Gebruikersavatar
tinev
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2017 09:19

Bejaarde vader 78 jaar depressief - geen hulp.

Dag,

mijn vader was steeds zeer optimistisch totdat zijn inwonende moeder 5 jaar geleden overleed op 94 jarige leeftijd,
hij was eigenlijk met zijn moeder getrouwd want aan zijn echtgenote heeft hij nooit veel aandacht besteed, mij moeder heeft zich dan ook steeds eenzaam gevoeld,
bij het overlijden van zijn moeder stortte ook zijn wereld in mekaar,
pas het laatste jaar zit hij enkel maar in een zetel en kijkt naar de auto's op straat, zelfs zijn geliefde televisie negeert hij meer en meer,
vaak ziet en hoort hij zijn moeder,
zijn lichaamstoestand is ideaal (hart, bloeddruk, geen tekenen van dementie, mobiel, etc ...), wel lusteloos,

psychiater zegt dat daar weinig aan te doen valt, de meeste hoogbejaarde mensen worden depressief (zo is het leven), dit komt omdat ze het einde voelen en de hoop daardoor wegvalt
de huisdokter negeert dit ook, zolang de fysische parameters in orde zijn is het goed, psychisch is te complex bij bejaarden omdat ze sowieso vaak gewoon met rust gelaten willen worden

ik kan toch niet gewoon aan de zijlijn staan te kijken
zelf kan ik niet veel doen, ben zelf autistisch met hsp
ook mijn moeder die niet erg mobiel is wil dat niet
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Bejaarde vader 78 jaar depressief - geen hulp.

tinev schreef: 24 jan 2018 08:58 ik kan toch niet gewoon aan de zijlijn staan te kijken
zelf kan ik niet veel doen, ben zelf autistisch met hsp
ook mijn moeder die niet erg mobiel is wil dat niet
Je hoeft zeker niet aan de zijlijn te staan en toe te kijken, gewoon af en toe wat tijd en aandacht besteden aan je ouders is op dit moment voldoende.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”