stefke

Niet los kunnen laten

Hoi!!

Omdat jullie mij bij mijn vorige post goed geholpen hebben verdienen jullie het om nog een keer op mijn vraag te reageren ;)

Dit keer een wat minder verbitterde vraag.
Omdat ik alleen het beste voor mijzelf wil, wil ik dat qua relatie ook. Nou is het zo dat ik een tijdje geleden een meisje heb leren kennen die ik in eerste instantie heel leuk vond.
Ze vond mij wat minder leuk, althans, ze laat niet veel merken. Ik ben er inmiddels achter dat ze leuk is, maar ze is niet de ware. Ze heeft namelijk te weinig diepgang, ze vindt andere dingen belangrijker in het leven dan ik. Ze is te weinig attent en lijkt te blokkeren als het om liefde geven gaat. (waarschijnlijk omdat ze me op die manier niet leuk vindt)Dat is het tegenovergestelde van mij, ik voel namelijk wel erg de behoefte attent te zijn, te luisteren en liefde te geven en verwacht dat ook van de ander. Het gaat met haar dus niet werken.

Ik weet dit voor mjizelf. Maar waarom krijg ik haar dan niet uit mijn kop? Als ik smorgens wakker wordt, gaat mijn eerste gedachte over haar, er gaat geen dagdeel voorbij zonder een paar keer aan haar te denken. Gedurende de hele dag voel ik de behoefte haar te smsen en ik voel me echt klote als ik er aan denk dat het initiatief altijd van mij af moet komen. Soms moet ik er wel eens om lachen, omdat het zo belachelijk is dat ik nog zo veel met haar bezig ben. (het is trouwens geen verliefdheid)

Het klinkt misschien stom, maar het voelt een beetje alsof ik het steeds met haar wil proberen omdat ik weet dat ik er voor haar kan zijn en ik de beste voor haar ben. Een beetje uit bescherming dus. En ik wil met haar afspreken om dat te laten zien.

Maarja dat is dus waanzin!
Het lijkt een beetje alsof ze een verlengstuk voor mijn ego is. Zoals kleding, een tv, een auto dat kan zijn. Je beter voelen door een aankoop. Je beter voelen door haar te winnen.... Ik weet het niet.

Ik hoor graag van jullie: waar zit bij mij de 'delete' knop? Behalve de uitweg drank ;)
Shitonya

Heb je niet. Je wilt geen relatie met haar zo te horen en ook geen vriendschap. Ze heeft niet wat je zoekt in een relatie, dus ik zou haar gewoon laten gaan. D.w.z: je focussen op andere belangrijkere dingen in je leven, afleiding, dingen ondernemen, alles behalve haar. Mensen kun je alleen deleten als je er andere dingen - gedachtes voor in de plaats vult, zodat je minder ruimte over hebt om nog aan haar te denken.

And..ze is niet de enige vrouw in de wereld. Probeer haar hoe dan ook uit je hoofd te zetten en ga verder met je leven. Simpel doch doeltreffend om hier vanaf te komen. Je zult later wel vaker mensen moeten laten gaan om de "ware" route te vinden.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”