Jennifer

Relatie is best moeilijk

Ik ben nu 34 en ik heb een relatie van tien jaren.
Mijn vriend is best afstandelijk geworden laatste tijd.
Voor mij had hij een ex ..het was al een jaar uit met zijn ex daarna had hij nog twee korte relaties totdat hij mij ontmoette. Onze relatie begon goed maar het werd toen wat minder. Ik was te dominant en ik eiste teveel van hem ( zoals hij dat zei ) Na een tijdje werd het toch ( doordat we werkten aan onze relatie ) stabiel. Laatste jaren ( ongeveer twee ) zie je wel dat hij best gesloten is. En het ergste vind ik de afstand. Ik kan hem niet telefonisch bereiken. En ik kom niet in zijn wereld ( ouders en vrienden )
De laatste paar weken merk ik dat hij iedere zaterdag ( terwijl hij het weekend altijd bij mij is ) dat hij steeds een afspraak heeft ( klopt wel : het zijn ook echte afspraken ) maar hij zorgde ervoor dat hij altijd na zo een afspraak bij mij nog kwam maar dat is nu niet meer zo.
Ik weet dat hij en zijn ex samenwoonde voor een jaar..toen nam hij afstand en hij kwam haast niet thuis. Sex was minder. Maar ze kreeg in tegenstelling van mij wel zijn ouders en zijn vrienden erbij. En andere dingen. Ze was erg stil en zeer onzeker. En zeer claimerig.

Nu ben ik iemand die niet op haar mondje is gevallen en ik weet dat hij daardoor een afkeer van heeft gekregen. Maar claimerig ben ik niet. IK ben wel erg zo een persoon die van alles regelt zonder met hem te overleggen. Dat was een minpunt in zijn ogen. Nu ben ik er wel mee bezig, maar het komt niet aan.Tenminste ik zie dat niet. En dat doet pijn.
Ik ben bang dat hij net doet als bij zijn ex. Ik zeg niet dat zijn ex de oorzaak is van onze problemen. Ik weet dat ik best dominant kan zijn ..niet in zijn vrijheid beperken want ik ben ook erg op mijn vrijheid gesteld. Maar ik vind het best oneerlijk hoe hij nu doet. Afstand nemen van mij. Als er mensen zijn die mijn verhaal niet begrijpen, mijn excuses. Ben bereid om vragen te beantwoorden ook omdat er misschien iemand is die mij inzicht kan geven in de situatie.
Boet

Jennifer, waarom zou je vriend zijn wereld van die van jou gescheiden willen houden. Of zie ik dit verkeerd?

Groet,

Robert
Jennifer

Boet schreef:Jennifer, waarom zou je vriend zijn wereld van die van jou gescheiden willen houden. Of zie ik dit verkeerd?

Groet,

Robert
Ik zie zijn ouders en zijn vrienden niet. Hij woont nog bij zijn ouders ( dat is niet altijd zo geweest ) en ik mag hem daar niet bellen ( heeft met vervelende dingen in het verleden te maken ) en verder is hij dan wel op zijn mobiel te bereiken. Maar zijn mobiel zet hij niet altijd aan. Dus weinig contact met zijn wereld. Waarom ? Geen idee.
Jennifer

In het begin van onze relatie maakten we veel ruzies door de telefoon. Daar heeft hij een angst van overgehouden..dus zet zijn mobiel het liefst niet aan. Het was vroeger erger..toen had hij een jaar lang helemaal niet zijn mobiel aan..kon hem alleen bereiken op afspraak. Verder is het zo dat hij nu zegt dat ik zijn voicemail moet inspreken. Maar dat doe ik ook. Maar hij belt niet terug. Net zoals nu : ik heb hem vrijdagochtend voor het laatst gezien. En ik zie hem morgen. Maar sinds vrijdagochtend staat zijn mobiel niet aan. En dat is vaak zo. Ik heb met hem gesproken dat het moeilijk is om hem te bereiken. Ik heb hem uitgelegd dat het best pijn doet. En hij zegt dat hij het zal veranderen. Maar dat doet hij niet echt.
Leeuwtjuh

zoals jij het beschrijft lijkt het wel alsof jij ook maar zomaar een vriendinnetje bent voor hem.

mijn vriend heeft nog steeds last van zn traumas met zn ex. dat gaat stukje bij beetje beter, maar het lijtk alsof het bij jou alleen maar slechter gaat? misschien word het tijd voor een goed gesprek met hem en bied hem een ultimatum aan. óf hij blijft bij je en je gaat een relatie aan óf hij gaat maar prima in zn eentje door zoals hij nu doet met de kans dat hij je niet meer gaat zien. een relatie heb je met zn tweetjes.

zegt degene met een moeizame relatie :lol:
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:zoals jij het beschrijft lijkt het wel alsof jij ook maar zomaar een vriendinnetje bent voor hem.

mijn vriend heeft nog steeds last van zn traumas met zn ex. dat gaat stukje bij beetje beter, maar het lijtk alsof het bij jou alleen maar slechter gaat? misschien word het tijd voor een goed gesprek met hem en bied hem een ultimatum aan. óf hij blijft bij je en je gaat een relatie aan óf hij gaat maar prima in zn eentje door zoals hij nu doet met de kans dat hij je niet meer gaat zien. een relatie heb je met zn tweetjes.

zegt degene met een moeizame relatie :lol:
Dat gaat laatste tijd slechter..ja ik heb hem gevraagd of hij de relatie wilt beeindigen. Dat hij weg mag gaan, zonder verklaring. Maar dat wilde hij niet. Voor sex komt hij ook niet. Ik heb zo een idee dat mijn vriend niet echt een trauma heeft overgehouden van zijn ex. Tuurlijk dat speelt wel mee. Maar ik heb meer het idee dat ik meer de oorzaak ben van zijn gedrag. En wat ik niet eerlijk vind, is dat als ik er over praat dan luistert hij niet echt naar wat ik erbij voel. Hij ziet mij als een vijand dat voel ik meer.
Jennifer

Een ultimatum....heb ik zat gegeven. Zelfs op het absurde.
Leeuwtjuh

misschien moet jij de knoop doorhakken?

misschien zeggen dat je een paar maanden rust wil?
liever alleen alleen dan samen zijn en je toch alleen voelen?
mijn vriend raakt al getraumatiseerd als er een gat in zn sok zit.
noujah bij wijze van spreken dan. errug irritant. hij ziet meer zitten.
vraag hem es wat hem dwars zit? als hij jou als zijn vijand ziet waarom komt hij dan nog bij je?
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:misschien moet jij de knoop doorhakken?

misschien zeggen dat je een paar maanden rust wil?
liever alleen alleen dan samen zijn en je toch alleen voelen?
mijn vriend raakt al getraumatiseerd als er een gat in zn sok zit.
noujah bij wijze van spreken dan. errug irritant. hij ziet meer zitten.
vraag hem es wat hem dwars zit? als hij jou als zijn vijand ziet waarom komt hij dan nog bij je?
Het probleem is dat ik dat weleens heb overwogen..maar dat gaat echt tegen mijn gevoel in. Ik wil niet maanden rust..ik wil dat het wordt opgelost.....
Heb ik al gedaan, gevraagd wat hem dwars zit. En ik moet wel zeggen dat hij vanuit zichzelf wel zegt: hij vindt dat ik hem niet betrek bij de dingen en dat ik de dingen bepaal.. zonder over te leggen..Maar het ergste is nu ik het een paar dagen doe dan laat hij weinig van zichzelf zien..ik vraag wat hij wil doen , maar het is net alsof hij het maar gewoon vindt..hij ziet niet wat ik allemaal doe ..dat ik zijn irritaties serieus neem...
Jennifer

Waarom hij nog steeds komt..hij zegt dat hij van mij houdt...
Leeuwtjuh

lastig...

misschien maar eens een grote ruzie uitlokken?
om daarna van alles en nog wat naar mekaars hoofd te slingeren wat jullie daarna kunnen uitpraten? zodat zn oogkleppen afgaan.
in een relatie moet je beide energie in steken en mekaars moeite gewoon erkennen. of gewoon heel afstandelijk gaan doen....precies hetzelfde als hij gaan doen, telefoon niet opnemen enzo... dan komt hij als hij echt van je houd wel naar je toe...
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:lastig...

misschien maar eens een grote ruzie uitlokken?
om daarna van alles en nog wat naar mekaars hoofd te slingeren wat jullie daarna kunnen uitpraten? zodat zn oogkleppen afgaan.
in een relatie moet je beide energie in steken en mekaars moeite gewoon erkennen. of gewoon heel afstandelijk gaan doen....precies hetzelfde als hij gaan doen, telefoon niet opnemen enzo... dan komt hij als hij echt van je houd wel naar je toe...
Leeuwtjuh19, lief van je dat je op mij reageert :) :)
Ik heb in onze relatie wel veel gesproken met hem, brieven geschreven en ik moet wel zeggen dat ik ook best boos kon zijn als we ruzies hadden..hij niet...Het was wel steeds om de twee weken raak dat ik hem aanviel omdat de dingen mij niet bevielen..niet zozeer hoe hij doet tegen mij..( want hij is best lief ) maar de vorm van de relatie ..want dat is het probleem..als we bij elkaar zijn dan is hij echt wel lief en als we uitgaan dan mag ik alles en noem maar op..hij kan met mijn moeder opschieten en ik wil een tweede studie (naast mijn werk ) doen dan wilt hij wel helpen en hij is dan geinteresseerd in mijn dingen ...en als iemand tegen mij vervelend doet dan neemt hij het wel op voor mij ..hij geeft mij geld voor boodschappen voor beiden..hij koopt wat voor mij..hij is heel erg knuffelig ..op straat doet hij heel lief..hou mijn hand vast en die dingen..op feesten met mijn familie dan is hij heel lief en thuis dan doet hij gezellig..dus het gaat meer om de vorm en dat ik geen contact heb met zijn wereld...
Ik heb vaak geschreeuwd dat heeft hem bang gemaakt. En in het verleden heb ik hem een keer geslagen ..hij sloeg niet terug..ik heb een tijdje met schuldgevoelens rond gelopen..hij heeft het me gelukkig vergeven...
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:lastig...

of gewoon heel afstandelijk gaan doen....precies hetzelfde als hij gaan doen, telefoon niet opnemen enzo... dan komt hij als hij echt van je houd wel naar je toe...
Heb ik ook gedaan..maar dat doet weinig bij hem en wat zo is ..hij belt me niet echt spontaan op vaak weet ik wel wanneer hij belt ..tja als ik niet opneem dat zegt hem niets ...
Leeuwtjuh

tsja, dan weet ik het ook niet meer. sommige dingen kun je niet veranderen :?

ik mocht ook nooit met mn vriends moeder praten...
totdat ik toen hij op zn werk was de telefoon had opgepakt. zn moeder mocht me meteen al en zn moeder zei meteen: wat een leuk meisje, breng haar es langs...

misschien dus zelf contact zoeken?
Jennifer

Ik heb juist veel aangevallen en hem gek gemaakt met mijn woorden ...
ik heb nooit hem met rust gelaten..misschien is dat wel : dat hij nu zat is ...dat denk ik :)
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:tsja, dan weet ik het ook niet meer. sommige dingen kun je niet veranderen :?

ik mocht ook nooit met mn vriends moeder praten...
totdat ik toen hij op zn werk was de telefoon had opgepakt. zn moeder mocht me meteen al en zn moeder zei meteen: wat een leuk meisje, breng haar es langs...

misschien dus zelf contact zoeken?
Dat is wel leuk..maar juist die moeder vraagt naar mij..ik heb haar zelfs een kaart gestuurd ..hij wist ervan..en dat vond ze wel leuk...maar hij houdt het tegen..dat is best jammer...ze had zelfs een cadeau via hem aan mij gegeven..maar ja ...hij moet het willen...
Leeuwtjuh

Jennifer schreef:Ik heb juist veel aangevallen en hem gek gemaakt met mijn woorden ...
ik heb nooit hem met rust gelaten..misschien is dat wel : dat hij nu zat is ...dat denk ik :)
als jij (net als ik) het type bent van: ik trek mn mond open. dan kan hij moeilijk verwachten dat jij netjes stilletjes je mond dicht houdt.
dan had hij een ander moeten uitzoeken. zeg waar het op staat.
jij veranderd niet en hij veranderd niet. dus je moet er toch samen een oplossing voor proberen te zoeken.
Leeuwtjuh

Jennifer schreef:Dat is wel leuk..maar juist die moeder vraagt naar mij..ik heb haar zelfs een kaart gestuurd ..hij wist ervan..en dat vond ze wel leuk...maar hij houdt het tegen..dat is best jammer...ze had zelfs een cadeau via hem aan mij gegeven..maar ja ...hij moet het willen...
zo ben ik dan:

als ik weet dat hij zaterdags naar zn ouders gaat dan zou ik 2 uurtjes eerder er ook naar toe gaan onder het mom van: VERRASSING
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:
Jennifer schreef:Ik heb juist veel aangevallen en hem gek gemaakt met mijn woorden ...
ik heb nooit hem met rust gelaten..misschien is dat wel : dat hij nu zat is ...dat denk ik :)
als jij (net als ik) het type bent van: ik trek mn mond open. dan kan hij moeilijk verwachten dat jij netjes stilletjes je mond dicht houdt.
dan had hij een ander moeten uitzoeken. zeg waar het op staat.
jij veranderd niet en hij veranderd niet. dus je moet er toch samen een oplossing voor proberen te zoeken.
Ja, ik ben nu bezig met zijn irritaties serieus aan het nemen..maar ik voel me wel nog steeds in de steek gelaten want ik heb het zo idee dat het hem niets doet ..of is het te vroeg om zo te denken ...ben er net mee bezig...
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:
Jennifer schreef:Dat is wel leuk..maar juist die moeder vraagt naar mij..ik heb haar zelfs een kaart gestuurd ..hij wist ervan..en dat vond ze wel leuk...maar hij houdt het tegen..dat is best jammer...ze had zelfs een cadeau via hem aan mij gegeven..maar ja ...hij moet het willen...
zo ben ik dan:

als ik weet dat hij zaterdags naar zn ouders gaat dan zou ik 2 uurtjes eerder er ook naar toe gaan onder het mom van: VERRASSING
Ik wil niets achter zijn rug om doen...en ik zou me er niet gemakkelijk bij voelen..
Leeuwtjuh

wacht het nog maar eventjes af...

meestal duurt het wat langer voordat iets doordringt...
misschien komt het allemaal wel goed.

achter zn rug om? zijn eigen lieve moedertje heeft je uitgenodigd :twisted:
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef: achter zn rug om? zijn eigen lieve moedertje heeft je uitgenodigd :twisted:
:lol:
Jennifer

leeuwtjuh19 schreef:wacht het nog maar eventjes af...

meestal duurt het wat langer voordat iets doordringt...
misschien komt het allemaal wel goed.
Hoe bedoel je dat ?
Ik weet sinds kort wat zijn irritaties zijn en ik doe er wat aan..Dus hij vindt dat ik niet met hem overleg wat we die dag gaan doen dus vraag ik nu wat hij wil gaan doen..bijvoorbeeld ..maar ja dat is sinds kort dat ik het doe ...maar het lijkt net alsof het hem niets doet ..ga gewoon verder met zijn gedrag...
Leeuwtjuh

is misschien nog even wennen voor hem?

vandaar dat ik zei: wacht het nog even af.
kweet niet hoe het met de jouwe zit maar mijn vriend blijft eerst nog 2 weken lang doordenken over hetgeen iemand hem gezegd heeft en dan pas gaat hij er iets aan proberen te doen
Ben

ff heel praktisch, en mijn ongezouten mening:

Het klinkt alsof hij jou niet belangrijk vind. Hij woont bij zijn ouders.

Dat kan niet werken. Zijn moeder is belangrijker dan zijn vriendin.

Maar met wie gaat hij naar bed?

Stel hem voor het blok.

Als hij met jou naar bed wil, mag hij ook samenwonen met jou, ver weg van zou mamie.

Wil hij liever zijn mamie, vraag hem dan of hij met haar naar bed wil, en zeg hem vaarwel en succes ermee.

Als hij niet met je naar bed, wel, mag hij uberhaupt wieberen.

Jij kan beter vinden.

Groeten

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”