Gebruikersavatar
sombertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2016 17:38

depressiviteit

Ik heb mij net voor gesteld en ik hoop wat tips te kunnen krijgen.
Hoewel het jaargetij winter is voelt het echt ook als een winter in mijn hoofd.Winterdepressie.Ik had er eigenlijk nooit zoveel last van maar nu ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Ik heb ook nog ADHD ben best wel rustig overdag (nu soms te rustig) en ik loop maar afleiding te zoeken,maar kan het niet echt vinden.
Verder wil ik dingen doen om niet te voelen,heb anti-depressiva al een aantal jaren en heb nu het gevoel dat het nu niet meer zoveel doet.
Ik ben jaren geleden heel langzaam gestopt maar kreeg na een paar weken weer paniekaanvallen en begon vreselijk te stotteren en met ad is dit bijna weg.
Nu weer paniekaanvallen,kan soms het werk niet aan(werkstress),ik doe alles maar het werk niet meer.
Ik heb al jaren geleden de therapieen afgesloten het ging allemaal wel weer,had de verkeerde therapeuten en deed het allemaal wel weer zelf.Kop in het zand en go.
Heb na de dood van mijn vader nu 2 jaar geleden ,even een gesprekje gehad met een praktijkondersteuner ggz,een jong meisje wat vroeg wat ik van haar nodig had.Dan haak ik al af dus dat was gauw weer klaar.
Ben nu vragende heb ik weer hulp nodig,vind het leven rondom de kerst niet echt leuk meer.
Heb een nieuwe huisarts de zoveelste weet niet of ik haar kan vertrouwen,de vorige had geen affect met depressieven patienten dat merk je zo.
Kan wel met mijn man praten maar deze is zo tegenover gesteld van mij,als hij een verhaal verteld ben je zo 2 uur verder en alweer met hele andere dingen bezig. Forum58
Gebruikersavatar
sombertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2016 17:38

Re: depressiviteit

Ik hoop toch heel erg gauw dst de sombere dagen weg gaan.Nog even oud en nieuw en dan weer opnieuw beginnen in het nieuwe jaar met een schone lei.
En alleen maar leuke dingen (hihi)maar dat is een droom en die zijn bedrog.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: depressiviteit

sombertje schreef:Ik hoop toch heel erg gauw dst de sombere dagen weg gaan.Nog even oud en nieuw en dan weer opnieuw beginnen in het nieuwe jaar met een schone lei.
En alleen maar leuke dingen (hihi)maar dat is een droom en die zijn bedrog.
Misschien is het goed om te bedenken dat een aantal leuke en fijne dingen al een begin is. Geen enkel jaar zal vlekkeloos zijn. Als je kan bouwen op de dingen die goed gaan en leuk zijn, dan heb je het besef dat er naast ellende ook mooie dingen kunnen zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”