The Limey

Date / Relatie tussen behandelaar en patient?

Hallo,

Zijn er ook mensen die voorbeelden of ervaringsverhalen hebben van een date of relatie tussen een behandelaar en een patient (na dat de behandeling afgelopen is)? Kan dit? Ik weet van de eed van Hippocrates etc. en van de waarschijnlijke projectie op je behandelaar ("luisterend oor" etc.)

Zelf heb ik een tijdje af en toe met een meisje/psychologe gepraat. Ik vind/vond er wel aardig, maar weet verder niets van haar, omdat het natuurlijk eenrichtingsverkeer was. Nu heb ik er al een tijdje niet meer gezien, maar ik moet erg vaak aan haar denken. Graag zou ik eens vrijblijvend met haar afspreken. Voor haar heb ik een paar andere behandelaars gehad en daar had ik dit niet bij. Dit is een meisje dat ik buiten deze situatie waarschijnlijk ook wel leuk zou vinden, maar ik heb er eenmaal in deze context ontmoet ...
drijvendschaap

er is nog niet eens sprake van een relatie.

maar goed date vragen is niet zo moeilijk. Alleen zou ik het dan niet via het zorg kanaal doen.
denk niet dat je positieve respons krijgt though
lili

Hey Limay,
Moeilijk hoor :-k
Bedenk wel dat deze vrouw beroepsmatig contact met je gehad heeft.
Maar kennelijk heeft ze een diepe indruk achtergelaten bij je.
Ik persoonlijk denk dat je jou gevoel even de tijd moet geven en het allemaal eens even moet laten bezinken.
Misschien over een half jaar er anders over denkt?

Groetjes,Lili
drijvendschaap

een half jaar zonder wederhoor en verdere romantisering zoiets laten sluimeren kan nadelig uitpakken.

Stuur een bloemetje oid, laat iets achter waarop je ze je niet zal gaan bereiken en laat het los.
lili

Hey Schapie,
Ja zo kun je het ook zeggen.....Maru.....laat dat bloemetje dan ook maar zitten :lol:
Fenella

Via zorg hoort dat natuurlijk niet. Een relatie tussen patient en arts/therapeut hoort beroepsmatig te blijven.
Helaas heb ik hier zelf een slechte ervaring mee in het verleden.

Groeten, Fenella
LauraHelen

hoi,

ik ben het niet helemaal eens, denk ik. Uiteindelijk ben je er nu toch niet meer bij in behandeling,, en ik kan er best inkomen dat ze je als vrouw/mens en niet als psycholoog ook aansprak om evt te leren kennen. Moest ze evt geinteresseerd zij om je te leren kennen (buiten de psychologische problemen daar weet ze al wel van)...op zich vind ik het niet onmogelijk om na een therapie, een andere richting in te slagen waar je wél gelijkwaardig met elkaat omgaat...ik denk dat het feit dat ze die dingen van je weet niet echt een struikelblok hoeft te zijn, het kan zelfs een voorsprong zijn. Want hoe je het ook draait of keert, ik denk dat psychologen sowieso hun partner wel eens psychologisch analyseren, tis ook gewoon de manier van kijken die je met een opleiding meekrijgt denk k. Het lijkt me dat je alleen vooral moet oppassen dat je in een andere verhouding met elkaar staat dan je als psycholoog-patient deed. Dus je moet zeker zijn dat je dàt ook wil denk ik. Liefs xlaura
drijvendschaap

LauraHelen schreef:hoi,

ik ben het niet helemaal eens, denk ik. Uiteindelijk ben je er nu toch niet meer bij in behandeling,, en ik kan er best inkomen dat ze je als vrouw/mens en niet als psycholoog ook aansprak om evt te leren kennen. Moest ze evt geinteresseerd zij om je te leren kennen (buiten de psychologische problemen daar weet ze al wel van)...op zich vind ik het niet onmogelijk om na een therapie, een andere richting in te slagen waar je wél gelijkwaardig met elkaat omgaat...ik denk dat het feit dat ze die dingen van je weet niet echt een struikelblok hoeft te zijn, het kan zelfs een voorsprong zijn. Want hoe je het ook draait of keert, ik denk dat psychologen sowieso hun partner wel eens psychologisch analyseren, tis ook gewoon de manier van kijken die je met een opleiding meekrijgt denk k. Het lijkt me dat je alleen vooral moet oppassen dat je in een andere verhouding met elkaar staat dan je als psycholoog-patient deed. Dus je moet zeker zijn dat je dàt ook wil denk ik. Liefs xlaura
Als ze nou eens beginnen met hoi tegen elkaar te zeggen ;)
LauraHelen

ja drijvendschaap je hebt gelijk te lang weer zeker ik :lol:

ik wou gewoon zeggen dat als je er niet meer door in behandeling bent, een relatie vlg my best mogelijk is, zolang je maar zorgt dat je het vanuit interesse in de vrouw en niet in de psycholoog doet

beter zo?

btw: als ik ook even mag; zeggen dat ze wsk toch niet zal reageren dat weet je toch eig niet, daar gaat die jongen zijn goede hoop al :roll:

liefs, love&peace ;)

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”