vechter

ik zit alles zo eens te lezen, en kan me inderdaad bij de adviezen van dumpen aansluiten.
liefde is niet ik, niet jij, maar wij (zonder derde persoon)
als je van iemand houdt vind je het fijn om de ander te plezieren, maar niet door je eigen grenzen heen.
MY

leeuwtjuh19 schreef:jah MY,

persoonlijk he? ;) hier in huis zijn we ontzettend ruimdenkend :roll: weinig grenzen... maar de grenzen die er zijn worden niet overschreden!
Sorry hoor. Het was me mening maar.Als men geen grenzen kent gaat ie te ver en raaktie in de problemen of raaktie iets kwijt.

MIJN PERSOONLIJKE ervaring MissLiontje. maar als jij denkt dat door ruimdenkend te zijn problemen kan oplossen ga je gang. k heb dr respect voor zoals jij ook respect hebt op mijn opinion..
Miette

zoveeeel maanden later,
nog steeds een knipperlichtrelatie..
Hij wil het ergens wel laten, hoewel hij om de zoveel dagen flipt en dan weer begint te denken aan zijn "gemis".. en dan is het bingo!
Zelf loop ik vies, onrustig en wordt straks nog ziekelijk controlerend.
Natuurlijk weet ik dat 'controleren' geen zin heeft,
maar het is sterker dan mezelf,
en, er valt steeds wat nieuws te ontdekken...
leugentjes hier,
leugentjes daar
leugens alom.
maar... hij houdt van mij , anders was hij reeds hééél lang weg. (zegt hij)

pff, klote liefde..
ik wens soms dat ik morgen stom verliefd werd op een andere man!
ann61

Hallo Miete,

heb de ganse topic eens gelezen en het viel me op dat meer dan een jaar gelden net hetzelfde hebt gezegd - dat je wou dat je morgen verliefd werd op iemand anders. Maar we zijn een jaar verder en je zit nog steeds in dezelfde situatie. Hij heeft geen respect voor jouw grenzen en dus geen respect voor jou, hij haalt je naar beneden, bedriegt je (misschien en waarschijnlijk wel onveilig dus denk ook om je lichamelijke gezondheid!) en leeft waarschijnlijk nog altijd op jouw kosten... Dumpen die handel, zou ik zeggen, finaal, voor altijd en eeuwig en liever nog vandaag dan morgen.

Ann
LauraHelen

Hey Miette ik heb alles gelezen van het begin...en helemaal met de anderen eens...

Miette, hoe kan het toch dat het al bijna EEN JAAR verder is en die man nog steeds in je leven is.
Ik bedoel een jaar?????

Je hebt op dit forum wat mij betreft duidelijk laten merken dat er enkele alarmbelletjes bij je zijn afgegaan wat betreft die man of heb ik het mis.

Even heel duidelijk: wat je hebt gezegd over hem gaat in mijn oren niet enkel over ruimdenkendheid, het gaat over hypocrisie en echt een gebrek aan respect voor wie jij bent!!! Zie je dat zelf écht in??

Ik vraag me af wat er is misgelopen, je alarmbelletjes gingen wel af, ergens besef je volgens mij best dat de man niet goed voor je is, we zijn een jaar later,, en je probeert met hem mee te denken in de zin van 'hij wil het ergens wel laten, maar' of 'hij moet wel van me houden anders was hij allang weg (zegt hij)'.

Miette ik zal niet ontkennen dat het mogelijk is dat hij van je houdt,, maar sommige dingen moet je jezelf echt (echt echt echt) niet laten gebeuren of aanpraten. Gewoon simpelweg echt niet. Zeker niet als je merkt dat je de neiging hebt om niet genoeg op je strepen te staan, dan moet je er juist écht voor zorgen dat je wél op je strepen staat! Spreek me tegen maar voor mij is het duidelijk dat die man op dit moment echt niet beter kàn zijn in relaties,, los van of hij nu van je houdt of niet, als hij dat niet wil inzien en zijn frank niet eens valt wat hij je daarmee aandoet?!?!?!, sorry maar dan moet je echt op je strepen staan. Ik herhaal sorry maar dit is echt allang het moment om op je strepen te staan! Want dit is geen goede manier van houden van! Het zal misschien ergens wel een heel lieve man zijn maar als hij niet beter kan moet hij er ofwel iets aan doen (wat er blijkbaar niet echt inzit, ofwel moet je hem echt gedag zeggen. Want het is (heeft een therapeut me ooit gezegd, het is net als zwemmen, ook al wil je nog zo hard dat hij kan zwemmen en is het zo nodig, als hij niét kan zwemmen en je hem in het water gooit, zal hij verdrinken..en deze man kan volgens mij echt nog niet zwemmen)

Het enige dat ik voor nu zie is dat hij nog steeds ergens de touwtjes in handen heeft, je laat het toe dat hij bij je blijft, zelfs al ga je er ziekelijk controlerend van worden,, je vindt de enige leugen na de andere, en toch zie ik je helemaal niets ondernemen om hem weg te krijgen..

Miette, het zal wel heel hard zijn als je van hem houdt, maar je hebt de verantwoordelijkheid om voor jezelf op te komen, dat kan niemand in je plaats doen. Hoe liever je hem ziet hoe harder je eigenlijk moet zijn tegen jezelf in mijn visie.

Miette, een jaar meid toch! ik moet bena janken als ik daaraan denk..denk daar nu eens echt over na, dit kan je (ondanks je hart) toch écht niet willen voor jezelf.
Ik denk echt dat het 5 voor 12 is voor jou,, ik denk echt dat je actie moet ondernemen, ik denk echt dat je dit heel serieus moet nemen...

ik heb het over in elk geval niet meer toestaan dat hij bij je inwoont als hij dat nog doet, hem duidelijk zéggen dat het niet kan voor jou dat je zo behandeld wordt (als je dat echt gelooft tenminste) niet meer hem bekostigen voor zover je dat deed, je gsm nummer veranderen zodat hij je niet meer kan berichtjes sturen, tegen mensen die dicht bij je staan zeggen hoe het zit,...ik denk echt dat je voor je zelfrespect moet opkomen Miette. Er zijn echt wel wat integere mannen die wel goed voor je zijn...trap vooral niet in de valkuil om met een foute man te beginnen verkeren ook al voel je je tot hem aangetrokken...

Liefs en heel veel sterkte









Miette schreef:zoveeeel maanden later,
nog steeds een knipperlichtrelatie..
Hij wil het ergens wel laten, hoewel hij om de zoveel dagen flipt en dan weer begint te denken aan zijn "gemis".. en dan is het bingo!
Zelf loop ik vies, onrustig en wordt straks nog ziekelijk controlerend.
Natuurlijk weet ik dat 'controleren' geen zin heeft,
maar het is sterker dan mezelf,
en, er valt steeds wat nieuws te ontdekken...
leugentjes hier,
leugentjes daar
leugens alom.
maar... hij houdt van mij , anders was hij reeds hééél lang weg. (zegt hij)

pff, klote liefde..
ik wens soms dat ik morgen stom verliefd werd op een andere man!

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”