Gebruikersavatar
Tim001
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:25

Iemand feedback wat me zou helpen ?

Ik ben een man van begin 40. Ik ben vrijgezel en ben dit ook altijd geweest. Ik zie er ook gewoon niet goed uit. Vanaf mijn puberteit gaf dit problemen en ben ik sociale situaties beginnen mijden. Ik schaamde me voor mijn uiterlijk. Door een hormonaal probleem in mijn puberteit is ook mijn geslachtsdeel onvoldoende gegroeid en ik heb een te kleine penis. Ik heb me vanaf mijn puberteit beginnen neerleggen bij een leven alleen. Ik schaam me niet alleen voor hoe ik er uitzie, maar gewoon ook voor wie ik ben. Ik voel me minder dan anderen, duw me wat weg, heb het gevoel weinig betekenis te hebben.

Op zich functioneer ik nog ok. Ik heb werk, vrienden en ben meestal ook wel humoristisch en niet onaangenaam gezelschap. Maar elke sociale gelegenheid blijft toch wel een uitdaging. Thuis, op mijn eentje, daar liggen de enige momenten dat ik me soms op mijn gemak voel. Ik kruip veel weg. Ik laat mensen ook gewoon niet te dicht komen uit schrik voor afwijzing en heb ook moeite om vriendschappen consequent te onderhouden.

Ik word helemaal niet snel verliefd, maar verliefdheid geeft wel grote problemen. Ik val instant in depressie en dat is vorig jaar ook weer gebeurd. Ik werd verliefd op een collega. Heb het haar nooit gezegd en voor mij is verliefdheid het sein om mezelf weer verder weg te duwen en de gevoelens te onderdrukken. Ik moet me ook geen illusies maken of zo, ze is een getrouwde vrouw en sowieso out of my league. Maar de confrontatie met wat ik niet heb, met wat niet kan, maar wat ik wel als een gemis in mijn leven ervaar, weegt. Ik geraak ook niet goed door de depressie door.

Ik mis zingeving, ervaar leegte. Weet het soms even niet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Iemand feedback wat me zou helpen ?

Wat voor feedback wil je hebben? Wil je horen dat het niet nodig is om je te schamen voor wie je bent en hoe je er uit ziet? Wil je horen dat jij je absoluut nooit minder moet voelen dan een ander? Volgens mij weet je dat zelf ook wel.
Als jijzelf geen kans geeft, zal een ander dat ook niet doen. Het wordt tijd om daar eens wat aan te veranderen, zou ik zeggen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Iemand feedback wat me zou helpen ?

Hoi Tim001,

Wat goed van je dat je het allemaal hebt opgeschreven.
Ik zie er ook gewoon niet goed uit.
Het lijkt mij niet makkelijk om dit over jezelf te schrijven. Ik kan mij voorstellen dat als je in een diep dal zit dat over jezelf denkt. Het kan zijn dat je te streng over jezelf oordeelt of dat je jezelf niet kan waarderen. Dan zit het van binnen. Als het echt om uiterlijk gaat misschien kan je dan wat kleine dingen veranderen aan je uiterlijk zoals kapsel/nieuwe kleren. Ik zeg maar wat, maar dat kan soms ook wel eens helpen.
k schaam me niet alleen voor hoe ik er uitzie, maar gewoon ook voor wie ik ben. Ik voel me minder dan anderen, duw me wat weg, heb het gevoel weinig betekenis te hebben.
Maar ik herken dat gevoel dat jezelf minder vind dan anderen. Probleem daarmee is dat je probeert te vergelijken met anderen. En dat gaat je niet helpen. Je moet niet naar anderen kijken, maar naar jezelf. Andermans oordeel is niet heilig. Ook lijkt mij het een kwestie van jezelf accepteren zoals jij bent, of tevreden zijn met jezelf. Waar heb je behoefte aan? Probeer dat eens helder te krijgen.

Als ik een feedback heb dan is het wel om te zoeken naar manieren waarop jij trots kan voelen. Daarbij kom ik ook uit bij de vorige reactie. Je moet jezelf een kans geven. Probeer trots te zijn en te genieten, hoe klein ook.
Op zich functioneer ik nog ok. Ik heb werk, vrienden en ben meestal ook wel humoristisch en niet onaangenaam gezelschap.
Dat lijkt toch zeker wel iets om trots op te zijn :) Koester dat.
Maar elke sociale gelegenheid blijft toch wel een uitdaging. Thuis, op mijn eentje, daar liggen de enige momenten dat ik me soms op mijn gemak voel. Ik kruip veel weg. Ik laat mensen ook gewoon niet te dicht komen uit schrik voor afwijzing en heb ook moeite om vriendschappen consequent te onderhouden.
Zoals ik het zie, moet je 'thuis' een plek zijn waar je veilig bent of op gemak voelt. Dat het soms is, vind ik jammer om te lezen. Zijn er dingen thuis die je kunt veranderen waardoor je nog meer op gemak voelt? Dat je mensen niet te dicht laat komen, is jammer. Waar ben je bang voor? En daar waar je bang voor bent is dat wel zo realistisch?
Ik mis zingeving, ervaar leegte. Weet het soms even niet.
Volgens mij doe je het voor jezelf en om de dingen te leren om prettig te leven.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Iemand feedback wat me zou helpen ?

volhoudertje schreef: 17 mar 2019 13:56 Als jijzelf geen kans geeft, zal een ander dat ook niet doen. Het wordt tijd om daar eens wat aan te veranderen, zou ik zeggen.
Zo werkt het waarschijnlijk wel. Wellicht wil je meer feedback, dus open je ogen, kijk om je heen. "Lelijke" mannen hebben vaak weinig zelfvertrouwen en slaan daarom tijdens de paringsdans de plank vaak mis. Er zijn ook fysiek onaantrekkelijke mannen die juist veel succes hebben door hun grote zelfvertrouwen en charmes. Als vrouwen naar uiterlijk kijken letten ze meer op of je goed verzorgd bent. Hun voornaamste zorgen zijn echter of je 1. zelfverzekerd bent en 2. intelligent bent en ze zich door jou begrepen voelen en met je kunnen lachen. Ben je wat minder groot geschapen? Geen probleem, zolang je je zelfvertrouwen er niet door laat schaden. Seksueel plezier bij mensen is meer dan dat bij honden, mensen zijn creatief. ;) Hoe denk je dat niet-heteroseksuelen te werk gaan? Dus, doe wat aan dat negatieve zelfbeeld, want dat is eigenlijk het enige dat je in de weg staat. Veel sterkte en succes!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”