Gebruikersavatar
mark1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2020 20:29

Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

Beste

Ik ben al jaren heel lang al als van dwanggedachten en depressie. Gelukkig wel met lange goede periode`s.
Maar nu voel ik me slecht over iets wat ik tot acht jaar terug deed.
Ik zat toen op een seksueel gerelateerde website en dat is een achttien+ site waar je webcamseks kan hebben.
Maar nu voel ik me al een tijdje slecht, dat ik op de site me veel jonger voor deed, en dus anderen misleide.
Ik deed het tot mijn vijfendertigste jaar, maar soms deed ik me als twintig jarige voor daar. Voel me hier zo slecht hierover.

gr
Laatst gewijzigd door Memories op 17 jun 2020 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Websitenaam verwijderd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

Welkom op het forum, Mark
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

Je jonger voordoen dan je bent is misschien niet altijd even netjes, maar het lijkt me dat de schade beperkt is gebleven omdat het een achttien plus site was en je geen minderjarigen hebt lastig gevallen of misleid. Gedanze zaken nemen geen keer, je kunt je nog lang schuldig voelen om je toenmalige gedrag, maar dat heeft weing zin. Het belangrijkste is dat je zulk soort dingen niet weer doet.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
mark1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2020 20:29

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

volhoudertje schreef: 17 jun 2020 20:53 Je jonger voordoen dan je bent is misschien niet altijd even netjes, maar het lijkt me dat de schade beperkt is gebleven omdat het een achttien plus site was en je geen minderjarigen hebt lastig gevallen of misleid. Gedanze zaken nemen geen keer, je kunt je nog lang schuldig voelen om je toenmalige gedrag, maar dat heeft weing zin. Het belangrijkste is dat je zulk soort dingen niet weer doet.
Ja, weet ik wel en ik mag hopen dat ze daar allemaal achttien jaar en ouder waren, want de dwanggedachten maken het erger. Die zeggen "Ja, mischien zat er wel een 17 jarige of jonger op"
Ik weet ergens dat ik altijd wel goed oplette dat ze meerderjarig (18+) waren, maar deze gedachten dringen zo op in mijn hoofd.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

mark1976 schreef: 17 jun 2020 21:47 Ja, weet ik wel en ik mag hopen dat ze daar allemaal achttien jaar en ouder waren, want de dwanggedachten maken het erger. Die zeggen "Ja, mischien zat er wel een 17 jarige of jonger op"
Dat zul je nooit weten of je misschien webcam sex hebt gehad met een minderjarige. Je weet dat je toen fout zat, dat is het belangrijkste. Het heeft weinig zin je zelf te kwellen met schuldgevioel.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
mark1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2020 20:29

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

volhoudertje schreef: 17 jun 2020 22:30
mark1976 schreef: 17 jun 2020 21:47 Ja, weet ik wel en ik mag hopen dat ze daar allemaal achttien jaar en ouder waren, want de dwanggedachten maken het erger. Die zeggen "Ja, mischien zat er wel een 17 jarige of jonger op"
Dat zul je nooit weten of je misschien webcam sex hebt gehad met een minderjarige. Je weet dat je toen fout zat, dat s het belangrijkste. Het heeft weinig zin je zelf te kwellen met schuldgevioel.
Ja, dat is ook zo,
maar het blijft zwaar. Daarnaast natuurlijk de OCD die ik al van kinds af aan heb zorgt voor agressieve gedachtens die me laten twijfelen.

Bij de OCD moet ik van me zelf 100% zeker weten of ik geen contact daar met een iemand jonger dan achttien jaar had, en dat is een echte obsessie geworden. Het gekke dat ik ergens weet dat het niet zo is, maar ja de OCD is daar niet tevreden mee. Heb ook vele andere onderwerpen gehad, maar de laatste jaren is het vooral op seksueel gebied, met name over alles wat met minderjarige is.
Ben ook weer pas weer begonnen met ssri en sta op de wachtlijst bij een kliniek. Sta wel al jaren onder begeleiding bij de PAAZ.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

mark1976 schreef: 17 jun 2020 23:21 Ben ook weer pas weer begonnen met ssri en sta op de wachtlijst bij een kliniek. Sta wel al jaren onder begeleiding bij de PAAZ.
Het is belangrijk dat je beseft dat het onderdeel van OCD is en weet hoe dit bij jou werkt. Je bent pas weer begonnen met SSRI, ik hoop dat het je helpt de tijd te overbruggen voor je bij een kliniek terecht kunt. Bespreek je bij de PAAZ ook waar je nu tegen aan loopt?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
mark1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2020 20:29

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

volhoudertje schreef: 17 jun 2020 23:34
mark1976 schreef: 17 jun 2020 23:21 Ben ook weer pas weer begonnen met ssri en sta op de wachtlijst bij een kliniek. Sta wel al jaren onder begeleiding bij de PAAZ.
Het is belangrijk dat je beseft dat het onderdeel van OCD is en weet hoe dit bij jou werkt. Je bent pas weer begonnen met SSRI, ik hoop dat het je helpt de tijd te overbruggen voor je bij een kliniek terecht kunt. Bespreek je bij de PAAZ ook waar je nu tegen aan loopt?
Zeker vertel ik ook over deze dingen en de dosis van de ssri is ook iets verlaagd om het iets minder snel op te bouwen. Ben bijna 5 weken geleden begonnen met de ssri en helaas is het bekend dat die de klachten eerst flink kunnen verergeren.Was begin dit jaar ook helemaal afgebouwd met de medicatie en dat ging 2 maanden vrij goed en had weinig ontwenningsverschijnselen maar daarna slopen de klachten langzaam er weer in. Het werd steeds drukker in mijn hoofd over van alles en nog wat, maar meestal altijd iets op dit gebied. Dat heb ik nog tot mei kunnen volhouden en daarna toch besloten om weer te beginnen want het werd steeds erger.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

Ja, weet ik wel en ik mag hopen dat ze daar allemaal achttien jaar en ouder waren, want de dwanggedachten maken het erger. Die zeggen "Ja, mischien zat er wel een 17 jarige of jonger op"
Even iets belangrijks om bij stil te staan: misschien zaten er inderdaad minderjarigen op die sex-site, maar dat kon jij niet weten. In dat geval ligt de fout toch in eerste instantie bij de minderjarige die incorrecte informatie heeft verschaft en zich heeft weten aan te melden voor een site die voor volwassenen bedoeld is. Die minderjarige heeft dus net zo hard over zijn leeftijd gelogen als jij. Trouwens, wat is er zo erg aan om je als vijfendertig jarige voor te doen alsof je twintig bent? Liegen is natuurlijk nooit goed, maar de volwassene die daar in tuint is gewoon dom. Kortom, het is dus allemaal niet zo erg als jij denkt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
mark1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2020 20:29

Re: Depressief over fouten uit het verleden (Seksueel)

volhoudertje schreef: 18 jun 2020 09:21
Ja, weet ik wel en ik mag hopen dat ze daar allemaal achttien jaar en ouder waren, want de dwanggedachten maken het erger. Die zeggen "Ja, mischien zat er wel een 17 jarige of jonger op"
Even iets belangrijks om bij stil te staan: misschien zaten er inderdaad minderjarigen op die sex-site, maar dat kon jij niet weten. In dat geval ligt de fout toch in eerste instantie bij de minderjarige die incorrecte informatie heeft verschaft en zich heeft weten aan te melden voor een site die voor volwassenen bedoeld is. Die minderjarige heeft dus net zo hard over zijn leeftijd gelogen als jij. Trouwens, wat is er zo erg aan om je als vijfendertig jarige voor te doen alsof je twintig bent? Liegen is natuurlijk nooit goed, maar de volwassene die daar in tuint is gewoon dom. Kortom, het is dus allemaal niet zo erg als jij denkt.
Bedankt voor je reactie, dit helpt alvast wel om het jonger voordoen iets te kunnen relativeren.

Helaas is mijn OCD wel vrij agressief, die laat me echt twijfelen aan mijn geheugen. Soms zegt hij van "Ja, jij hebt mischien wel bewust met minderjarigen dat gedaan" of "ja mischien zat je ook op die andere seks site(EN DIE IS ER HELAAS, AL ZIJN DAAR OOK DE MEESTE MEERDERJARIG DAAR, MAAR TOCH) waar geen minimum leeftijd op zit" . Hij heeft overal wel antwoorden op om overal aan te twijfelen. Gelukkig heb ik 8 jaar geleden dit onderwerp op een OCD forum beschreven waarvan ik toen zeker wist dat ik het zeker met alleen volwassenen deed en zelfs alleen met ouder dan 21 jaar . Maar toch de OCD gaat zelfs hieraan twijfelen wat ik toen beschreef. Maar het is wel enige houvast om wat meer zekerheid te krijgen.AL is de kunst van OCD is dat je met onzekerheden moet leren leven.

Maar nogmaals bedankt:)

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”