appelboom

haat voor alles, help

Ik kwam een jaar en half geleden uit een lange relatie die niet al te goed liep wat lijde tot een zware depressie... deze vervaagde of probeerde ik links te duwen door alcohol/drug gebruik. hier ben ik nu wel reeds terug doorgeraakt op mezelf maar sinds toen ben ik de meest cynische zwartkijkende l*l geworden dat ik ooit heb gekend. ik haat letterlijk ALLES, ik haat deze blinde maatschappij, de achterlijke opmerkingen, de nuteloze standaard conversaties/scenario's, ik lijk geen pijn nog liefde meer te voelen. ik kan enkel klagen dat het tot op het punt is gekomen dat de mensen die ik lief heb zich er zelf aan beginnen storen. ik ben dit beu! ik wil hier vanaf, ik wil terug kunnen lachen en zeveren zonder dat dit gaat over iemand anders zijn leed. ik voel me soms echt als een slecht ondankbaar persoon die simpelweg iedereen kapot wilt maken. iedereen lijkt zo achterlijk, dom en kortzichtig, maar echt IEDEREEN! hoewel ik degene blijk te zijn die kortzichtig leeft. ik weet het allemaal niet goed meer, ik wil dat dit STOPT! ik wil terug lachen zeferen en gemotiveerd zijn om dingen te gaan doen! geen dagen verslijten wetende dat vandaag weer het zelfde patroon als gisteren gaat zijn, en dat morgen en de dag erna weer het zelfde scenario gaat afspelen. alles is een sleur, iedereen is dom achterlijk en kinderachtig, ik haal geen passie uit nix. Het enigste wat blijkt te werken is het dwalen in een roes onder invloed van weet ik veel wat. ik ben hier nu mee aan het stoppen. maar de realiteit maakt alles nog zoveel slechter. conversaties blijken enkel nog te gaan over vrouwen en hun zieke gedachteloop, drugs en criminaliteit. ik heb hier genoeg van! ik wil door de dag kunne gaan met een lach, vrouwen niet als simpelweg achterlijke hoeren die niets anders als mindgames spelen bekijken, geen drugs en of acohol nodig hebben voor plezier, stopen met denken hoe ik snel geld kan verdienen zodat ik niet moet gaan werken als elke achterlijke loonslaaf die dag in dag uit het zelfde scenario herhaalt, zich laat kleineren door een rotbaas die enkel in cijfers denkt, om toch maar eten te kunnen hebben.

wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door appelboom op 08 sep 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In ieder geval zou je kunnen stoppen met schuttingtaal te gebruiken
TheEmperor85

Re: haat voor alles, help

Dag Appelboom :) Welkom hier.

Het zou fijn zijn als je verhaal alinea's, punten en komma's kende, maar dat is helaas niet zo, dus ben even bezig geweest met ontcijferen.

Ten eerste zou ik zeggen ; stop inderdaad met die rotzooi want je ziet nu zelf wat er van komt. Je kunt niet helder meer denken, alles wordt in nuchtere status alleen maar negatiever dan voorheen..Je bereikt er niets mee.

Wat opvalt is dat je de gehele maatschappij als iets ziet wat er op uit is jou er onder te krijgen..Dat iedereen als dagtaak heeft jou te kleineren.
Goed nieuws : dat is een illusie. (vraagje uit nieuwsgierigheid : zit je aan de coke toevallig?..)
Iedereen kan zich voorstellen dat je teleurgesteld bent als er een einde komt aan een lange relatie, maar dat maakt elke vrouw op deze wereld nog geen 'hoer', en waar twee vechten hebben twee schuld over het algemeen..

Wat betreft werk ; ik denk dat je daar juist een stuk van op zou knappen. Iets waar je jezelf in kwijt kunt, waar je voor kunt gaan.
En 'loonslaaf' is een term die bedacht is door mensen die zelf te zwak zijn zich ergens voor in te zetten. Onze oosterburen hadden ooit een prachtige expressie, 'Arbeit macht Frei'. Helaas is dat door omstandigheden een zeer beladen expressie geworden, maar de essentie klopt nogsteeds. Je hebt werk nodig om te kunnen functioneren. Een mens kan niet zonder activiteit leven, daar zijn we niet voor gemaakt. Er zijn velen die het proberen, hele dag bankhangen en niets uitvoeren, en nog nooit is daar iemand gelukkiger van geworden (vaak in tegendeel ; depressie ligt op de loer).

Ik denk dat dit een wat zinloze post is geweest aangezien je blik op alles écht compleet vertroebelt is maar..misschien durf je de discussie aan :)

(en probeer je volgende post eens te schrijven zonder schuttingtaal..moderators zijn daar hier niet zo van gediend ;) )
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: haat voor alles, help

appelboom schreef:Ik kwam een jaar en half geleden uit een lange relatie die niet al te goed liep wat lijde tot een zware depressie... deze vervaagde of probeerde ik links te duwen door alcohol/drug gebruik. hier ben ik nu wel reeds terug doorgeraakt op mezelf maar sinds toen ben ik de meest cynische zwartkijkende l*l geworden dat ik ooit heb gekend. ik haat letterlijk ALLES, ik haat deze blinde maatschappij, de achterlijke opmerkingen, de nuteloze standaard conversaties/scenario's, ik lijk geen pijn nog liefde meer te voelen. ik kan enkel klagen dat het tot op het punt is gekomen dat de mensen die ik lief heb zich er zelf aan beginnen storen. ik ben dit beu!
Hoi Appelboom,
mooie nick heb je gekozen...! Een appelboom staat symbolisch wel voorzaken als groei, vruchtbaarheid - en daarmee hoop.
Nou - dat is een mooie richting, vergeleken met et 'gevoelsmoeras' waar je tot nu toe i gezeten hebt...
Ooit hoorde ik een peut zeggen: "Als mensne stevig zijn beschadigd, gaan ze vaak praten in termen van alles of niets; altijd en nooit; iedereen en niemand." Jij lijkt me ook zo een. Kennelijk ben je zo beschadigd in deze realtie :knuffel: dat je terechte woede de vorm heeft aangenomen van "alles is 'hatefull'".
appelboom schreef: ik wil hier vanaf, ik wil terug kunnen lachen en zeveren zonder dat dit gaat over iemand anders zijn leed.
cheerqd5 Joepie - prima!!! Uitstekende doelstelling!
Nou de rest nog: hoe kan al die pjn, teleurstelling, verdriet en noem maar op allemaal op weg, zodat jeje doel kunt realiseren...?
appelboom schreef: ik voel me soms echt als een slecht ondankbaar persoon die simpelweg iedereen kapot wilt maken. iedereen lijkt zo achterlijk, dom en kortzichtig, maar echt IEDEREEN! hoewel ik degene blijk te zijn die kortzichtig leeft. ik weet het allemaal niet goed meer, ik wil dat dit STOPT!
Pas op de valkuil: dat je jezelf gaat insluitten in "alles is fout, ieder mens is gemeen, ondankbaar etc." het is een denkfout, geboren uit pijn.
(Ja, helaas zijn er nare, ondankbare en foute mensen, maar dus niet iedereen en niet altijd etc.)
appelboom schreef: ik wil terug lachen zeferen en gemotiveerd zijn om dingen te gaan doen!
:knuffel:
Hawk L.

Re: haat voor alles, help

Ik ken je probleem maar al te goed. Ik heb ook een gloeiende hekel aan heel veel dingen gekregen en vooral de mensheid. Toch wil ik er vanaf, want ik maak mezelf er alleen maar ziek mee. Ik hoop er met antidepressiva vanaf te komen...
Veel succes verder!
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: haat voor alles, help

Het feit dat je hulp komt vragen is goed. Je hebt nog vertrouwen in mensen en hoop dat je hier uit kan komen, en je haat dus kennelijk niet alles.

Waar verlang je diep in je hart naar? De manier waarop veel mensen in de maatschappij handelen / met elkaar omgaan stoort wel meer mensen, probeer je daar niet op te focussen. Probeer de maatschappij dan liever te zien als een instrument waarmee jij kan krijgen wat je hart verlangt. Daarmee bedoel ik niet dat je misbruik moet maken, maar leer te zien dat er mogelijkheden zijn en dat er ook nog liefde is. Kijk alleen al naar de mensen hier die anderen proberen te helpen.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Fonske

Re: haat voor alles, help

En 'loonslaaf' is een term die bedacht is door mensen die zelf te zwak zijn zich ergens voor in te zetten. Onze oosterburen hadden ooit een prachtige expressie, 'Arbeit macht Frei'. Helaas is dat door omstandigheden een zeer beladen expressie geworden, maar de essentie klopt nogsteeds.
Ja dat stond boven de poort van Auschwitz waar men meer dan een miljoen mensen vergastte omdat ze anders waren, zwak in de ogen van de nazis stond ondertussen al gelijk aan bv homoseksueel of gehandicapt.
Serieus straffe praat voor iemand met een dromerige vlindertjes avatar en ja zoals jij het schrijft is het gewoonweg fascistisch. Gefeliciteerd u bent een fascist!

Loonslaven bestaan wel degelijk, mensen die meer dan 12 uur per dag in de cobaltmijn werkten voor net te weinig voedsel zodat jij elke maand een nieuw mobieltje kan kopen voor een habbekrats. Daar ontstond die term, tussen de mensen die crepeerden van de honger, die hun doodzieke kinderen niet konden helpen omdat ze geen geld hadden.

Slaven bestonden waarschijnlijk ook niet he? Het is niet alsof Nederland ooit aan slavenhandel deed, allemaal verzonnen door die luie leugenachtige negers.
TheEmperor85

Re: haat voor alles, help

:) Op doelloze schreeuwlelijkerds reageer ik niet zo graag.
Lees m'n quote nog maar eens een keer,misschien begrijp je'm dan. Appelflap.
Fonske

Re: haat voor alles, help

Waarom opnieuw lezen? Ik snap goed genoeg uit welke hoek jij komt.
zwarthemd
Leeuwtjuh

Re: haat voor alles, help

Ja lieve mensen, niet persoonlijk worden.

Een discussie is prima, maar voer hem even via prive berichten. Dit gehannes helpt de TS niet. Ook al moet ik lachen om jullie benamingen. Stelletje koekwauzen. love3
Fonske

Re: haat voor alles, help

Excuus leeuw.

koekwauzen...hehehe dat ben ik nog nooit tegengekomen )

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”