Ligt het aan mij of brainwasht hij mij?

Peiling eindigde op 15 mar 2007 17:58

Ligt aan jou
Geen stemmen
0
Ligt niet aan jou!!! Laat je niet doen!!
100%
4
 
Totaal aantal stemmen: 4
BriDe

Ik ben ten einde raad , WEER gebrainwashed????

Hey allemaal, ik heb nu al 8 mnd een relatie met iemand die op het eerste zicht een schat van een gast leek en alles vo me over had,
ma het gaat niet goed. Hier enkele anekdotes die ik de afgelopen maanden heb neergepend om de gevoelens waar ik niet vanaf kon toch van me af te schrijven...
Dit was nog omdat ik het puur over manisch depressiviteit wijtte:

Geplaatst: vr 12-01-2007, 12:26 GMT Onderwerp: Zou mijn vriend ook 'iets' hebben?

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn vriend is een schat van een gast,
maar hij heeft soms rare periodes..
Van zover ik me herinner had hij van in het begin al momenten dat hij echt anders deed als anders. Van de anders zo spontane leuke, grappige en opgewekte man bleef er niets over. Ik absorbeer slechte vibes en vroeg me dan al onmiddelijk af wat er scheelde.
Dan wist hij het zelf niet .. Uren bleef ik tegen hem praten in de hoop dat hij toch zijn hart zou luchten maar hij zei niet veel. Hij was stil, afstandelijk en voelde zich een nul.Nu kan elke mens wel eens zo'n dag hebben maar bij hem duurt het meestal een hele week.
Als hij gedronken heeft( 2x per week op de voetbal) als hij zo'n slechte periode heeft krijg ik allerlei verwijten te horen. Hij is dan ook arrogant en vergelijkt me met zijn eerste vriendin.
Hij is heel snel beinvloedbaar van buitenaf.
Hoort hij veel verhalen over koppels die uiteengaan of over vrouwen die mannen nemen voor hun geld, dan zal hij er negen van de tien over aan het nadenken zijn, en die avond nog horen dat ik ook zo ben.
Ook heb ik soms de indruk dat hij alles wat slecht gaat op anderen probeert af te schuiven. Als we weer ergens te laat komen, ligt het meestal aan mij, of aan onze kids. Nooit aan zichzelf. Dat hij weinig contact heeft met zn vrienden, ligt aan mij, ookal heb ik nooit gezegd dat hij da niet mag.. Hij doet zich heel sterk voor maar hij voelt zich soms echt overbodig en nutteloos, en praten kan dan niet, dit mondt uit in ruzies die niet nodig zijn.
Kritiek kan hij ook niet verdragen. Hij springt in de verdediging en er word niets opgelost.Ik heb al gedacht dat hij misschien manisch depressief is, maar ik weet het niet zeker...
Als hij één negatief ding in z'n hoofd heeft is alles en iedereen negatief, en hij kan soms ook met zoveel in z'n hoofd zitten dat je er gewoon niet meer 'tussen' kan..
De momenten dat hij normaal doet is hij wel leuk, plezant, geeft hij me meer liefde en is hij de liefste die er is.., en prijst hij ons de hemel in.
Het is heel moeilijk om als ''sfeergevoelig'' en 'emotioneel' persoon om te kunnen gaan met die periodes. want je vergeet al snel hoe het 'anders' is.. en denkt dan snel dat het aan jou ligt.
We moeten hier een tussenweg in vinden om met elkaar om et kunnen gaan, maar ik weet niet hoe...
Zitten hier symptomen in van M-D of borderline of adhd??En zoja hoe moet je hier best mee omgaan(rekening houdend met mijn adhd en emotioneel zijn?





Daarop heb ik weinig reactie gekregen waar ik iets mee kon.
Hier mijn UITLAATMAPJE:


Ik begrijp het echt niet meer.
De avond dat zn ouders me hebben aangepakt was hij lief.
Ik gaf weinig terug maar dat was omdak me zo rot voelde en omdak dacht da hij me toch ging laten vallen… zelfbescherming.
Hij pakte me vast en was lief.
De dag erna dacht ik, na een lief berichtje, kieke hij ziet u graag hij gaat u ni laten vallen.
Die avond had ik behoefte aan zijn liefde… voelen dat het nog steeds oke was, zoals ik hoopte.
Dat sloeg tegen.
Hij negeerde me, sprak niet tegen me, lachte niet met dingen waar hij anders wel mee lachte.
Ik begreep het niet.
Ik wou praten ma hij zei niets. Noppes.Ik werd kwaad vanbinnen maar ik bleef me rustig houden , wnat uiteindelijk wil ik alleen ma antwoorden op mn vragen , en weer geen ruzie.
Uiteindelijk zei hij één ding:
Ik dacht da ge me ging late valle.
Ik begreep ni hoe hij da kon denken.
Ik geef alles wa ik in me heb en dan dierf hij zoiets te denken.
Trewijl hij me constant niet ziet staan.
Ik wou weten wat hij voelde( zoals altijd) en weer hoopte ik da hij eindelijk eens rustig zou praten en beseffen dak gekwetst word als hij zo doet.
Ma twas weer niet zo.
Twerd ruzie
Ik kan er echt niet aan uit hoeveel moeite moet ik nog doen als ik het gevoel heb dat het hem niet interesseert
Hoe veel kan een mens verdragen
Ok ik zie hem heel graag en ik zal hem nooit vergeten ma tot hoeverre kan liefde gaan op zo’n momenten?
Wat maakt het uit hoe graag je iemand ziet als je geen wederzijdse gevoelens ontvangt?
Kmoet me altijd ma aanpassen….:
Zand op de grond, kinderachtig, parasiet, bitch, cindy 2, als ik eens een periode minder doe ist ge doe nix meer, ik mag niet praten over mn gevoelsn, IK moet altijd mn bek dichthouden omda hij nooit wil prate,ik moet me aanpassen aan of hij wel of geen behoefte heeft aan aandacht
Ik moet hem zn uren voor zichzelf gunnen…
Ik kan da ni lang mr aan hoe graag ik ook wil ik heb dit al meegemaakt met bart en das ook nooit gebeterd.
Tis alsof ik gewoon niet besta.Geen behoefte aan liefde??? Ik zie er niet naar ik hoor haar niet..ik doe alsof ik hier alleen zit.
En wa ik dan denk of voel??? What the fuck should he care???
Kan hij alleen maar kwaad worden en tellen alleen zijn gevoelens?
Op deze manier denk ik niet dat het nog lang gaat duren.
Communicatie is belangrijk, en waarom duurt het altijd uren?????
Hij zegt pas ‘iets’ na 2u en dan weet ik nog nix.
Volgende dag zeg IK sorry en hij niet??
Kmag me ni zo laten doen.
Ziet hij me nimeer graag?i dunno… investering?? I dunno.
Kweet nimeer wak moet geloven of denken van hem
Alleen da er ne moment ga komen dak denk : FUCK you, as gij nu denkt dak van u geprofiteerd heb of van u vanaf wou,Ge hebt me veel te veel gekwetst en laten staan als koude kak, ik kan het niet meer aan.
Echt het doet me pijn, ma kword elke keer een beetje harder,
En je kan iemand nog zo graag zien as je wil, ma alst ni van twee kanten komt, nothing can happen!
Ik ben wiek ben, en ik heb wél gevoelens en ik zit wél in met anderen.
Als hij zo ni is dan moete we er gewoon mee kappen want op deze manier komt t ni goed.
We kunne eraan werke
Ma ni op de manier van GIJ moet dit dat en zus (ik doe er ook wa aan) en hij gewoon koppig zn zinneke doordrijven.
En agressief zijn.
Ik zie hem graag ma tword me teveel ik ben gene robot!!!!!!!!!!!!!!!!t doe te veel zeer
Kga nog ene keer rustig proberen praten nu, en da zal op niets uitdraaien. Kan je verzekeren dak dan mijne krak ga krijgen.
En dan zijn de gevolgen duidelijk
Dan ga ik zo snel mogelijk mn boeltje pakken en ga ik desnoods op straat leven.
Ma alles is beter dan een eenrichtingsrelatie waarin ik afgebroken en gekwetst word.
Kheb teveel moeite gedaan en vol gehouden… tbrengt me just nergens
Hebt gevoel da hij denkt dak altijd alles kan vergeven. Da houd ook ergens op


Hij is exact wat de vader van mn kinderen was en ik begin te beseffen dat hij macht over me wou en die nu heeft
Dit was gisteren....


Het gaat echt van kwaad naar erger.
Hij moet een paar dagen, weg voor zn werk en ik heb het er moeilijk mee.
Hij is heel de namiddag lief, hij troost mij , we hebben s*x
Hij pakt zijne zak en BAFFFF hij doet weer lastig.
IK ben de schuldige die de koekskes nie in huis heeft gehaald.
En word ik kwaad… dan vraag ik of hij nog kwaad is ik vind nie da hij het recht heeft om kwaad te zijn op mij.
Nee, ben nimeer kwaad.
Zegt ie
Dan zegt hij kga in de sauna ginder in da hotel
Sorry ma as ge iemand moet missen dan hoort ge da nie heel graag ik weet wak heb gevoeld toen ik na turkije ging en da was een nachtmerrie.
Ik trok blijkbaar ne kop en toen begon hij weer hatelijk te doen.
me uitLachen ask iets zei
Weer beginne over dak jaloers was ak em twee keer na een wijf zag zien
Terwijl iedereen die mij kent weet wa vo een scenes da hij al maakte as hij jaloers was.
En zegt hij da IK overjaloers ben.
Dak hemhet moeilijk maak me te ligge bleite, en da da geen teken van liefde is.
Terwijl da em dervoor zei dak me ni mocht inhoude
Laat ik hem zien dak van hem hou, dan kwetst hij mij
Laat ik het minder zien omdak me elke keer wa meer afsluit dan ist volgens hem al zeker dak em bedrieg.
Kan ik nog iets goe doen=?.....?????
Wa is hier de bedoeling van???
En ik ging hem de 17 ten huwelijk vragen??
Kweet nimeer
As em da heel mn leven gaat doen dan vraag ik me af of ik het er wel vo over moet hebbe
ZO behandeld niemand me nimeer.
Op dees moment ben ik pissed of en hij zit da ma te lache.
En te denke candyke die zorgde tenminste voor geertje die had koekjes
DJEESES!!!!!!!!!!!!
Pakt dan een ander e ma speelt ni me mijn gevoelens
Ast de bedoeling is dak u nu gemakkelijk ga late gaan dan edde sjans
Nu zouk u nog me ne lach uitwaaie
Rotzak
Zie e hoe meer ik erover nadenk hoe meer waarheid erachter het volgende zit:
Hoe meer liefde ge toont hoe meer ge gekwetst word.
En da vo iemand die vroeger zelf zo gekwetst is.
Ik weet wéér ni wak aan hem heb kan ma beter hard worden
Ik hoef dit echt ni
Liefde of geen liefde ik zen gene hond
En kzen geen item dat je gebruikt en weggooit

En vandaag heb ik iets beseft :


Vanmorgen is hij vertrokken.
Ik voelde me slecht ma wist nog niet waarom.
Hij gaf me ne kus en knuffel, en ik had tranen in mn ogen ja.
Ma thuisgekomen voelde ik een ander soort pijn.
Ik begon te beseffen da ik op deze manier niet gelukkig ga worden.
Ik ben naar ons ma gegaan.
Toevallig kwam juist de psycholoog ,Kathy, langs.
IK ben in tranen uitgebarsten nadat ze me vroeg wat er was . Ik kan mijn buien niet verbergen.
Ik heb uitgelegd hoek me voelde en waardoor.
Dat Brian al 8 mnd lang om de week lastig word, en da ik dan alles fout doe in zijn ogen.
Hoe hij met Kerstmis mij buiten wou en toen terugkrabbelde en het dan als MIJN fout afstempelde dak zo SNEL reageerde.
Hoe hij in het begin zei dak me over da geld geen zorgen moest maken da hij me da nooit kwalijk zou nemen,
En hoe hij al meer dan eens zei dak een investering was die hij ni wou laten gaan,
En as k dan wist dak werk had, hoe hij dan plots zei kvoel me overbodig, nu ga je me ni meer nodg hebben financieel,
En een week later weer zei da hij het geld terug wil.
Hoe hij voor het minste jaloers is , net zoals ik misschien , en hoe alles wat ik ook zeg altijd in mijn schuld eindigd.
Hoe hij zei da hij nie wil veranderen omda ik ni verander.
Ik herrinner me da hij ooit zei jij bent sterk want ik zie da : je hebt het heel moeilijk met je moeder ma je blijft er naartoe gaan,
Je hebt veel geduld je geeft ni snel op.
Weet je wat Kathy zei???
Dat hij macht wil uitoefenen, dat hij zichzelf zo klein voelt en dat op andere mensen weerspiegelt.
Hij voelt zich nix waard en in plaats van eraan te werken reageert hij alles op de mensen af rondom hem.
En als ik er bij nadenk kan het kloppen.
In ’t begin mijn dagboek lezen, ni gewoon gevonden maar gezocht onder t bed, getuigde al van geen respect,
Ma ja liefde is blind zeggen ze
Nooit kunnen praten als ik met iets zat, iets wa nefast is voor een goeie relatie
Hij heeft geen respect voor mij.
Hij ziet me als een investering, waar hij de macht over heeft.
Ze was zelfs bang da as ik het gedaan maak da hij wel eens gevaarlijk zou kunnen worden.
Ik ook eerlijk gezegd.
Nu ik erover nadenk, ik durf inderdaad niet veel meer te zeggen,
Uit ‘schrik’ van zijn reactie. Hij heeft me inderdaad gemanipuleerd en ik begrijp nie dat iemand zoiets kan doen, het is NET zoals met Bart, alleen is Brian tot ergere dingen in staat.
Ik durf nergens heen, de sfeer thuis hangt af van zijn mood
Ik leg me overal bij neer, en durf nimeer te praten.
Dit is niet gezond.
Hij is soms ook verschrikkelijk agressief tegen zijn kids, en da beloofd ook al ni veel goeds vo later.
Als hij het echt ERG vond da hij me soms zo kwetste was hij allang veranderd.
Waar een wil is is een weg….
Ik ben mezelf niet meer.Ik ben elke dag bang hoe gaat hij zich voelen, gaat het leuk zijn of ruzie?
En hij heeft het inderdaad zo ver gekregen dak het ni durf gedaan te maken
Waarom?? As ik het gedaan maak zal hij zijn zin krijgen en zeggen je hebt van me geprofiteerd, en as ik bij hem blijf zal het altijd zo blijven
En hij zal het ni gedaan maken want er zit teveel van zn geld in mij.
Hij wil me blokkeren.
Hij gebruikt mijn goedheid en mijn immense geduld.
Ma ik ga deze dagen goed gebruiken om te bezinne, hij heeft er goed aan gedaan gisteren zo te doen.
Nu kan ik tenminste nadenken want een leven zoals dit heb ik al gehad, en ik weet dat daar nix goeds uit kan voortkomen
Ik heb hem graag gezien, ma blijkbaar is het bij hem geen liefde ma macht, en er is bij mij ook iets aan het rinkelen gegaan nu.
Ik mis hem niet. Voel me rot, doordak besef dak het ni ga volhouden zonder er onder door te gaan.
Kwil hem ni kwetsen, ma da heeft hij al wel gedaan bij mij, al veel te veel….
Kwil dat het allemaal achter de rug is het knaagt aan me.
Het is teveel ik kan het niet meer aan.



Ik voel me heel erg slap en slecht ik ben bang voor zijn reactie en mn moeder zei dak NU in de periode dat hij weg is, mijn boel moet pakken, ma daarvoor ben ik dus te laf...
Ik zou er nog erger van gaan flippen moest iemand da bij mij doen.
Ik wou da het al gedaan was en ik hem nooit meer zag, want ik besef nu weer meer dan tevoren, dit is NIET wat ik wil, en ik verdien a hell of a lot better!!!

Ma kan wel wa steun gebruiken en mss wat raad of gewoon dak weet of ik fout ben of da hij fout is volgens jullie....
Ten einde raad
Leeuwtjuh

als ik dit verhaal zo lees... (en dat heb ik helemaal)
dan zou ik gewoon mn spullen pakken en niet afwachten tot hij veranderd....

(denk dat je lang kan wachten)
hij heeft duidelijk geen respect voor jou en je gevoelens en je weet dat je er geen toekomst mee hebt...

voor zn werk naar een hotel voor een paar dagen?
In zn uppie? ik denk dr het mijne van...

pak je kids en ga gewoon... aan zon gozer heb je niets!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

"ADHD-vrouwke .. mama van 2 kids, veel meegemaakt, ma STILL ALIVE AND KICKING"

Ik vrees dat als je lang bij zo'n vent blijft dat er weinig van je zelfvertrouwen over blijft. Iemand die zo instabiel en onvoorspelbaar en onberekenbaar is, is geen geschikte partner in een relatie.

Veel meegemaakt vrouwke ? Voorkom hiermee dan nog meer ellende...teveel narigheid maakt je niet altijd sterker zolang je bij herhaling blijft vallen voor kerels in slechte relaties.

En als je jezelf niet de moeite waard vindt doe het dan in ieder geval voor je kinderen. Een negatief rollenpatroon met een onberekenbare vriend van mamma is het laatste wat zij nodig hebben om psychisch gezond op te kunnen groeien. Hoe wil je dat zij later een relatie aangaan ? Volgens hetzelfde rollenpatroon wat jij ze leert in jouw relatie ?

Zou je willen dat je dochter later zo'n soort man als normaal bestempeld en telkens vervalt in dit soort relaties of heb je een zoon die je nu leert dat kerels zich zo gedragen in een relatie met een vrouw ?

Deze man heeft geen enkel respect voor je, hij is hard, genadeloos, onberekenbaar en weinig liefdevol. Je spreekt in je stukjes over de manier waarop hij soms met je omgaat en dit geeft een beeld van emotionele chantage en geestelijke mishandeling.

Ik kan je dit boek aanraden:

Titel: Als liefde pijn doet en je weet niet waarom
Auteur: Susan Forward
ISBN: 9021596997

Er zijn mannen die welliswaar van hun vrouw lijken te houden, maar haar in feite het leven onmogelijk maken. Ze oefenen macht uit, vernederen hun vrouw en vernietigen haar zelfrespect.

Dit boek gaat over mannen die vanuit hun opvoedingsgeschiedenis eigenlijk niet in staat zijn tot het aangaan en onderhouden van een volwassen en gelijkwaardige relatie.
Het boek gaat over vrouwen die in zo'n relatie verstrikt zitten en hier onder lijden in de ruimste zin des woords.
Ook worden er verklaringen gezocht waarom je als vrouw in zo'n relatie blijft en niet gewoon meteen weg rent.

Het geeft herkenning, ervaringen, analyses van de verschijningsvormen, tips, ook om er binnen de relatie wat mee te doen, maar vooral voor mij een "feest" van begrip en herkenning hoe het kan dat je ooit van een zelfstandige, optimistische, geëmancipeerde meid met zelfvertrouwen een depressief deurmatje werd dat twijfelde aan alles en vooral aan jezelf.

Betrek niet alles op jezelf, het is en blijft een erg Amerikaans boek, geschreven door een psychotherapeute die zelf in een dergelijke relatie verstrikt zat, maar wel waardevol als self-help boek.



Kijk eens tweedehands of bij een bieb....

En anders lees deze link eens: http://www.angelfire.com/me4/Steunpunts ... oeken.html
Inzicht als Uitweg..
BriDe

Nog even erbij vertellen dat mijn kids maar één keer in de week bij ons zijn en die van hem ma een weekend om de twee weken, en de kids(de mijne toch) beseffen er niets van als ze er zijn doet hij altijd normaal.
Anders was ik al langer weg.

Meerdere reacties zijn nog steeds welkom..
Alleszins al bedankt aan de vorigen.

Heb nu weer een zwak moment hij belde me en ik zei niet veel had geen zin om te praten,
ik vroeg of hij me miste ma hij zei da weet ik nog ni ben er net,
toen zei ik gewoon ok heb je verde ni meer te zeggen hoor,(wa ni van mn gewoonten is) en na half uur stuurde hij smsje ik mis je schatke.

Dan ben ik weer geneigd om het allemaal te vergeten en weer verder te gaan....

Ik ben een stom veel te goe-kieke!!!
DarkElf

Het lijkt m'n ex wel! Jammer genoeg bleef ik volhouden en ik eindigde als een dik, afgeleefd hoopje zonder een greintje zelfvertrouwen. Maak niet dezelfde fout!

PS. Goed boek welk Mystica je aanraadt, heb ik ook gelezen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Vergeet het rustig allemaal BriDe...als jij er nog niet aan toe bent en elke keer vatbaar blijft voor lieve woordjes als meneer het uit komt...prima..jouw keuze.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het er echt niet beter op wordt...alleen maar slechter. Je kan je zelf tot dan toe enkel de vraag blijven stellen...hoe slecht moet het worden voordat je opstapt, hoever laat je dit gaan ...

Dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Een tipje van de sluier van het antwoord ligt in jouw gevoel van eigenwaarde ..
Inzicht als Uitweg..
ann61

Hey Bride,

als ik je verhaal lees, denk ik: hoe sneller je een einde maakt een je relatie met deze destructieve machtwellusteling, hoe beter. Je bent niet gelukkig in je relatie en met zo'n persoon wil je toch niet verder, je wil toch niet op je 50ste zeggen: had ik maar... je hebt je ganse leven nog voor je, hoe eerder je hem dumpt, hoe meer je nog van je leven kunt genieten. Als je steeds moet opletten wat je zegt en doet, als je bang bent voor zijn reactie en alles afhangt van zijn mood, als hij geen respect heeft voor je... dumpen!

Veel sterkte, Ann

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”