So lonely

Onbereikbare liefde

Momenteel voel ik weer vreselijke leegte en het lukt me maar niet om afstand te nemen van de grote behoefte om een vriendin te willen hebben.
De eenzaamheid is zo groot en steeds vraag ik mij weer af waar ik het aan verdient heb om zo op afstand gehouden te worden. Met de beste bedoelingen van de wereld; ik krijg maar geen bevestiging van vrouwen. Nooit kan ik ze eens beter leren kennen. Steeds houden ze weer afstand met me. Of ze reageren niet op emails of ze hebben het te druk of iets dergelijks. Altijd is er wel weer iets waarmee ik afgepoeiert lijk te worden.
Dating heeft ook geen zin, want er word toch nooit gereageert.
Ik lijkt altijd maar te min te zijn en voel me dikwijls genegeert.
Hulp zoeken heeft ook geen zin, want dit heb ik al zovaak gedaan.
Blijkbaar zal ik de strijd met mezelf moeten aangaan en dit grote probleem de baas moeten worden. Maar ik kan het zo moeilijk een plek geven en laten rusten. Het drukt zo zwaar op me.
Ik kan nog zoveel gaan schrijven en zowel ervaringen van mezelf als van anderen gaan beschrijven, maar dan wordt dit wel een heel lang verhaal.
Voel mij er vreselijk naar onder. En ik voel me zo ontzettend eenzaam en machteloos.
Hoe kan ik hier afstand van nemen?
Ramses

http://www.masterflirt.nl

Geen geintje, het werkt goed. Gaat over hoe je je als mens kunt verbeteren en aantrekkelijker kunt worden voor anderen. Flirten komt ook aan bod, maar daar zou ik nog maar even niet aan beginnen, als ik je verhaal zo lees.

Eerst aan jezelf werken, kennelijk is er toch iets dat een muur creëert.
ikwilgraag

Al die ongemakken die je ervaart dat je geen vrouw kunt krijgen ligt echt voor een groot gedeelte aan je eigen,wat je voelt straal je ook uit en daar vinden vrouwen in het algemeen weinig aan,blijf positief ga zo ook door het leven en je zult zien dat het werkt.

En ja die masterflirt,dat is ook nooit verkeerd het helpt je wel,en je krijgt er weer nieuwe moed van!!!
je moet gewoon de juiste prikkel hebben,komop laat je eigen niet zakken en ga vooral niet in zelf medelijden zitten,heb een eigen leven en laat het niet bepalen door het wel of niet hebben van een relatie!!

succes!!
So lonely

Heb onlangs een boek besteld van Sofie Dewilde; getiteld 'De geheimen van het verleiden'.
Ben zeer benieuwd wat voor inspiratie ik hier uit kan halen, maar heb er zeker wel een goed gevoel bij.
Heb al het één en ander gelezen op http://www.vrouwenversieren.com en daar staan veel punten waar ik in de toekomst mijn voordeel mee zou kunnen doen.
Maar eerst moet mijn onvrede en frustratie jegens bepaalde ervaringen met vrouwen nog wat meer gaan verdwijnen, anders blijft dit on(der)bewust doorspelen en daardoor kan ik verlamt en geblokkeerd raken.
En op nieuwe teleurstellingen zit ik nou namelijk niet bepaald meer te wachten...
So lonely

Het afgelopen jaar was vooral een moeilijk jaar, met een aantal zeer fijne hoogtepunten maar vooral helaas veel dieptepunten.
Eén van die dieptepunten was het feit dat ik me vaak afgeweerd heb gevoeld door bepaalde vrouwen.
Alsof ik te min ben, een enge ziekte zou hebben. Altijd werpen ze weer een muur op als ik iets meer toenadering zoek. En dat is me dit jaar echt meerdere keren overkomen.
Het lijkt alsof ik overal maar voor moet boeten. Alsof ik de eeuwige zondebok moet zijn en blijven.
DarkElf

Geweerd en afgewezen worden doet best pijn. Mij gebeurt het nu niet meer omdat ik een stapje verder sta, namelijk zelf afweren eer iemand de kans krijgt om dit mij aan te doen. Natuurlijk sla ik hiermee mijn eigen ruiten in :?
So lonely

DarkElf schreef:Geweerd en afgewezen worden doet best pijn. Mij gebeurt het nu niet meer omdat ik een stapje verder sta, namelijk zelf afweren eer iemand de kans krijgt om dit mij aan te doen.
Het is zo pijnlijk om geweerd en afgewezen te worden.
Voel me er regelmatig diep ellendig onder :(
Vaak vraag ik mij af waar ik het aan heb verdient om zo afgeweert te worden.
Waarom doen mensen elkaar zoveel pijn....
Maar bij mij lijkt het tij ook steeds meer te gaan keren en wil ik vrouwen niet langer de macht en mogelijkheid geven om me steeds maar af te houden. Heb er al zoveel ellende en verdriet van gehad. Meer wil en kan ik gewoon niet meer verdragen. Bij mij is de grens bereikt. Voortaan zal ik het voor zijn en het niet langer meer toestaan om zo gekwetst te worden. Niemand verdient dit namelijk...
Mic

Het is wel belangrijk te onthouden in welke fase je afgewezen wordt. Ik zou me pas druk maken en gekwests voelen na een aantal maanden. Als je elkaar echt beter kent. Het gaat er om hoe je je 'presenteert'. Ikzelf ben er ook geen ster in.
Ik ben erg gesloten en stel me pas open na een hele lange tijd...dan haakt iedereen al vrij snel af. Misschien is het de tijdsgeest waarin iedereen toch een stuk kieskeuriger is...en met internet is het veel makkelijker contact maken, maar ook een stuk makkelijk om van iemand af te komen.
Ik heb af en toe het gevoel dat de wanhoop op mijn voorhoofd geschreven staat. :)
Hmm...Keep thinking: "It's their loss".
Ja, toch?
DarkElf

Mic schreef:Ik heb af en toe het gevoel dat de wanhoop op mijn voorhoofd geschreven staat. :)
Kapsel kiezen dat het voorhoofd bedekt? ;)
Mic schreef:Hmm...Keep thinking: "It's their loss".
Ja, toch?
Een waarheid als een koe, en probeer ik ook. Maar dan denk ik dadelijk: "yeah, right, who am i kidding?". Maakt bij mij het gevoel van afgewezen/gedumpt te worden niet minder, de pijn en de invloed hiervan blijven lekker pestduiveltje spelen. :(
So lonely

Mic schreef: Misschien is het de tijdsgeest waarin iedereen toch een stuk kieskeuriger is...en met internet is het veel makkelijker contact maken, maar ook een stuk makkelijk om van iemand af te komen.
Tsja; je slaat de spijker op zijn kop, Mic ;)
Vrouwen zijn gewoon keihard geworden.
Ze kicken altijd wel op aandacht, maar als je ze daadwerkelijk beter wilt leren kennen houden ze je weer af op een zeer flauwe wijze.
Vaak zijn ze ook niet oprecht in je geinteresseerd, maar willen ze slechts zelf even in de picture staan.
Het lijkt alsof je met veel vrouwen geen band mag krijgen.
Alsof ze je slechts proberen te gebruiken om zichzelf van wat tijdelijke aandacht te voorzien. Erg gemeen eigenlijk, maar begin het steeds meer door te krijgen en blijf het steeds meer voor.... ;)
Eleandra

So lonely schreef:
Mic schreef: Misschien is het de tijdsgeest waarin iedereen toch een stuk kieskeuriger is...en met internet is het veel makkelijker contact maken, maar ook een stuk makkelijk om van iemand af te komen.
Tsja; je slaat de spijker op zijn kop, Mic ;)
Vrouwen zijn gewoon keihard geworden.
Ze kicken altijd wel op aandacht, maar als je ze daadwerkelijk beter wilt leren kennen houden ze je weer af op een zeer flauwe wijze.
Vaak zijn ze ook niet oprecht in je geinteresseerd, maar willen ze slechts zelf even in de picture staan.
Het lijkt alsof je met veel vrouwen geen band mag krijgen.
Alsof ze je slechts proberen te gebruiken om zichzelf van wat tijdelijke aandacht te voorzien. Erg gemeen eigenlijk, maar begin het steeds meer door te krijgen en blijf het steeds meer voor.... ;)
Hmm, dit is wel héél generaliserend hoor!
So lonely

Ergens heb je natuurlijk wel gelijk, Flowerchild.
Maar het is gewoon zo als je een jaar lang alleen maar teleurstellende ervaringen hebt gehad dat dit toch wel het één en ander met je gemoedstoestand doet. En reken maar dat het pijn doet. Soms zou ik erom willen huilen, maar dat kan ik op de één of andere manier gewoon niet. Soms krijg je gewoon het gevoel dat je niet deugt en steeds afgeweert wordt alsof je een enge ziekte hebt. Alsof vrouwen dat als het ware ruiken. Zo langzamerhand kan ik niet langer meer bevatten waar de kern van het probleem ligt. Afgeweert worden doet zoveel pijn...
DarkElf

Flowerchild schreef:Hmm, dit is wel héél generaliserend hoor!
Hier moet ik Flowerchild wel bijtreden. Er zijn minstens evenveel mannen waar je hetzelfde kunt van zeggen. Maar ik weet evengoed dat zulke vrouwen ook bestaan.
So lonely schreef:Soms krijg je gewoon het gevoel dat je niet deugt en steeds afgeweert wordt alsof je een enge ziekte hebt. Afgeweert worden doet zoveel pijn...
Ook waar. Daarom ook dat ik me afsluit van die dingen. Het heeft drie jaar geduurd eer ik weer wat vertrouwen had, en na een paar voorvallen zal ik in alle eenzaamheid maar weer een paar jaartjes mijn wonden likken. Misschien zijn enkele van die vrouwen die je ontmoette hetzelfde, of heb je echt het gevoel dat het allemaal maar een spelletje is?
Nu, dat ik niet zou deugen heb ik minder. Ik heb best wat vertrouwen in mezelf, en kan me dikwijls storen aan de idiote kortzichtigheid van tegenwoordig. Neemt niet weg dat ik een paar flinke deuken oploop als het me overkomt...
So lonely

Het laatste jaar heb ik met erg veel vrouwen beroerde ervaringen gehad. Voortdurend ben ik op verschillende manieren afgehouden/afgeweerd en eigenlijk is het mij een raadsel waar nou daadwerkelijk het probleem ligt.
Ik heb louter goede bedoelingen en probeer me enigzins subtiel op te stellen zodat ik niet te opdringerig wordt. Maar blijkbaar is er altijd weer een reden om mij af te weren. En ik vind dit gewoon niet terecht en ook erg pijnlijk.
Wat doe ik nou steeds fout?
Waarom willen bepaalde vrouwen louter op een vluchtige manier aandacht bij mij scoren en verder geen echte persoonlijke band met me opbouwen?
Waarom hebben ze altijd van die drogredenen als 'te druk' oid?
Het lijkt alsof ik steeds de plank weer mis sla en ik weet gewoon niet waar de knelpunten liggen.
Wat kan het zijn?
Moet ik vrouwen nog beter leren doorgronden en begrijpen?
Mic

DarkElf schreef:Kapsel kiezen dat het voorhoofd bedekt? ;)
Da's wel een goed idee.
Maar wordt langzaam kaal vrees ik. :D
So lonely schreef:Moet ik vrouwen nog beter leren doorgronden en begrijpen?
Dat hoeft helemaal niet. Er zijn mannen die volgens mij geen idee hebben hoe vrouwen in elkaar zitten, maar toch een goede relatie hebben.
Maar ja, dit is inderdaad enorm generaliseren.
Blijf vooral jezelf...that's best.
Abramis

Mic schreef:
So lonely schreef:Moet ik vrouwen nog beter leren doorgronden en begrijpen?
Dat hoeft helemaal niet. Er zijn mannen die volgens mij geen idee hebben hoe vrouwen in elkaar zitten, maar toch een goede relatie hebben.
Maar ja, dit is inderdaad enorm generaliseren.
Blijf vooral jezelf...that's best.
Zijn er mannen die wel een idee hebben hoe vrouwen in elkaar zitten?
Waarschijnlijk wel, maar ik heb zo'n vermoeden dat die niet bij bosjes rondlopen.
Van mezelf dacht ik ook dat ik vrouwen enigzins begreep. Inmiddels weet ik wel weer beter.
Nu, alle vrouwen over dezelfde kam scheren is natuurlijk een foute uitgangspositie, dus dat schrijf ik dan even hier zodat het niet telkens moet herhaald worden.
Je bent samen met iemand, gedurende 11 jaar, dan denk je wel dat je de kantjes ervan kent, zowel de positieve als de kleine. En op een dag sta je daar, andere sloten op de deur, nieuwe papa voor de heel kleine kindjes, gepluimd tot op het bot, compleet voor schut gezet. Wat zou je dan denken dat je vrouwen in het algemeen zou begrijpen...

Het gras is altijd groener aan de overkant.
Tot de persoon die dat denkt de overkant een tijdje bewandelt. De schellen vallen van de ogen, de verdwenen vlinders vertroebelen niet langer het zicht op alles. Die prins op zijn wit paard blijkt een afgestofte boer te zijn op een aftandse merrie die verlangt naar het bevrijdende nekschot.
Kortweg, daar is opnieuw de realiteit, en ze slaat keihard toe.
Wat rest dan nog?
Trots. Trots staat dan in de weg van het rationele denken en voedt het besluit om niet opnieuw dezelfde "fout" te maken. Tenslotte is "levenspartner 1" naar alle waarschijnlijkheid ook met zijn leven verder gegaan.

Vermoedelijk alsnog te veralgemenend, maar soit, een canvas blijft een canvas, door eenieder te beschilderen naar believen.
Kleuren en smaken verschillen en er valt (praktisch) niet over te discussiëren (dit cliché boort elke discussie de grond in nog voordat ze van start kan gaan... en wat een onnozel cliché is het niet!)


Sommige mensen zijn waarschijnlijk wel iets te hard op zoek naar een nieuwe partner.
Voor het heil van deze post zal ik nu een man als uitgangspunt nemen: Misschien wel op zulk een wijze dat ze zichzelf redelijk opdringerig gedragen in het gezelschap van vrouwen. En dit zonder het zelf te merken. Net zoals de bullebak van zichzelf niet weet dat hij bullebak is.
Of de poëet die zulke pareltjes uit zijn pen laat vloeien dat hij ervan overtuigd geraakt dat ze elk vrouwenhart zullen kunnen doen smelten, terwijl ze in feite, onwetend, op een bepaald moment gewoon hun schrijvershobby hebben uitgebreid met het het facet "stalker".
Hoe dan ook, wie op zoek is naar een partner zal vele malen van een kale reis terug komen (tenzij je eruit ziet als Brad Pitt, of je vrouwen begint uit te nodigen op je jacht in Antibes), met als resultaat dat die vele afwijzingen aan je zelfvertrouwen zullen vreten als een bende hyena's aan een zebrajong.
So lonely

=D> ; YES!!!!!!!!
Geweldig geschreven, Abramis \:D/
Dit raakt mij echt en gaat tot op het bot :o

Met vrouwen lijkt het ook zo van; 'hoe meer aandacht je ze geeft, des te meer macht ze hebben en des te meer ze je kunnen gebruiken, misbruiken en afpoeieren'.
Want het afgelopen jaar heb ik echt wel ondervonden hoe glashard bepaalde (dus niet alle) vrouwen kunnen zijn. Zo parasiterend, zuigend en je behandelend als wegwerpprodukt. Als een verderfelijke koningin spelen ze met je alsof je helemaal niks bent.
Want reken maar dat ze voelen dat ze in de belangstelling staan en de valse wijze zoals ze hier op in kunnen spelen is zo schrijnend.
Maar goed; het geldt niet voor alle vrouwen, maar er is een aanzienlijke deel die zich wel degelijk zo opstelt. En dat heb ik wel degelijk ondervonden de afgelopen tijd.
So lonely

Het blijft pijn doen. Het idee dat je er niet toe doet, te min bent, niet voldoet.....
Vrouwen hebben een bepaald afweersysteem waarmee ze je zoveel pijn kunnen doen en je diep kunnen krenken. Het doet zoveel pijn om afgewezen te worden. Alsof er een muur wordt opgetrokken die niet te beslechten lijkt....
inactieve gebruiker

'hoe meer aandacht je ze geeft, des te meer macht ze hebben en des te meer ze je kunnen gebruiken, misbruiken en afpoeieren'
Wat een rabiate onzin zeg. Misschien zijn er vrouwen die zo zijn (ZEKER niet de vrouwen die ik ken, of bv mijn vriendin), maar zoiets als KENMERK te benoemen van de vrouw....oei oei oei, ik schaam me er bijna voor zelf een man te zijn al zou er maar 1 andere man zo dom zou zijn zo een generalisatie te formuleren, op een ernstige serieus bedoelde manier ... :oops:

Klaas


edit: vrienden veranderd in vriendIn
water

'hoe meer aandacht je ze geeft, des te meer macht ze hebben en des te meer ze je kunnen gebruiken, misbruiken en afpoeieren'.
Echt triest als je dit meent...
Waarom zou dit kenmerkend voor vrouwen zijn...
Jij bent een man en je voelt je afgewezen door vrouwen, er zijn ook genoeg vrouwen die zich afgewezen voelen door mannen hoor.
Ik vind het echt heel erg als je die conclusie trekt.

Als je zo over vrouwen denkt dan zul je dat misschien ook wel op één of andere manier uitstralen, en dat trekt vrouwen niet echt...
En als je er zo op deze manier op een vrouw uit bent, dan is de kans dat je iemand vindt wel klein.
Als je uitstraalt wie je bent en wat je voor iemand voelt dan komt het vanzelf een keer.
Het laatste jaar heb ik met erg veel vrouwen beroerde ervaringen gehad. Voortdurend ben ik op verschillende manieren afgehouden/afgeweerd
Erg veel vrouwen? Hoeveel vrouwen in één jaar heb je benaderd, en ook daadwerkelijk serieus iets voor gevoeld.
DarkElf

Het is inderdaad ook opvallend hoeveel vrouwen hetzelfde denken van de mannen (OK, ik geef het toe, ik ook - elders te lezen).
Blijkbaar een algemeen probleem dus. Maar wat is het dan toch? Wat gebeurt er met die gevoelens wanneer er opeens iets tegensteekt? Raar fenomeen...
Indira

:) Vind het altijd errug interessant om te weten hoe mannen over vrouwen denken.

Ik moet zeggen vrouwen kicken idd erg op aandacht. Ik vind het helemaal niet erg om negatieve dingen over vrouwen te horen. Elk mens heeft zijn/haar negatieve punten en bij mannen en vrouwen zijn er vaak gezamenlijke negatieve punten. Dat is ook te lezen in verscheidene boeken over de (wetenschappelijk aangetoonde ) verschillen tussen mannen en vrouwen. Ik vind het zelf ook erg treffend wat je schrijft. Ik ken vrouwen echt goed, vind ik zelf. Ik krijg veel te horen van vriendinnen, heb genoeg zelfkennis en het is echt waar dat veel vrouwen houden van de belangstelling, van zoveel mogelijk aandacht, van mannen die om hun heen draaien , hun bewonderen. (En zoals ook in het boek 'waarom vrouwen niet kunnen kaartlezen en mannen niet luisteren' (ofzo :D ) staat deze conclusies zijn voor de meerderheid van de vrouwen bedoeld. Niet elke vrouw zal zich er in herkennen. )

Maar waarom al die boeken van 'vrouwen versieren'? Ik haat 'versieren' , zo gericht iemand in je klauwen willen vangen. Daar hou ik niet van. Maar wat staat er in dat soort boeken? Ik zou namelijk eerder aanraden dat je leert hoe vrouwen denken, hoe vrouwen in elkaar zitten.

Ik vraag me ook af; zoek je niet een bepaalde type vrouw op? Misschien moet je het eens proberen bij wat bescheidenere types die niet zo vol zijn van zichzelf en dus ook niet het idee hebben van 'ik verdien aandacht' . :) Maar goed; val je op 1 type en zo ja welke? Ben ik even benieuwd naar..
So lonely

water schreef:
'hoe meer aandacht je ze geeft, des te meer macht ze hebben en des te meer ze je kunnen gebruiken, misbruiken en afpoeieren'.
Echt triest als je dit meent...
Waarom zou dit kenmerkend voor vrouwen zijn...
Jij bent een man en je voelt je afgewezen door vrouwen, er zijn ook genoeg vrouwen die zich afgewezen voelen door mannen hoor.
Ik vind het echt heel erg als je die conclusie trekt.
Het is natuurlijk geen vaststaande conclusie, maar ook grotendeels geschreven in een opwellende emotie. Maar natuurlijk is er wel iets van een kern die hierin schuilt. Alleen is het nooit mijn bedoeling geweest om dit als stigmatiserend te weergeven. Het duidt slechts op m'n ervaringen met bepaalde vrouwen van pakembeet het laatste jaar.
Het heeft mij regelmatig veel pijn gedaan en ik betreur dit ik dergelijke ervaringen in een relatief korte periode heb moeten ondergaan.
Ik hoop echter wel dat de rust snel gaat wederkeren, want ben hier vooral dit jaar erg onder gebukt gegaan.
seneca

So lonely schreef:
water schreef:
'hoe meer aandacht je ze geeft, des te meer macht ze hebben en des te meer ze je kunnen gebruiken, misbruiken en afpoeieren'.
Echt triest als je dit meent...
Waarom zou dit kenmerkend voor vrouwen zijn...
Jij bent een man en je voelt je afgewezen door vrouwen, er zijn ook genoeg vrouwen die zich afgewezen voelen door mannen hoor.
Ik vind het echt heel erg als je die conclusie trekt.
Het is natuurlijk geen vaststaande conclusie, maar ook grotendeels geschreven in een opwellende emotie. Maar natuurlijk is er wel iets van een kern die hierin schuilt. Alleen is het nooit mijn bedoeling geweest om dit als stigmatiserend te weergeven. Het duidt slechts op m'n ervaringen met bepaalde vrouwen van pakembeet het laatste jaar.
Het heeft mij regelmatig veel pijn gedaan en ik betreur dit ik dergelijke ervaringen in een relatief korte periode heb moeten ondergaan.
Ik hoop echter wel dat de rust snel gaat wederkeren, want ben hier vooral dit jaar erg onder gebukt gegaan.

Een wijzere man dan mij zei ooit es:

"Wie geen vertrouwen in anderen stelt, zal ook nimmer het vertrouwen van anderen winnen."

en

"De wijze vergeet zichzelf in de omgang met andere mensen en laat zijn geest benevelen in het belang van andere mensen."

en

"De wijze verlangt ernaar zonder verlangen te zijn en streeft niet naar dingen die moeilijk te krijgen zijn. Hij leert niet te leren en richt zich op dingen die de menigte niet ziet."

Misschien kun je er wat mee.

Sterkte en succes,
Maarten
Shitonya

meer aan je uiterlijke verschijning doen en sociale capaciteiten, dat samen kweekt uiteindelijk zelfvertrouwen door meer aandacht en complimenten wat ervoor zorgt dat je wel op den duur een vrouwtje tegenkomt. Succes.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”