlijk kickte op het winnen en behalen van weer een doel, moet ik zeggen dat de andere zijde ook zijn voordelen heeft. Ik leef nu meer synchroon met mijn eigen persoonlijkheid (of die dan als autistisch word bestempeld boeit me weinig) , Ik hoef geen rol meer te spelen in de keiharde zakenwereld en sta zo dichter bij wie ik ben.

Dromen geef ik wel nooit op,ik wil ook ooit in een stoel in de zon zitten met enkel het geluid van de zee op de achtergrond.

Dat moet je ook niet doen!
Je bent geen loser omdat je niet aan 'hun eisen 'kan voldoen.Integendeel, als ze allemaal tegen hun 65 ste leeg in de spiegel kijken terwijl ze denken 'ik heb mijn leven verkocht voor een paar euro' wie is dan de loser?

Probeer er eens anders tegenaan te kijken, misschien is het wel niet zo verloren als je het plaatje in stukken bekijkt.
Oh en vergelijken..niet doen ;)

:knuffel:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Radius

17 dec 2011 00:46

Grappig om te constateren waar we eigenlijk voor werken. Slechts een klein deel van de werkers voorziet in onze basisbehoeften als voedsel en een dak boven ons hoofd. Dan is er nog een deel dat werkt in zorg en onderwijs, wat ook vrij essentieel is om enigszins aangenaam te kunnen leven. Voor de rest is er een enorm deel van de mensen dat werkt voornamelijk om ons te vermaken: productie van luxeartikelen, gadgets, schoonheidsproducten, en vooral de promotie ervan, waarin wel een veelvoud van het kapitaal lijkt om te gaan vergeleken met de productie.

We willen allemaal de wereld aan onze voeten hebben, het is ons spel. De wereld mag ons ware gezicht niet zien, dus verhullen we dat met optisch bedrog, feromonen, en gadgets. Zolang anderen maar naar ons uiterlijk blijven kijken zien ze niet wie we werkelijk zijn. En juist het in stand houden van deze illusie, dit machtsgevoel, daarvoor zijn we bereid onszelf volledig te verwaarlozen. We offeren onszelf op om 'entertained' te blijven, en verdienen ons brood door hetzelfde voor anderen te doen.

Als het leven maar een groot (piramide?)spel blijft hoef je je niet af te vragen hoeveel lijden we eigenlijk met ons allen te weeg brengen, bij onszelf, onze buren, de misbruikte dieren, slachtoffers van onze massaconsumptie. Er komt nog wel een dag waarop we wakker worden. En als die dag komt zal dat best even schrikken kunnen zijn.

De gedachten van iemand met autopech.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

volhoudertje
Moderator

17 dec 2011 01:34

Het zal best hoor, maar waarom zou iemand zich druk maken om een stel neo yuppies die voor hun dertigste al opgebrand denken te zijn? Ieder het zijne denk ik dan. Ik kan met de categorie twintigers die ‘The Emperor’ in zijn openingspost beschreven heeft totaal geen medelijden hebben, ze zoeken het maar uit. A chacun son enfer.
* Liebe Macht Frei *

TheEmperor85

17 dec 2011 05:30

volhoudertje schreef:Het zal best hoor, maar waarom zou iemand zich druk maken om een stel neo yuppies die voor hun dertigste al opgebrand denken te zijn? Ieder het zijne denk ik dan. Ik kan met de categorie twintigers die ‘The Emperor’ in zijn openingspost beschreven heeft totaal geen medelijden hebben, ze zoeken het maar uit. A chacun son enfer.
Het moge duidelijk zijn dat ik ook bepaald niet voor zo'n levensstijl pleit, maar het komt wel ergens vandaan. Namelijk dat onze maatschappij één doel(stelling) heeft : geld. Maakt niet uit hoe, maakt niet uit over wie heen, als je er maar zoveel mogelijk van verzameld.
Mijn generatie groeit op/is opgegroeit met de idealen van 'eeuwig jong zijn', alles kunnen hebben, alles moeten hebben ook,en wel zo snel mogelijk. Daartoe worden we geinspireert door tv, reclames, muziek, soms zelfs ouders. Jezelf iets tekort doen is de grootste doodzonde die er is.
En als je dan je puberale onzekerheid nog niet helemaal kwijt bent, en nogsteeds je richting/jezelf zoekt..
M.a.w : eigen schuld dikke bult vind ik toch iets te kort door de bocht..

volhoudertje
Moderator

17 dec 2011 10:04

TheEmperor85 schreef: Mijn generatie groeit op/is opgegroeid met de idealen van 'eeuwig jong zijn', alles kunnen hebben, alles moeten hebben ook, en wel zo snel mogelijk. Daartoe worden we geïnspireerd door tv, reclames, muziek, soms zelfs ouders. Jezelf iets tekort doen is de grootste doodzonde die er is.
Echt waar? Laat ik nou altijd gedacht hebben dat ‘mijn generatie’ , die opgegroeid is tijdens de hoogcinjunctuur van de jaren zestig het patent had op ‘eeuwig jong zijn’ en ‘alles kunnen hebben’. [027]
‘Forever young’ was ons credo en niet van jullie jonkies, net zoals het door Jim Morrison uitgeschreeuwde zinnetje “We want the World and we want it now!”. En uitspraken als 'De lange mars door de instituties' en 'de verbeelding aan de macht' hadden wij al bedacht.
Geef het maar toe, jullie generatie bestaat gewoon uit een stelletje na-apers. Kom nou eens met iets nieuws en origineels. 011 Yuppen had je in de jaren tachtig al, die dachten dat het leven net als in de tv series Dallas en Dynasty kon zijn.

Wat goeie muziek is weten jullie trouwens niet eens. Wat boven in de Top 2000 staat is op Adele en Coldplay na allemaal uit mijn tijd. 001_tongue

Grappig hoe jij je eigen generatie omschrijft. Ik zou toch bijna medelijden met jullie krijgen. 011 ;-)
* Liebe Macht Frei *

TheEmperor85

17 dec 2011 15:11

volhoudertje schreef:
Echt waar? Laat ik nou altijd gedacht hebben dat ‘mijn generatie’ , die opgegroeid is tijdens de hoogcinjunctuur van de jaren zestig het patent had op ‘eeuwig jong zijn’ en ‘alles kunnen hebben’. [027]
‘Forever young’ was ons credo en niet van jullie jonkies, net zoals het door Jim Morrison uitgeschreeuwde zinnetje “We want the World and we want it now!”. En uitspraken als 'De lange mars door de instituties' en 'de verbeelding aan de macht' hadden wij al bedacht.
Geef het maar toe, jullie generatie bestaat gewoon uit een stelletje na-apers. Kom nou eens met iets nieuws en origineels. 011 Yuppen had je in de jaren tachtig al, die dachten dat het leven net als in de tv series Dallas en Dynasty kon zijn.

Wat goeie muziek is weten jullie trouwens niet eens. Wat boven in de Top 2000 staat is op Adele en Coldplay na allemaal uit mijn tijd. 001_tongue

Grappig hoe jij je eigen generatie omschrijft. Ik zou toch bijna medelijden met jullie krijgen. 011 ;-)
Ik bedoelde het eigenlijk serieus, en het is jammer om te zien dat je wederom (voor de 1000e keer) niet gewoon op iemand kunt reageren, en in plaats daar van je niet erg benijdbare eigen idealen naar voren schuift.
Er is een verschil tussen 'forever young' denken te zijn, zoals in de roerige prachtige geweldige schitterende jaren 60...en het daadwerkelijk móeten zijn. De hippies van toen zien er nu 20 jaar ouder uit dan ze daadwerkelijk zijn, de meesten zien er uit als landlopers,en veel mensen lopen en gaarne een straatje voor om.

Onze 'eeuwige jeugd' vertaald zich in het verbieden van ouder worden,en het verbod op iets niet kunnen, iets niet durven. En dat alles in het teken van carriere/geld. En in tegenstelling tot jou, hemel ik die eigenschappen van mijn generatie niet op. Het sloopt je namelijk.
En er zou geen grótere tegenstelling kunnen zijn tussen generaties, want rebelleren,en met z'n allen op je brommetje hangen met een joint in je hoofd is je tijd verdoen. Tijd is geld vriend. En dankzij de vorige generaties zitten er helaas maar 24 uur in 1 dag. Veel te weinig maarja,we zullen het er mee moeten doen. En tijd voor muziek maken hebben we al helemaal niet. (al is de top2000 wel een erg treurig voorbeeld..luisteren mensen daar serieus naar?)

volhoudertje
Moderator

17 dec 2011 23:50

TheEmperor85 schreef:Ik bedoelde het eigenlijk serieus, en het is jammer om te zien dat je wederom (voor de 1000e keer) niet gewoon op iemand kunt reageren, en in plaats daar van je niet erg benijdbare eigen idealen naar voren schuift.
Ik bedoel het net zo goed serieus, maar het is jammer dat je zoals vaak, mijn gevoel voor spotlust niet snapt of kunt waarderen.

Tja, van wie moeten jullie dan eigenlijk jong zijn? Dat is een eis die jullie dan kennelijk aan jezelf stellen. Van mij hoeft het niet, integendeel, ik zou liever zien dat jullie wat meer zouden ‘leven’ dan onrealistische eisen en onhaalbare doelen voor jezelf te stellen. Jezelf verbieden ouder te worden, alles moeten kunnen en alles durven … pff vind je het gek dat het je sloopt?

Weet je wat het punt is? Elke generatie denkt de regels van het spel opnieuw uit te kunnen vinden. Dat deed mijn generatie net zo goed. En natuurlijk gingen ze daarbij op hun bek, en zo hoort het ook. Die les hoort iedere generatie nou eenmaal te ondergaan. En wees nou eens eerlijk, wie zit er nou te wachten op een stel jongetjes en meisjes die denken dat ze met 0,0 procent levenservaring en levenswijsheid op zak meteen al alles denken te kunnen. Zo’n kind geef je toch liever een Danoontje maar geen stoel in de directieraad? 011 De piek van je kunnen bereik je pas rond je veertigste, en tot die tijd moet je leren geduld te hebben. Dat hebben alle generaties voor jou net zo moeten doen. Er bestaat geen ‘instant gratification’. Daar komen die stumperds die rond hun dertigste een burn out hebben inderdaad op een pijnlijke manier achter.

Wees gerust ‘forever young’ op je eigen manier, maar het lijkt er eerder op dat jullie generatie oud geboren is en het jong zijn pas na je dertigste moet leren ontdekken. En dat is pas echt treurig.
Zijn jullie jonkies allemaal zo? Ik mag het niet hopen, want anders zal ik blij zijn dat ik over dertig jaar al onder de groene zoden lig wanneer jullie de touwtjes in handen gaan krijgen. 001_tongue
Van mij hoef je heus niet met ‘een joint in je hoofd op een brommertje te hangen’ maar ga eens een beetje leven, of tenminste tijd voor muziek vrij maken. (En dan natuurlijk niet die stomme troep die jullie tegenwoordig voor muziek verslijten.) ;-)
* Liebe Macht Frei *

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

18 dec 2011 00:07

Hoor, hoor.. opa spreekt ;)
Inzicht als Uitweg..

Hawk L.

18 dec 2011 14:24

volhoudertje schreef:(En dan natuurlijk niet die stomme troep die jullie tegenwoordig voor muziek verslijten.) ;-)
Ik vind het wél troep!!! :shock: 001_tongue

momo

18 dec 2011 14:36

Ik ben van die 'andere generatie' en toch kan ik me herkennen in de openingspost van Emp :-s .

Misschien is het niet zo generatiegebonden om succesvol te willen zijn en een verschil te maken op verschillende vlakken van het leven, maar heeft dat meer met persoonlijkheid te maken. Werk is natuurlijk goed om rekeningen te betalen en op je eigen twee pootjes te staan, maar het heeft in de eerste plaats ook met voldoening,je nuttig maken , een zekere trots en zelfontplooiing te maken volgens mij.

En het is lastig als je om één of andere reden niet meer de stress die erbij komt kijken de baas bent.Die stress kan zoals in zijn situatie extern zijn en door het onbegrip of acties van derden komen.

Het is simpel te zeggen 'dan moet je maar op je kont gaan zitten en niet meer meedoen en de rest van de idioten het werk maar laten doen voor je' maar dat komt je zelfrespect meestal niet ten goede;

Of de schuld op zijn generatie steken :roll: zo hoef je er verder niet over na te denken.Soms willen mensen echt wel handvatten, oplossingen en alternatieven om een probleem op te lossen, geen ooh en aah en brrr,bevestiging hoe erg het allemaal wel is en wie ze de schuld kunnen geven :nod:

Ieder individu is het product van zijn eigen capaciteiten, persoonlijkheid en visie. Niet een kloon van een generatie .

volhoudertje
Moderator

18 dec 2011 14:52

Het soort jonge mensen die The Emperor in zijn topic beschrijft kan ik geen medelijden mee hebben. Het is nog niet eens zo lang geleden dat mensen niet eens door konden leren en op hun veertiende al de fabriek of de mijnen in moesten. Die mensen waren op hun vijftigste al op en versleten. En dan gaat een goed opgeleid puistenkopje zitten mauwen dat-ie op zijn dertigste al een burn-out of een quarterlife crisis heeft van het netwerken via Facebook en LinkedIn? Kom nou, wat een stel zielige watjes met een incasseringsvermogen van een weekdier. [027]
* Liebe Macht Frei *

Leeuwtjuh

18 dec 2011 14:56

Wat zegt dat dan over jou en je arbeidsverleden???

momo

18 dec 2011 14:59

Als ik je niet zou kennen zou ik denken dat je jaloers was :D

Ik lees nergens een vraag naar medelijden?
Eerder een oproep naar meningen en oplossingen.

En zijn we in jouw ogen niet allemaal watjes en weekdieren dan :lol: waar ik totaal geen probleem mee heb.Ik ga hier de bal niet persoonlijk terugkaatsen en zeker geen generalisaties maken, daar pas ik voor.Too easy.

Dit weekdier weet wel beter 001_tongue

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

18 dec 2011 20:06

Het is meer een herevaluatie van wat je wilt in het leven Emp. Elke 7 jaar komt een mens tot besef dat wat hij tot nog toe heeft bereikt niet helemaal is wat hij wilde of niet helemaal gelukt is. Dan stellen we onze idealen, onze wensen of onze dromen bij. Een ervaring rijker of een illusie armer maar naarmate je ouder wordt leer je over jezelf. Dat wat je wel wilt of dat wat je niet meer wilt. Dat wat je voldoening geeft en werkelijk belangrijk voor je is en dat wat slechts een zeepbel of een luchtkasteel was van een puber met een grote fantasie. Een mens gaat in zijn leven door diverse fasen heen. Momenten van bewustwording, terugkijken, evalueren en vooruitkijken. Dat is goed. Dat maakt dat je je waarden bijstelt en verder groeit, ontwikkelt. Mensen die dit niet doen, lopen op den duur vast omdat ze niet goed naar henzelf luisteren en dan op den duur niet meer weten wat ze willen of wat voor hen goed voelt. Dus wees maar blij dat je deze quarterlife crisis even door gaat. Houd je scherp en bij jezelf.
Inzicht als Uitweg..

volhoudertje
Moderator

19 dec 2011 03:37

momo schreef:Ik lees nergens een vraag naar medelijden? Eerder een oproep naar meningen en oplossingen.
Het is tegen niemand persoonlijk bedoeld, behalve tegen de personen uit de documentaire die The Emperor in zijn openingspost schetst en met een enorme attitude door het leven stappen. Tegen dat soort types heb ik waarschijnlijk net zo’n grote weerzin als de topicstarter. Alleen verwoord ik het natuurlijk, geheel in mijn stijl, flink wat ongenuanceerder.
TheEmperor85 schreef:Toch voel ik me steeds verder buitengesloten. Ik kan dit niet. Sinds vorige week behoor ik officieel tot de losers, want ik zit weer aan de anti-depressivum. Paroxetine.
Waarom zou iemand op die manier willen leven, werken en carriere maken? Wees blij dat je zo niet bent. Het lijken me toch eerder de wannabe’s die denken dat ze hun leven zo moeten inrichten als het miepje uit de documentaire. Voor degenen die neerkijken op mensen die dit ‘spel’ niet kunnen of willen meespelen heb ik weinig respect. Als je op die manier door het leven stapt verdien je niet beter dan bestraft te worden met een flinke burn out. En wat The Emperor betreft, die lijkt me bepaald niet het prototype van een loser. En ik benijd niemand die antidepressiva moet slikken.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”