Gebruikersavatar
alissia1988
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2012 19:00

postnatale depressie

hey hey.

iedereen in mijn omgeving spreekt over dat ik aan een postnatale depressie zou lijden door het feit dat ik mijn "zware" zwangerschap niet verwerkt heb.

ik heb een Hyperemesis Gravidarum (HG) zwangerschap gehad (extreme braak zwangerschap).
heb 6 maal in het ziekenhuis gelegen, en vrijwel de gehele zwangerschap op bed gelegen.
nu merk ik aan me zelf dat ik het hier moeilijk mee heb.
ik heb totaal niet kunnen genieten van mijn zwangerschap.
was bijna nooit blij dat ik zwanger was.
en heb zelfs abotrus overwogen om maar van het braken af te zijn.
en heb nu een spijt gevoel van dat ik zo in me zwangerschap heb gestaan.
ik spreek dit vrijwel nooit uit, omdat ik me er om schaam.
ik ga dan soms maar huilend in me dochters kamer zitten en schaam ik me dat ik me zo heb gevoeld en nu voel.
en weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen.

ik heb een "gezonde" dochter gekregen die zware reflux heeft en binnen kort veder word onderzocht of de middenrif gat wel groot genoeg is ( vermoeden bestaat nu op dat deze te groot is)
kunnen jullie me helpen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: postnatale depressie

alissia1988 schreef:heb zelfs abotrus overwogen om maar van het braken af te zijn.
en heb nu een spijt gevoel van dat ik zo in me zwangerschap heb gestaan.
ik spreek dit vrijwel nooit uit, omdat ik me er om schaam.
Dat gevoel van schaamte moet je echt van je afschudden, er valt je absoluut niets te verwijten en het is beter om je op het heden en de zorg voor je dochtertje te richten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sammie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 11:52

Re: postnatale depressie

Jij had het gewoon erg zwaar in je zwangerschap en dan is zulke reactie echt niet vreemd.
Zet je spijtgevoel opzij want je hebt een prachtig meisje nu, die jou liefdevolle zorg nodig heeft
Sterkte! 3some

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”