Gebruikersavatar
Anx
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2019 10:16

Het leven met alle pieken en dalen

Hoi,

Ik zit al een tijdje in een mindere periode in mijn leven en ik wil het hier graag even van me af schrijven. Om zelf wat hulp te krijgen, of zelfs om anderen te helpen. Wie weet herkent iemand zich in mijn verhaal.

Even wat achtergrondinformatie over mij: ik ben momenteel student (4e jaars), heb werk in de richting die ik studeer. Ben van jongs af aan gediagnosticeerd met PDD-Nos, maar later onofficeel omgezet naar Asperger (ivm DSM-IV en het schrappen van alle subcategorieën van ASS), maar de psycholoog wilt inzetten op een herdiagnose daar ze ernstige twijfels heeft of dit juist is.

Okay, daar gaan we. Ik zit al een tijdje in de knoop met mezelf. Ik kan mezelf lastig focussen op dingen. Haal geen voldoening meer uit mijn hobbies. Ik geef geld uit als een malle om maar iets van vreudegevoel te compenseren (neemt overigens geen heftige vormen aan, we hebben het dan over een koffie'tje hier, een broodje daar. Ik koop niet iedere dag een nieuwe auto, bij wijze van spreke).

Mijn relatie is een kleine 3 maanden geleden uit gegaan. De relatie was zwaar voor mij. Mijn ex-partner had tijdens onze relatie de diagnose PTSS/Manische-Depressie gekregen en ik probeerde haar zo goed mogelijk te begeleiden. Ten koste van mezelf, achteraf gezien. We hebben samen de beslissing genomen om een einde aan onze relatie te maken, omdat ze graag aan zichzelf wilde werken, en vervolgens een week later ligt ze weer met iemand anders in bed (en hebben ze een onofficiële relatie - met andere woorden: ze gedragen zich wel als een relatie maar ze noemen het niet zo). Naja prima, maar dat laat mij denken dat de opgegeven reden niet de echte reden was.